اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

آخرین تحولات میدانی استان ادلب/ مهم ترین پایگاه جبهه النصره در جنوب امارت خودخوانده به کنترل نیروهای جبهه مقاومت درآمد + نقشه میدانی

  • کد خبر : 13454
  • 11 دی 1396 - 10:20
آخرین تحولات میدانی استان ادلب/ مهم ترین پایگاه جبهه النصره در جنوب امارت خودخوانده به کنترل نیروهای جبهه مقاومت درآمد + نقشه میدانی

نیروهای جبهه مقاومت عملیات آزادسازی شهرک «ابودالی» را با پشتیبانی یگان موشگی و جنگنده ها از محورهای «المشیرفه، الدجاج» و ارتفاع «مقطع» آغاز کردند. به گزارش اخبار جهادی، تحولات میدانی در جنوب استان ادلب وارد مراحل حساسی شده و نیروهای جبهه مقاومت پس از تثبیت مواضع در مناطق تازه آزادشده «المشیرفه، وارد، مقطع و الدجاج» از […]

نیروهای جبهه مقاومت عملیات آزادسازی شهرک «ابودالی» را با پشتیبانی یگان موشگی و جنگنده ها از محورهای «المشیرفه، الدجاج» و ارتفاع «مقطع» آغاز کردند.

به گزارش اخبار جهادی، تحولات میدانی در جنوب استان ادلب وارد مراحل حساسی شده و نیروهای جبهه مقاومت پس از تثبیت مواضع در مناطق تازه آزادشده «المشیرفه، وارد، مقطع و الدجاج» از ظهر روز گذشته عملیات گسترده ای را علیه مهم ترین پایگاه عناصر تروریستی آغاز کردند.

ورود به شهرک «ابودالی»، مهم ترین پایگاه عناصر تروریستی جبهه النصره در جنوب استان ادلب، مهم ترین  دستور کار روز گذشته نیروهای جبهه مقاومت بود که پس از درگیری های سنگین ۱۰ ساعته با هلاکت حدود ۳۰ تن از ترویست ها محقق شد.

نیروهای جبهه مقاومت عملیات آزادسازی شهرک «ابودالی» را با پشتیبانی یگان موشگی و جنگنده ها از محورهای «المشیرفه، الدجاج» و ارتفاع «مقطع» آغاز کردند و در نهایت  توانستند مواضع خود را پس از ۲۴ ساعت درگیری سنگین در این شهرک تثبیت کنند.

گروهی دیگر از نیروهای جبهه مقاومت هم حملاتی را علیه مواضع عناصر تروریستی در حومه غربی شهرک ابودالی انجام دادند و پس از درگیری های سنگین توانستند مناطق «ناصریه و الحمدانیه» و بخش دیگری از ایستگاه قطار دمشق – حلب را به کنترل خود در آورند.

نیروهای مقاومت در ادامه برای تامین امنیت مناطق تازه آزاد شده عملیات را علیه عناصر تروریستی تشدید کردند و پس از درگیری های نفس گیر توانستند ارتفاع «المرق» را هم به کنترل خود در بیاورند. در جریان پاکسازی این ارتفاع حدود ۲۰ تن از تروریست ها کشته و زخمی شدند.

نیمه شب گذشته، عناصر تروریستی «جبهه النصره، حزب الترکستانی و مجاهدین» پس از متحمل شدن شکست های سنگین، حملات سنگینی را برای اشغال دوباره مناطق تازه آزاد شده علیه نیروهای جبهه مقاومت ترتیب دادند.

عناصر تروریستی حملات خود را از حومه شمالی شهرک ابودالی (مناطق ابوعمر و خوین کبیر) آغاز کردند و در گام نخست توانستند خود را به ورودی برخی مناطق تازه آزاد شده برسانند اما نیروهای مقاومت پس از ۶ ساعت درگیری سنگین، صبح امروز موفق شدند حملات را در این محور ها دفع کنند.

نیروهای جبهه مقاومت پس از دفع حملات از صبح امروز عملیاتی را برای ایجاد کمربند امنیتی در حومه شمالی شهرک ابودالی آغاز کردند و ساعتی قبل موفق شدند با آزادسازی شهرک «ابوعمر»، عناصر تروریستی را به سمت شهرک «خوین کبیر» عقب برانند.

با پاکسازی های صورت گرفته، نیروهای جبهه مقاومت مهم ترین پایگاه عناصر تروریستی را در جنوب استان ادلب به کنترل خود درآوردند و به ۳۴ کیلومتری فرودگاه ابوظهور رسیدند؛ نیروهای یگان های مهندسی هم برای پاکسازی مناطق آزاد شده از تله های انفجاری وارد عمل شده اند.

در حال حاضر، عملیات نیروهای مقاومت از حومه منطقه «الحمدانیه و ام حارتین» برای پاکسازی شهرک «عطشانه» آغاز شده است؛ این شهرک مهم در مسیر کمک رسانی عناصر تروریستی از شهر های «خان الشیخون و مورک» به سمت شهرک «ابودالی» قرار دارد.

جنگنده های روسی هم به شدت مواضع تروریست ها را در مناطق «خوین الکبیر و النیحه» در حومه شمالی شهرک ابودالی به شدت هدف قرار می دهند؛ این حملات با هدف جلوگیری از نفود عناصر تروریستی به مناطق تازه آزاد شده صورت می گیرد.

انتهای پیام/

منبع:مشرق

 

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=13454

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.