اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

افشای سند توطئه‌های عربستان و اسرائیل علیه فلسطین و ایران

  • کد خبر : 12664
  • 24 آبان 1396 - 15:44
افشای سند توطئه‌های عربستان و اسرائیل علیه فلسطین و ایران

یک روزنامه لبنانی از سند فوق محرمانه ای پرده برداشت، که در آن عربستان سعودی با کمک و حمایت آمریکا درصدد خیانت به آرمان‌ های فلسطینی و ضربه زدن به جمهوری اسلامی ایران هستند. روزنامه «الأخبار» لبنان به سندی محرمانه وزارت امور خارجه عربستان دست یافته است که عبارت است از نامه ای از عادل […]

یک روزنامه لبنانی از سند فوق محرمانه ای پرده برداشت، که در آن عربستان سعودی با کمک و حمایت آمریکا درصدد خیانت به آرمان‌ های فلسطینی و ضربه زدن به جمهوری اسلامی ایران هستند.

روزنامه «الأخبار» لبنان به سندی محرمانه وزارت امور خارجه عربستان دست یافته است که عبارت است از نامه ای از عادل الجبیر وزیر امور خارجه عربستان به محمد بن‌سلمان‌ ولیعهد. در این سند فاش شده، خلاصه ای از گفت‌وگوها و توصیه ها درباره عادی‌سازی روابط دیپلماتیک بین عربستان و اسرائیل مبتنی بر طرح موسوم به توافق شراکت راهبردی با آمریکاست.

در این سند، خبرها و گزارش‌ها و هر آنچه از زمان سفر ماه مه دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا به ریاض درباره تلاش‌های‌ واشنگتن برای امضای معاهده صلح بین عربستان و اسرائیل مطرح بود، آمده است. همچنین، دربرگیرنده گزارش‌ها واطلاعاتی درباره تبادل سفر بین ریاض و تل آیو و مهم‌ترین‌ آن سفر ولیعهد به رژیم صهیونیستی است.

این سند، حجم امتیازهایی را که ریاض قصد دارد در چارچوب حل‌وفصل‌ موضوع فلسطین و نگرانی هایش درباره دریافت مؤلفه‌های قدرت علیه ایران و مقاومت و در صدر آن حزب‌الله‌ است فاش کرده است.

در این نامه محرمانه عادل الجبیر به محمد بن‌سلمان‌ آمده است که «افتخار دارم طرح ایجاد روابط بین عربستان سعودی با اسرائیل را محضرتان ارائه کنم. این طرح مبتنی بر توافق شراکت راهبردی با آمریکاست که با به دستور شما با وزیر امور خارجه آمریکا مورد بررسی قرار گرفت.»

در بخشی از این نامه کاملاً‌ محرمانه عادل الجبیر به محمد بن‌سلمان‌ آمده است: «عربستان در توافق شراکت راهبردی با دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا توافق کرد که هر گونه تلاش آمریکا و عربستان کلید موفقیت است؛ زیرا عربستان برای سوق دادن کشورهای دیگر برای حل وفصل مناسبت ترین کشور در جهان عرب و اسلامی است و حل‌وفصل‌ موضوع فلسطین تا زمانی که مورد حمایت عربستان نباشد، مشروعت نخواهد داشت.»

همچنین در ادامه این نامه تأکید شده است: «نزدیکی موضع عربستان سعودی با اسرائیل به‌علت‌ اینکه موضوع فلسطین از جایگاه معنوی، میراث تاریخی و دینی برخوردار است، به معنای این است که عربستان در قبال ملت‌های‌ اسلامی به یک ریسک دست می زند و عربستان به این کار اقدام نخواهد کرد مگر اینکه احساس کند آمریکا صادقانه رویکرد ضد ایرانی دارد، زیرا ایران حامی تروریسم در منطقه است. بر این اساس طرح صلحی که عربستان پیشنهاد می‌کند مبتنی است بر:

اول اینکه نزدیکی موضع عربستان و اسرائیل منوط است به همسان‌سازی و متقابل سازی روابط دیپلماتیک دوجانبه‌ آن‌ها.

دوم اینکه عربستان سعودی توان دیپلماتیک و روابط سیاسی خود با تشکیلات خودگردان فلسطین و کشورهای عربی و اسلامی را برای تسهیل ایجاد راه‌حل‌های‌ مقبول درباره بندهای مورد اختلاف در طرح صلح عربی به کار خواهد گرفت

سوم، عربستان و آمریکا باید درباره اصول اصلی حل‌وفصل‌ نهایی به توافق برسند و پس از آن آمریکا از کشورهای منطقه بخواهد که این طرح و اصول را به رسمیت بشناسند.

چهارم، نقش مهم عربستان ترغیب دیگر کشورها و جلب موافقت آن‌ها درباره این حل‌وفصل‌ است که دوره و عصر جدیدی از صلح و شکوفایی برای اسرائیل و کشورهای عربی رقم خواهد زد….

منبع:مشرق
لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=12664

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.