اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

ایستگاه پمپاژ دوم، آخرین ایستگاه نفتی تحت اشغال داعش در سوریه آزاد شد +نقشه میدانی

  • کد خبر : 12411
  • 04 آبان 1396 - 16:25
ایستگاه پمپاژ دوم، آخرین ایستگاه نفتی تحت اشغال داعش در سوریه آزاد شد +نقشه میدانی

نیروهای ارتش سوریه توانستند ایستگاه نفتی پمپاژدوم، آخرین ایستگاه تحت اشغال داعش را در سوریه به کنترل خود در آورند. به گزارش اخبار جهادی، نیروهای ارتش سوریه و رزمندگان جبهه مقاومت پس از درگیری های سنگین و نفس گیر در نهایت توانستند ایستگاه نفتی پمپاژدوم، آخرین ایستگاه تحت اشغال داعش را در سوریه به کنترل […]

نیروهای ارتش سوریه توانستند ایستگاه نفتی پمپاژدوم، آخرین ایستگاه تحت اشغال داعش را در سوریه به کنترل خود در آورند.

به گزارش اخبار جهادی، نیروهای ارتش سوریه و رزمندگان جبهه مقاومت پس از درگیری های سنگین و نفس گیر در نهایت توانستند ایستگاه نفتی پمپاژدوم، آخرین ایستگاه تحت اشغال داعش را در سوریه به کنترل خود در آورند.

آخرین تحولات میدانی از جنوب استان دیرالزور حاکیست، نیروهای ارتش سوریه و رزمندگان جبهه مقاومت، نیمه شب گذشته در ادامه عملیات پیشروی به سوی ایستگاه نفتی پمپاژ دوم موفق شدند پس از درگیری های سنگین مواضع خود را در ئر محور جنوبی و منطقه «الارتوازیه» تثبیت کنند.

نیروهای سوری و مقاومت از صبح امروز هم با پشتیبانی جنگنده ای روسی عملیات گسترده ای را از محور جنوبی (الارتوازیه) و غربی (دویلخه) علیه مواضع تروریست های داعش آغاز کردند و پس از درگیری های سنگین چند ساعته موفق شدند ایستگاه پمپاژ دوم را به طور کامل آزاد کنند.

در جریان درگیری های امروز ۳۰ تن از عناصر تروریستی داعش کشته و زخمی شدند؛ درگیری ها در حومه شرقی ایستگاه پمپاژ دوم ادامه دارد و نیروهای جبهه مقاومت در حال تثبیت مواضه در ایستگاه نفتی هستند.

همزمان جنگنده های روسی در حال هدف قرار دادن مواضع تروریست های داعش در مناطق «وادی الصوب،البعاجات،وادی دویلخه،وادی نقش الوعر» در شرق و جنوب ایستگاه پمپاژ دوم هستند تا از حملات مجدد تروریست ها جلوگیری کنند.

به گزارش اخبار جهادی، ایستگاه پمپاژ دوم جزء سه ایستگاه بزرگ نفتی در سوریه به شمار می آید که  دوسال و نیم قبل به اشغال تروریست های داعش درآمد؛ با پاکسازی ایستگاه نفتی پمپاژ دوم، مقدمه آزادسازی شهر راهبردی و مرزی البوکمال (آخرین پایگاه گروه تروریستی داعش در سوریه) و رسیدن نیروهای جبهه مقاومت به مرزهای مشترک عراق فراهم می شود.

این ایستگاه در جنوب استان دیرالزور و نزدیکی مرزهای اداری جنوب شرق استان حمص واقع شده و با شهر مرزی البوکمال ۳۵ کیلومتر فاصله دارد و نقطه اتصال شهر البوکمال به مناطق نفتی و ایستگاه پمپاژ سوم است.

منبع:مشرق
لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=12411

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.