اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

آیا تیراندازی لاس‌وگاس کار داعش است؟

  • کد خبر : 11786
  • 11 مهر 1396 - 18:31
آیا تیراندازی لاس‌وگاس کار داعش است؟

با وجود آزادی حمل سلاح در آمریکا و وقوع کشتارهای این چنینی دیگر نیازی به عوامل خارجی تروریستی مانند داعش نیست و به نوعی داعش داخلی در سراسر ایالات متحده همواره وجود دارد. به گزارش اخبار جهادی،پس از انتشار خبر کشتار ده‌ها نفر از شرکت کنندگان در فستیوال موسیقی کانتری در لاس وگاس آمریکا، داعش […]

با وجود آزادی حمل سلاح در آمریکا و وقوع کشتارهای این چنینی دیگر نیازی به عوامل خارجی تروریستی مانند داعش نیست و به نوعی داعش داخلی در سراسر ایالات متحده همواره وجود دارد.

به گزارش اخبار جهادی،پس از انتشار خبر کشتار ده‌ها نفر از شرکت کنندگان در فستیوال موسیقی کانتری در لاس وگاس آمریکا، داعش روز دوشنبه در سایت «اعماق» خود مسئولیت این حمله را پذیرفت و اعلام کرد «استیون پَداک» مهاجم این کشتار از سربازان داعش بوده است. با این حال پلیس آمریکا هیچ نشانه ای از حمایت و یا هواداری وی از گروه داعش نیافته است.

تنها نشانه ای که از عضویت مهاجم حمله لاس وگاس در دست است ادعای سایت اعماق است که می گوید سرباز داعش کسانی را که به کنسرت رفته بودند اعدام کرد و این فرد چند ماه پیش به اسلام گرویده بود. اف بی آی اما می گوید که معتقد نیست این حمله با تروریسم بین المللی ارتباطی دارد.

به گزارش یورونیوز، برخی معتقدند داعش بدنبال آن است که از هر چیزی برای خودش اعتبار کسب کند با این حال این ایده که داعش بسادگی دنبال اخبار کشتارهای جمعی می گردد به این امید که تا با انتساب به خودش افتخاری کسب کند، ایده درستی نیست.

اکثریت قریب به اتفاق حملات داعش توسط مردانی صورت گرفته که با نام واقعی خودشان دست به اقدام زده اند و اغلب از خودشان ویدئو یا نوشته ای کوتاه مبنی بر تایید اقدامشان بر جای گذاشته اند.

با این حال تاکنون هیچ مدرک یا ویدئویی مثلا از تلفن همراه قاتل بدست نیامده است که نشان دهد او به داعش وفادار بوده است.

از سوی دیگر در حملاتی که نیروهای داعش در کشورهای مختلف از جمله بنگلادش انجام داده اند آنها از صحنه های واقعی کشتار عکس و فیلم گرفته و به سایت اعماق می فرستاده اند که در مورد مهاجم لاس وگاس هنوز چنین شواهدی به‌دست نیامده است.

انتساب مهاجم حمله لاس وگاس به داعش تنها ادعای نادرست داعش تاکنون نبوده است. داعش پیش از این نیز بعنوان نمونه درباره حمله به کازینویی در فیلیپین این ادعا را مطرح کرده بود که مهاجم از نیروهای داعش بوده است با این حال تحقیقات نشان داده که هیچ گونه ارتباطی بین مهاجم و داعش وجود نداشته است.

ادعای دروغین سایت اعماق بطور قابل توجهی اعتبار داعش را زیر سوال می برد. گرچه روزگاری اعماق اخباری منتشر می کرد که بعدا صحت آنها اثبات می شد اما گویا اکنون به انتشار هر نوع خبر دیوانه واری روی آورده است و دیگر به اعتبار وب سایتش اهمیتی نمی دهد.

برخی تحلیلگران معتقدند احتمالا با تضعیف پایگاه اصلی داعش در سوریه آنها بیش از پیش نیاز دارند نشان دهند که نیروهای آنها در سراسر جهان هنوز آماده انجام حملات هستند و ممکن است همین مسئله باعث شده باشد بخواهند رعب و وحشتی که حملاتی مانند لاس وگاس در مردم ایجاد می کنند را به نفوذ شبکه خودشان منتسب کنند.

در هر صورت باید گفت اگر ادعای داعش در خصوص حمله اخیر در لاس وگاس صحیح باشد این یعنی آمریکا با تمام تجهیزات امنیتی و بررسی‌های دقیق داخلی برای کنترل ورود مهاجران هنوز حرفی برای گفتن در زمینه کنترل تروریسم ندارد. در بعد دیگر نیز توجه به این نکته ضروری است که با وجود آزادی حمل سلاح در آمریکا و وقوع کشتارهای این چنینی دیگر نیازی به عوامل خارجی تروریستی مانند داعش نیست و به نوعی داعش داخلی در سراسر ایالات متحده همواره وجود دارد.

منبع: تسنیم
لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=11786

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.