اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

افشای جزئیات ترور عضو حماس در لبنان توسط موساد

  • کد خبر : 13646
  • 30 دی 1396 - 17:58
افشای جزئیات ترور عضو حماس در لبنان توسط موساد

سازمان اطلاعات لبنان در تحقیقات ترور یک عضو حماس در جنوب این کشور، موفق شد سرکرده عملیات را شناسایی کند، این تحقیقات نشان داد سازمان موساد رژیم صهیونیستی در پشت این ترور است. به گزارش اخبار جهادی، شعبه اطلاعات امنیت داخلی لبنان در مدت کوتاهی موفق شد چگونگی انجام عملیات ترور در شهر «صیدا» در […]

سازمان اطلاعات لبنان در تحقیقات ترور یک عضو حماس در جنوب این کشور، موفق شد سرکرده عملیات را شناسایی کند، این تحقیقات نشان داد سازمان موساد رژیم صهیونیستی در پشت این ترور است.

به گزارش اخبار جهادی، شعبه اطلاعات امنیت داخلی لبنان در مدت کوتاهی موفق شد چگونگی انجام عملیات ترور در شهر «صیدا» در روز یکشنبه هفته گذشته توسط سازمان اطلاعات خارجی رژیم صهیونیستی (موساد) را کشف کند ؛ تروری که هدف آن «محمد حمدان» (ابوحمزه) از اعضای حماس بود و وی از آن جان به در برد.

بر اساس گزارش روزنامه «الاخبار»، محمد حمدان به جای اینکه در داخل خودرویش بنشیند و آن را روشن کند در حالی که خارج از خودرو بود دست خود را به داخل خودرو آورد و با سوییچ آن را روشن کرد و بلافاصله به سمت صندوق عقب رفت؛ بمبی که در زیر خودرو و صندلی راننده کار گذاشته شده بود منفجر شد و حمدان از ناحیه پا زخمی شد؛ درواقع همین شیوه روشن کردن خودرو باعث شد حمدان از این ترور جان سالم به در برد.

دستگاه امنیتی لبنان بلافاصله تحقیقات خود را آغاز کرد و سرنخ‌ها به شخصی به نام «احمد بَیْتیّه» (۳۸ ساله) از طرابلس رسید که گروهی را برای اجرای این عملیات رهبری می‌کرده است. بیتیه هیچ سوءپیشینه‌ای در پرونده خود ندارد، در زمینه تجارت کار می‌کند و بین لبنان و هلند در رفت و آمد است.

او در ۹ ژانویه از طریق فردگاه بیروت وارد لبنان شد و از طریق اینترنت آپارتمانی به مدت یک هفته اجاره کرد. وی به همراه تیمش که ماموریت کشیک منزل حمدان را داشتند، بیشتر از یک بار به صیدا آمدند. بر اساس اطلاعات کشف شده، بیتیه و تیمش در ۱۴ ژانویه به صیدا  آمدند و در ساعت سه و نیم بامداد بمب مذکور را در زیر خودرو حمدان کار گذاشتند. آنها سپس از محل متواری و در ساعت هفت و نیم بازگشتند و منتظر خروج حمدان از منزل شدند. به محض منفجر شدن بمب محل را ترک و به بیروت بازگشتند.

بر اساس این گزارش، ادامه سرنخ‌ها، تیم تحقیقات را به فرودگاه «رفیق الحریری» رساند و مشخص شد بیتیه لبنان را به مقصد آمستردام ترک کرده است. اطلاعات لبنان منزل بیتیه در طرابلس را تفتیش و برخی از اعضای خانواده وی را مورد بازجویی قرار داد و اسناد کشف و ضبط شد.

هم‌اکنون یک نفر در این رابطه بازداشت است اما اطلاعات لبنان هویت وی را تا مشخص شدن بقیه ماجرا فاش نکرده است. «الاخبار» در پایان اعلام کرد تحقیقات انجام شده طی شش روز گذشته نشان می‌دهد بیتیه و تیمش برای سازمان اطلاعات خارجی رژیم صهیونیستی (موساد) کار می‌کرده‌اند.

منبع: فارس
لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=13646

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.