اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

پیشروی های گسترده جبهه مقاومت یک روز پس از نشست سوچی؛ ۱۱ شهرک راهبردی در شرق استان ادلب از اشغال جبهه النصره خارج شد+ نقشه میدانی و عکس

  • کد خبر : 13784
  • 11 بهمن 1396 - 21:37

در جریان این درگیری ها حدود ۲۰ تن از عناصر تروریستی کشته و زخمی شدند؛ نیروهای جبهه مقاومت در این محور پاکسازی شهرک های « ابوالکسور، معصران و جدیده» را در دستور کار قرار داده اند. به گزارش اخبار جهادی،صبح امروز نیروهای ارتش سوریه و رزمندگان جبهه مقاومت عملیات جدیدی را در شمال شرق استان […]

در جریان این درگیری ها حدود ۲۰ تن از عناصر تروریستی کشته و زخمی شدند؛ نیروهای جبهه مقاومت در این محور پاکسازی شهرک های « ابوالکسور، معصران و جدیده» را در دستور کار قرار داده اند.

به گزارش اخبار جهادی،صبح امروز نیروهای ارتش سوریه و رزمندگان جبهه مقاومت عملیات جدیدی را در شمال شرق استان حماه علیه مواضع عناصر تروریستی داعش انجام دادند و پس از درگیری های سنگین موفق به پیشروی در محورهای مختلف شدند.

یک منبع میدانی در گفت وگو با مشرق به جزئیات این عملیات اشاره کرد و گفت: نیروهای سوریو مقاومت پس از چند ساعت درگیری توانستند شهرک « ابو حریق» را از اشغال عناصر تروریستی داعش خارج کنند.

نقشه میدانی از پیشروی جبهه مقاومت در سوریه
نقشه میدانی از پیشروی جبهه مقاومت در سوریه

در جریان این درگیری ها حدود ۲۰ تن از عناصر تروریستی کشته و زخمی شدند؛ نیروهای جبهه مقاومت در این محور پاکسازی شهرک های « ابوالکسور، معصران و جدیده» را در دستور کار قرار داده اند.

با پاکسازی های صورت گرفته، مجموع مساحت تحت اشغال تروریست های محاصره شده در شمال شرق حماه و جنوب استان حلب به هزار و ۱۵۰ کیلومتر مربع کاهش پیدا کرد.

پیشروی جبهه مقاومت در استان های اشغالی سوریه
پیشروی جبهه مقاومت در استان های اشغالی سوریه

خبرها از حومه شمالی فرودگاه ابوظهور در شرق استان ادلب هم حاکیست، نیروهای جبهه مقاومت پس از درگیری های سنگین شهرک های « الجدیده،الذهبیه،البراغیتی،السکریه،جدیده ابوالظهور،صالحیه،تل خطره و پایگاه پدافد هوایی» را به کنترل خود درآوردند.

نیروهای جبهه مقاومت در همین محور موفق شدند مناطق « طویل الحلیب، مسعده، جبل طویل، خفیه و قلعه میرزا » را به طور به کنترل خود در بیاورند و تروریست ها را به سمت مناطق مرکزی استان ادلب عقب برانند.

پیشروی جبهه مقاومت یک روز پس از نشست سوچی
پیشروی جبهه مقاومت یک روز پس از نشست سوچی

از حومه غربی فرودگاه ابوظهور هم خبر می رسد، نیروهای جبهه مقاومت پس از ۲۴ ساعت درگیری سنگین موفق شدند مواضع خود را در شهرک های« جفر و العزو» تثبیت کنند و تروریست ها را به سمت مناطق غربی منطقه متواری کنند.

به گزارش اخبار جهادی، با آزادسازی های صورت گرفته، امنیت بخش دیگری از حومه غربی و شمالی فرودگاه ابوظهور و خط راه آهن « دمشق – حلب» تامین شد؛ در حال حاضر فقط ۱۳ کیلومتر از خط راه آهن دمشق – حلب در اشغال تروریست ها است.

پاکسازی استان های اشغالی پس از تروریست ها
منهدم کردن پایگاه تروریست ها در استان ادلب

در ساعات گذشته هم جنگنده های روسی مواضع عناصر تروریستی جبهه النصره، احرارالشام، حزب الترکستانی، فیلق الشام را در ۱۸ منطقه  جنوب و مرکز استان ادلب هدف قرار دادند. در جریان این حملات، ۱۰ پایگاه تروریست ها منهدم و حدود ۶۰ تن از تروریست ها از پای در آمدند.

انتهای پیام/
منبع:مشرق
لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=13784

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.