اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

اردوغان برای شهر منبج هم رجزخوانی کرد/ استقرار نیروهای ویژه ارتش ترکیه در نزدیکی مناطق مرزی مشترک با سوریه + تصاویر و نقشه میدانی

  • کد خبر : 13617
  • 29 دی 1396 - 11:33
اردوغان برای شهر منبج هم رجزخوانی کرد/ استقرار نیروهای ویژه ارتش ترکیه در نزدیکی مناطق مرزی مشترک با سوریه + تصاویر و نقشه میدانی

در ۲۴ ساعت گذشته، همزمان با حملات خمپاره‌ای ارتش ترکیه به مناطق مرزی کردنشین، عناصر تروریستی موسوم به سپر فرات در محور شرقی شهر الباب، حملات گسترده‌ای را علیه نیروهای کرد انجام دادند. به گزارش اخبار جهادی، تشنج در مرزهای شمالی سوریه به اوج خود رسیده و خبرها حاکیست، تحرکات نیروهای ارتش ترکیه در مرزهای […]

در ۲۴ ساعت گذشته، همزمان با حملات خمپاره‌ای ارتش ترکیه به مناطق مرزی کردنشین، عناصر تروریستی موسوم به سپر فرات در محور شرقی شهر الباب، حملات گسترده‌ای را علیه نیروهای کرد انجام دادند.

به گزارش اخبار جهادی، تشنج در مرزهای شمالی سوریه به اوج خود رسیده و خبرها حاکیست، تحرکات نیروهای ارتش ترکیه در مرزهای مشترک افزایش یافته و هر لحظه امکان درگیری آنان با نیروهای کرد در منطقه عفرین وجود دارد.

در ۲۴ ساعت گذشته، همزمان با حملات خمپاره ای ارتش ترکیه به مناطق مرزی کردنشین، عناصر تروریستی موسوم به سپر فرات در محور شرقی شهر الباب، حملات گسترده ای را علیه نیروهای کرد موسوم به «شورای نظامی منبج» انجام دادند.

روستای «المحسنلی» کانون اصلی حملات بود اما نیروهای کرد پس از درگیری های سنگین چند ساعته توانستند با عقب راندن تروریست ها مانع از ورود آنان به داخل روستا شوند. در جریان درگیری ها شماری از طرفین کشته و زخمی شدند. درگیری ها در حومه روستا همچنان ادامه دارد.

یک منبع میدانی اعلام کرد: گروه ترورستی موسوم به سپر فرات بخشی از نیروهای خود را به مناطق شمالی و شمال غربی حومه شهر منبج منتقل کرده اند و آماده حمله به مواضع شبه نظامیان کرد در این محدوده هستند.

از سویی دیگر هم ارتش ترکیه از عزم خود برای حمله همزمان به مناطق کردنشین در شهرهای عفرین و منبج خبر داده است؛ شب گذشته دهها خمپاره از سوی ارتش ترکیه به سمت روستای «کفرجنه» در حومه منطقه «شرا» شلیک شد.

خرابی‌های به جا مانده از حملات خمپاره ای

براساس اطلاعات به دست آمده، یگان توپخانه ارتش ترکیه و گروه تروریستی موسوم به سپر فرات، شهرک «باسوطه» را در منطقه «شیراوا» هدف حملات خمپاره ای قرار دادند؛ حملات از سمت غرب حلب و قلعه «سمعان» صورت گرفت.

حملات خمپاره ای یگان موشکی ارتش ترکیه و عناصر تروریستی به صورت متناوب علیه مناطق کردنشین در روستاهای حومه منطقه «عفرین، جندریسه و شیراوا» ادامه دارد؛ در نتیجه این حملات خسارت های سنگین مالی به شهروندان کرد در شمال سوریه وارد آمده است.

نیروهای ارتش ترکیه در منطقه مرزی «سجیه» (در نقطه مرزی باکور) با ۵ خمپاره مناطق مسکونی کردنشین را در حومه روستای «مروانیه» در منطقه «جندریسه» هدف قرار دادند. روستاهای «کرزیله، شادیره و ایسکا» در حومه منطقه «سیراوا» با دو موشک کاتیوشا هدف حملات قرار گرفتند.

** برای مشاهده بهتر جزییات و اندازه اصلی نقشه روی آن کلیک کنید**

به گزارش اخبار جهادی، عناصر تروریستی موسوم به سپر فرات هم در ادامه حملات، با ۷ خمپاره مناطق کردنشین «بیلونیه، مالکیه و عین دقنه» را در حومه منطقه «شارم» هدف قرار دادند؛ حملات تروریست ها از حومه منطقه  «اعزاز» انجام شد.

یک منبع میدانی در گفت وگو با مشرق اعلام کرد: در ساعات گذشته، درگیری شدیدی میان نیروهای کرد با تروریست های موسوم به سپر فرات در شهرک های «کفرخاشر و سجارز» در غرب اعزاز به وقوع پیوست. درگیری ها در این محور به حدی شدید بود که منجر به مسدود شدن جاده های مواصلاتی مناطق شرقی عفرین، اعزاز، داره عزه» شده است.

براساس اطلاعات به دست آمده، ارتش ترکیه همچنان روند ارسال تجهیزات نظامی را به سمت استان هاتای و مناطق مرزی مشترک با سوریه ادامه می دهد؛ آخرین خبرها حاکیست، ارتش ترکیه ۱۵ خودروی نظامی جدید به مناطق جنوبی اعزام کرده است.

ارتش ترکیه همچنین کاروان نظامی جدید خود را به شهر «غازی عنتاب» در مناطق جنوبی اعزام کرده و قرار است نیروهای و تجهیزات به سمت مناطق مرزی منتقل شوند؛ ارتش ترکیه گروهی از نیروهای ویژه خود را به منطقه «ریحان» در استان هاتای و مناطق مرزی با سوریه مسقر کرده است.

در مقابل شبه نظامیان کرد در منطقه «کوبانی» و سایر مناطق اعلام کرده اند که برای حمایت از مردم در شهرهای منبج و عفرین آماده هستند و در صورت نیاز برای مقابله با ارتش ترکیه به  این مناطق نیرو اعزام خواهند کرد.

رسیدن نیروهای ارتش ترکیه به شهر «ریحانلی» و مستقر شدن برخی از نظامیان آنان در غرب استان حلب از جمله مناطق شمال شرقی گذرگاه باب الهوی معنای دیگری هم دارد و این امکان وجود دارد که نیروهای ارتش ترکیه به بهانه حمله به مناطق کردنشین، درصدد هستند از ترویست های جبهه النصره، احرارالشام و … در استان ادلب حمایت کنند.

انتهای پیام/

منبع:مشرق

به کانال تلگرامی ما بپیوندید

ما را در اینستاگرام دنبا

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=13617

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.