اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

تحولات میدانی غوطه غربی و شرقی دمشق در روزهایی که همه نگاه‌ها به شرق دیرالزور دوخته شده است؟ + نقشه میدانی

  • کد خبر : 12980
  • 09 آذر 1396 - 12:36
تحولات میدانی غوطه غربی و شرقی دمشق در روزهایی که همه نگاه‌ها به شرق دیرالزور دوخته شده است؟ + نقشه میدانی

توقف عملیات آزادسازی محله های مهم «جوبر و عین ترما» وارد پنجاهمین روز شده است؛ تروریست ها با انفجار تونل ها خسارت های سنگینی را به نیروهای ارتش سوریه وارد کردند. به گزارش اخبار جهادی، اگر چه تحولات میدانی استان دیرالزور در هفته های اخیر در صدر اخبار رسانه ها قرار گرفته اما غوطه شرقی […]

توقف عملیات آزادسازی محله های مهم «جوبر و عین ترما» وارد پنجاهمین روز شده است؛ تروریست ها با انفجار تونل ها خسارت های سنگینی را به نیروهای ارتش سوریه وارد کردند.

به گزارش اخبار جهادی، اگر چه تحولات میدانی استان دیرالزور در هفته های اخیر در صدر اخبار رسانه ها قرار گرفته اما غوطه شرقی و غربی دمشق هم روزهای حساس و پر التهابی را می گذراند.

نیروهای ارتش سوریه و رزمندگان جبهه مقاومت در جنوب غرب استان دمشق و در نزدیکی مرزهای اداری استان قنیطره، عملیات جدیدی را برای پاکسازی چند منطقه تحت اشغال عناصر تروریستی آغاز کرده اند و پیشروی ها در این محور به صورت پیوسته ادامه دارد.

همزمان با طرح مسئله آشتی ملی در شهرک های « کفرحوار و بیت سایر»، نیروهای جبهه مقاومت در محور « بیت تیما» حمله گسترده ای را در چند روز گذشته علیه مواضع تروریست های جبهه النصره انجام دادند و توانستند ارتفاعات «فجر۱، فجر۲، نمرود، الفرنسی و السوادیم» را به کنترل در بیاورند.

نقشه غوطه غربی دمشق
**برای مشاهده بهتر جزییات و اندازه اصلی روی نقشه کلیک کنید**

این ارتفاعات بر شهرک راهبردی «کفرحور» اشراف کامل دارند؛ نیروهای مقاومت در ادامه این عملیات، ارتفاعات « التین و حلف شور» را که بر شهرک « بیت تیما» مشرف هستند را از اشغال تروریست ها خارج کردند. در جریان این عملیات حدود ۳۵ تن از تروریست های جبهه النصره به هلاکت رسیدند و دهها تن دیگر  زخمی شدند.

عملیات نیروهای جبهه مقاومت در جنوب غرب دمشق برای پاکسازی مزارع، شهرک ها و ارتفاعات تحت اشغال تروریست های جبهه النصره ادامه دارد؛ قرار گرفتن در مرزهای شرقی لبنان و شمال شرق جولان اشغالی اهمیت مناطق جنوب غرب استان دمشق را چند برابر کرده است.

نقشه غوطه غربی دمشق 

از غوطه شرقی دمشق هم خبر می رسد، تروریست های «جبهه النصره، فیلق الرحمن و احرارالشام»، در روزهای گذشته، حمله گسترده‌ای را از شهرک «مدیرا و مسرابا» برای اشغال پایگاه نظامی ارتش سوریه در جنوب شهرک «حرستا» آغاز کردند اما پس از درگیری های سنگین، ناکام ماندند و مجبور به عقب نشینی شدند.

عناصر تروریستی درصدد بودند با اشغال این منطقه راهبردی، راه ارتباطی میان شهرک های «حرستا_عربین» را برای انتقال نیرو و تجهیزات باز کنند که ناکام ماندند.

نقشه غوطه شرقی دمشق 

عناصر تروریستی در محله های «جوبر و عین ترما » هم حملات خمپاره ای را در دو هفته گذشته علیه شهروندان بی گناه ادامه دادند و مناطق مسکونی را در حومه «میدان البیطره» و مناطق « القصاع، دمشق قدیم و حرم حضرت زینب(س) » هدف قرار دادند که منجر به شهادت و مجروحیت دهها تن شد.

توقف عملیات آزادسازی محله های مهم «جوبر و عین ترما» وارد پنجاهمین روز شده است؛ تروریست ها با انفجار تونل ها خسارت های سنگینی را به نیروهای ارتش سوریه وارد کردند.

وجود تله انفجاری هم عامل دیگر توقف عملیات در این محور به شمار می آید؛ در حال حاضر، جنگنده های سوری و یگان توپخانه، پایگاه های تروریست ها را در غوطه شرقی دمشق هدف قرار می دهند.

به گزارش اخبار جهادی، حدود ۴۰ درصد غوطه شرقی دمشق از جمله مناطق «عین ترما، دوما، جوبر، مسربا، بیت سوا، جسرین و ….» همچنان در اشغال گروه های تروریستی «جبهه النصره، فیلق الرحمن، جیش الاسلام و …» است. غوطه شرقی به دلیل قرار گرفتن در نزدیکی مرکز و فرودگاه شهر دمشق از اهمیت خاصی برخودار است.

انتهای پیام/

منبع:مشرق

به کانال تلگرامی ما بپیوندید

ما را در اینستاگرام دنبال کنید

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=12980

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.