اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

تلاش جبهه النصره برای فرار از شکست‌ها در شمال سوریه/ حملات تروریست‌ها برای نفوذ به شاهرگ حیاتی استان السویدا ناکام ماند + نقشه میدانی

  • کد خبر : 13733
  • 08 بهمن 1396 - 10:07
تلاش جبهه النصره برای فرار از شکست‌ها در شمال سوریه/ حملات تروریست‌ها برای نفوذ به شاهرگ حیاتی استان السویدا ناکام ماند + نقشه میدانی

در جریان درگیری‌های چند ساعت در غرب فرودگاه «الثعله» حدود ۳۰ تن از عناصر تروریستی کشته و زخمی شدند. به گزارش اخبار جهادی،عناصر تروریستی پس از متحمل شدن شکست های سنگین در جبهه های عملیاتی استان های «ادلب، حلب و حماه» برای جبران ضربات مهلک وارد شده، حملات غافلگیرانه ای را علیه نیروهای جبهه مقاومت […]

در جریان درگیری‌های چند ساعت در غرب فرودگاه «الثعله» حدود ۳۰ تن از عناصر تروریستی کشته و زخمی شدند.

به گزارش اخبار جهادی،عناصر تروریستی پس از متحمل شدن شکست های سنگین در جبهه های عملیاتی استان های «ادلب، حلب و حماه» برای جبران ضربات مهلک وارد شده، حملات غافلگیرانه ای را علیه نیروهای جبهه مقاومت در جنوب سوریه انجام دادند.

براساس اطلاعات به دست آمده، عناصر تروریستی جبهه النصره از صبح امروز عملیات خود را از روستای «ام الولد» در شرق استان درعا (مناطق هم مرز با استان «السویدا) علیه مواضع نیروهای جبهه مقاومت آغاز کردند.

یک منبع میدانی اعلام کرد: در این حملات، مواضع نیروهای جبهه مقاومت در ارتفاع «الشیخ» و منطقه «بنی الکویتی» در غرب فرودگاه راهبردی «الثعله» توسط عناصر تروریستی جبهه النصره هدف قرار گرفته شد.

در ساعت نخست حملات غافلگیرانه عناصر تروریستی جبهه النصره، نیروهای ارتش و دفاع مردمی مستقر در منطقه برای جلوگیری از افزایش تلفات و خسارت ها از برخی ایستگاه های دفاعی عقب نشینی کردند و در نقاط دیگر موضع گرفتند.

نقشه میدانی جنوب سوریه

پس از درگیری های سنگین چند ساعت در نهایت نیروهای ارتش سوریه و دفاع مردمی توانستند پیشروی تروریست ها را در این محور متوقف کنند و در یک عملیات معکوس موفق شدند مناطق اشغال شده را دوباره بازپس بگیرند.

در جریان درگیری های چند ساعت در غرب فرودگاه «الثعله» حدود ۳۰ تن از عناصر تروریستی کشته و زخمی شدند؛ نیروهای سوری پس از بازپس گیری مناطق، حملاتی را علیه پایگاه تروریست ها در روستای «ام الولد» انجام دادند.در جریان عملیات نیروهای ارتش سوریه و دفاع مردمی، تعدادی از عناصر تروریستی در روستای «ام الولد» کشته و زخمی شدند؛ در این حملات تعدادی از انبارهای سلاح و تجهیزات تروریست ها منهدم شد.

به گزارش اخبار جهادی، عناصر تروریستی درصدد بودند با اشغال ارتفاع «الشیخ» خود را به ورودی فرودگاه «الثعله» در غرب استان السویدا برسانند که با واکنش نیروهای ارتش سوریه و دفاع مردمی ناکام ماندند.

این فرودگاه راهبردی تنها ۱۳ کیلومتر با شهر السویدا مرکز استان (السویدا) فاصله دارد و از مهم ترین مناطق برای انتقال نیرو و تجهیزات به شهر السویدا و مناطق مرزی مشترک با استان درعا به شمار می آید. این فرودگاه یکی از محورهای اصلی نیروهای جبهه مقاومت و ارتش سوریه برای پاکسازی استان درعا هم محسوب می شود.

انتهای پیام/

منبع:مشرق

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=13733

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.