اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

آخرین تحولات میدانی در شمال سوریه؛ ارتش ترکیه در ۹ روز عملیات چه مناطقی را در عفرین اشغال کرد؟ + نقشه میدانی و تصاویر

  • کد خبر : 13713
  • 04 بهمن 1396 - 18:23

عملیات ارتش ترکیه و عناصر تروریستی موسوم به سپر فرات در منطقه عفرین در شمال استان حلب وارد نهمین روز شده و درگیری ها در مناطق تحت تصرف شبه نظامیان کُرد همچنان ادامه دارد. به گزارش اخبار جهادی،عملیات نیروهای ارتش ترکیه و عناصر تروریستی موسوم به سپر فرات در شمال سوریه (منطقه عفرین در شمال […]

عملیات ارتش ترکیه و عناصر تروریستی موسوم به سپر فرات در منطقه عفرین در شمال استان حلب وارد نهمین روز شده و درگیری ها در مناطق تحت تصرف شبه نظامیان کُرد همچنان ادامه دارد.

به گزارش اخبار جهادی،عملیات نیروهای ارتش ترکیه و عناصر تروریستی موسوم به سپر فرات در شمال سوریه (منطقه عفرین در شمال استان حلب) وارد نهمین روز شده و درگیری ها در مناطق تحت تصرف شبه نظامیان کُرد همچنان ادامه دارد.

نیروهای ارتش ترکیه و گروه های تروریستی در شش روز نخست عملیات، مناطق کُردنشین شمال استان حلب را با آتش توپخانه هدف قرار دادند و  در ۴ روز گذشته هم با دستور اردوغان، نیروهای زمینی خود را به میدان آورده اند.

آخرین خبرها از تحولات میدانی حاکیست، نیروهای ارتش ترکیه و تروریست ها (دوشنبه شب) از حومه شمال غربی منطقه «اعزاز» حملات سنگینی را علیه شبه نظامیان کُرد انجام دادند و پس از درگیری های سنگین توانستند ارتفاع «برصیا» را به اشغال خود در بیاورند.

اما نیروهای کُرد از صبح روز  سه شنبه عملیات معکوسی را از چند محور برای تصرف مجدد ارتفاع «برصیا» انجام دادند و با عقب راندن نیروهای ارتش ترکیه و عناصر تروریستی موسوم به سپر فرات موفق شدند این ارتفاع را به کنترل خود دربیاورند.

ارتفاع راهبردی «برصیا» در نزدیکی نقطه صفر مرز قرار دارد و بر گذرگاه مرزی «باب السلامه» و مسیر ارتباطی «گذرگاه باب السلامه – اعزاز» اشراف کامل دارد؛ در جریان درگیری ها برای تسلط بر این ارتفاع ۲۰ تن از طرفین کشته و شماری دیگر زخمی شده اند.

به گزارش اخبار جهادی، درگیری شدید میان شبه نظامیان کُرد با ارتش ترکیه و تروریست های موسوم به سپر فرات در حومه مناطق «بلبل و راجو» ادامه دارد؛ از حومه شرقی «تل رفعت» هم خبر می رسد درگیری ها به غرب شهرک «مارع» کشیده شده است.

در مقابل، شبه نظامیان کُرد در روستای «قوده» در حومه منطقه «راجو» (غرب عفرین) با موشک های حرارتی، نیروهای ارتش ترکیه و تروریست ها را هدف قرار دادند؛ در این حملات ۶ تن از نیروهای ارتش ترکیه و تروریست ها کشته و خودروی نظامی آنان منهدم شد.

در ساعات گذشته حملات توپخانه ای و جنگنده های ارتش ترکیه علیه شبه نظامیان کُرد در مناطق مختلف عفرین ادامه داشت؛ روستای «خلیل» در حومه منطقه «شیا»، روستای «دکمش» در حومه منطقه «شرا» و روستاهای «حمام، دیوان، مصریه و دیربلوط» در حومه منطقه «جندیرسه» در ساعات گذشته هدف قرار گرفته شده اند که منجر به جان باختن ۴ زن و زخمی شدن شماری دیگر شد.

در ۲۴ ساعت گذشته در جریان درگیری ها حدود ۲۰ تن از عناصر تروریستی کشته شدند و شبه نظامیان کُرد اعلام کرده اند موفق شدند که ۶ تن از تروریست ها را به اسارت خود در بیاورند.

در حالی که ارتش ترکیه کشته شدن ۹ تن از نیروهای خود را در جریان درگیری های ۴ روز گذشته تایید کرد اما شبه نظامیان کُرد مدعی هستند تعداد تلفات ارتش ترکیه به همراه عناصر تروریستی به ۵۳ تن رسیده و ۳۸ تن دیگر زخمی شده اند.

 

در حال حاضر، مناطق «شیخ وباسی، اغلو، مرصو، حفتار، قورنه، بلی کوری در شمال شرق عفرین، شنگال در شمال غرب عفرین و مناطق «ادمانلی و بلای کوی» در شمال منطقه راجو به اشغال نیروهای ارتش ترکیه درآمده اند.

به گزارش اخبار جهادی، روز سه شنبه مناطق مختلف کُردنشین سوریه شاهد تظاهرات علیه دولت ترکیه بود و شهروندان کُرد در شهرهای «رقه، کوبانی و…»  شعارهای مختلفی را در حمایت شبه نظامیان کُرد در عفرین سر دادند.

منبع:مشرق
لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=13713

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.