اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

آغاز عملیات آزادسازی مرکز الحویجه +نقشه

  • کد خبر : 11815
  • 12 مهر 1396 - 11:38
آغاز عملیات آزادسازی مرکز الحویجه +نقشه

در حالی که کمتر از یک چهارم شهرستان الحویجه در دست داعش است، صبح امروز عملیات برای آزادسازی مرکز این شهر آغاز شد. به گزارش اخبار جهادی، نیروهای مشترک عراقی، چهارشنبه (امروز)، از آغاز عملیات بازپس‌گیری مرکز شهرستان «الحویجه» و ناحیه «الریاض» و روستاها و مناطق اطراف آن در استان کرکوک خبر داد. به نوشته […]

در حالی که کمتر از یک چهارم شهرستان الحویجه در دست داعش است، صبح امروز عملیات برای آزادسازی مرکز این شهر آغاز شد.

به گزارش اخبار جهادی، نیروهای مشترک عراقی، چهارشنبه (امروز)، از آغاز عملیات بازپس‌گیری مرکز شهرستان «الحویجه» و ناحیه «الریاض» و روستاها و مناطق اطراف آن در استان کرکوک خبر داد.

به نوشته پایگاه خبری شبکه «روداو»، «عبدالامیر یارالله» فرماندهی عملیات آزادسازی الحویجه، طی بیانیه‌ای اعلام کرد که یگان‌های ارتش، پلیس فدرال، نیروهای واکنش سریع و یگان‌های الحشد الشعبی عملیات گسترده‌ای را برای آزادسازی مرکز شهر الحویجه و مناطق مذکور آغاز کرده‌اند.

در این بیانیه آمده است که این عملیات دومین برگ از مرحله دوم عملیات آزادسازی الحویجه است.

پایگاه خبری «شفق‌نیوز» نیز نوشت: نیروهای مشترک عراقی با انتشار جدیدترین نقشه از عملیات نظامی در این شهرستان، اعلام کرده‌اند که کمتر از یک چهارم الحویجه در دست داعش است و عملیات برای آزادسازی مرکز این شهرستان آغاز شده است.

در این نقشه؛ مناطق آزاد شده با رنگ سبز، مناطق تحت اشغال داعش با رنگ طوسی و مناطقی که درگیری‌ها در آنها ادامه دارد، با رنگ قرمز نشان داده شده است.

عملیات زمینی برای آزادسازی شهرستان الحویجه، از ۲۱ سپتامبر گذشته آغاز شد و هدف عملیات، پایان دادن به حضور تکفیری‌های داعش در غرب استان کرکوک اعلام شد. در این عملیات نیروهایی از ارتش عراق وبه طور مشخص لشگر ۹ زرهی، پلیس فدرال، سرویس مبارزه با تروریسم و تیپ‌های ۲ و ۱۱ الحشد الشعبی و نیروهای الحشد العشائری مشارکت دارند.

این شهرستان از سال ۲۰۱۴ در اشغال داعش است اما از ۲۱ سپتامبر به دستور «حیدر العبادی» فرماندهی کل نیروهای مسلح؛ عملیات آزادسازی الحویجه کلید خورد و در همان روز نخست‌ بیش از ۳۰ روستا آزاد شدند که عبارتند از: عین کاوه – حوشترلوک – حصاروک – سرناج الصغری – سرناج الکبری – شندر العلیا – عدله – فاطمه – محمود – قوج – خرباتی- کهاره – شیراوه- الفوجه – حمد ستیر – سبحه عثمان – کنعوص الشمالیه – کنعوص الجنوبیه – خرابه زرد- سیسبان – عین حیاوی – لزاکه – کنیطره – الحمیر – هیجل الشمالی – هیجل الوسطی – هیجل الجنوبی – عویجیله الشمالی – عویجیله الجنوبی – خضیر الجاسم – السفینه

منبع: فارس
لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=11815

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.