اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

جبهه مقاومت پس از نابودی کامل داعش به سمت کدام استان سوریه حرکت خواهد کرد؟ + نقشه میدانی و تصاویر

  • کد خبر : 12789
  • 30 آبان 1396 - 15:39
جبهه مقاومت پس از نابودی کامل داعش به سمت کدام استان سوریه حرکت خواهد کرد؟ + نقشه میدانی و تصاویر

۲ روز از آزادی شهر « البوکمال»، آخرین پایگاه متمرکز و شهری گروه تروریستی داعش در سوریه گذشت و حالا این سوال در افکار عمومی مطرح شده که مقصد بعدی نیروهای جبهه مقاومت کجاست؟ در کوتاه مدت، تثبیت مواضع در شهر راهبردی « البوکمال» و مناطق حومه در جنوب استان دیرالزور هدف نخست نیروهای جبهه […]

۲ روز از آزادی شهر « البوکمال»، آخرین پایگاه متمرکز و شهری گروه تروریستی داعش در سوریه گذشت و حالا این سوال در افکار عمومی مطرح شده که مقصد بعدی نیروهای جبهه مقاومت کجاست؟

در کوتاه مدت، تثبیت مواضع در شهر راهبردی « البوکمال» و مناطق حومه در جنوب استان دیرالزور هدف نخست نیروهای جبهه مقاومت است چرا که تجربه نبردهای سه سال گذشته نشان می دهد تروریست ها در سخت ترین شرایط آماده قدرت نمایی هستند.

اگرچه برخی رسانه ها از نابودی کامل گروه تروریستی داعش خبر می دهند اما نیروهای جبهه مقاومت به شرایط حساس در شرق رود فرات و احتمال انجام ضد حملات از سوی تروریست ها به خوبی واقف هستند و همین مسئله باعث شده عملیات را گام به گام ادامه دهند.

از سویی دیگر باید توجه داشت که همچنان بخش هایی از حومه غربی رود فرات ( حدفاصل جنوب شهر المیادین و حومه شمالی شهر البوکمال)، مناطق بیابانی مرکز و جنوب غرب استان دیرالزور و شرق استان حمص در اشغال تروریست های داعش است.

براساس راهبردهای از پیش تعیین شده، جبهه مقاومت تلاش می کند خطرات تحرکات مثلت نیروهای آمریکایی، تروریست های داعش و نیروهای دموکراتیک کرد را در شرق رود فرات و حومه شهر « البوکمال» به حداقل کاهش دهد.

تامین امنیت مرزهای مشترک سوریه و عراق و خط ارتباطی تهران – مدیترانه همزمان در دستور کار قرار دارد؛ آخرین راهبرد نیروهای جبهه مقاومت در شرق سوریه پایان دادن به حضور تروریست های داعش در مناطق بیابانی جنوب غرب استان دیرالزور و شرق استان حمص است.

پس از پاکسازی کامل مناطق آلوده به داعش در شرق، همه نگاه ها به محور عملیاتی بسیار مهم در شمال سوریه معطوف می شود و بدون شک اگر مذاکرات سیاسی به نتیجه نرسد، تمام ظرفیت های موجود برای شکست گروه های مسلح و تروریست ها در حومه جنوبی حلب، شمال حماه، شمال غرب لاذقیه و ادلب به کار گرفته می شود.

دولت ترکیه در سال های گذشته به روش های مختلف تلاش کرد سهم خود را از جنگ در سوریه به دست آورد و تا قبل از کودتای نافرجام برای دمشق رجزخوانی می کرد اما در حال حاضر به خوبی می داند شرایط ۱۸۰ درجه تغییر کرده و اگر به توافق سیاسی پایبند نباشد، بازنده میدان است.

پاکسازی مناطق تحت تصرف نیروهای دموکراتیک کرد در شمال شرق سوریه، اولویت دوم نیروهای جبهه مقاومت به شمار می آید چرا که در مقطع فعلی خطر نیروهای کرد نسبت به تروریست های جبهه النصره کمتر است.

اگرچه پاکسازی مناطق تحت تصرف نیروهای دموکراتیک کرد در اولویت دوم است اما اگر دولت آمریکا شکست را در سوریه نپذیرد و به دنبال تبدیل کردن نیروهای کرد برای یک اهرم فشار باشد، نیروهای جبهه مقاومت این آمادگی را دارند که همزمان در دو جبهه وارد نبرد شوند.

پاکسازی مناطق تحت اشغال نیروهای موسوم به سپر فرات در شمال استان حلب و آزادسازی مناطق اشغالی در جنوب استان درعا، شمال استان حمص، جنوب، جنوب غرب و شرق استان دمشق و بیرون راندن نیروهای آمریکایی از پایگاه نظامی « التنف» اولویت بعدی نیروهای جبهه مقاومت است.

پاکسازی مناطق تحت اشغال گروه های تروریستی مورد حمایت صهیونیست ها در استان قنیطره آخرین گام نیروهای جبهه مقاومت برای پاکسازی کامل سوریه است؛ در مقطع فعلی نیروهای مقاومت به تثبیت مواضع و تقویت استحکامات دفاعی در استان قنیطره رضایت می دهند.

به گزارش اخبار جهادی، نیروهای جبهه مقاومت در حال حاضر، آمادگی کامل برای پاکسازی استان قنیطره و پاسخ قاطع به حملات هوایی و موشکی رژیم صهیونیستی را دارند اما درگیری در این محور به معنای فرصت مجدد برای احیای گروه های تروریستی در سایر مناطق است.

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=12789

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.