اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

آغاز مرحله دوم عملیات پاکسازی استان کرکوک و شهر الحویجه/ ۷۵ کیلومتر از جاده « تکریت – طوزخورماتو» پاکسازی شد + نقشه میدانی

  • کد خبر : 11636
  • 06 مهر 1396 - 12:44
آغاز مرحله دوم عملیات پاکسازی استان کرکوک و شهر الحویجه/ ۷۵ کیلومتر از جاده « تکریت – طوزخورماتو» پاکسازی شد + نقشه میدانی

نیروهای بسیج مردمی با حملات گسترده و دقیق توانستند، ۷۵ کیلومتر از مسیر ارتباطی « تکریت – طوزخورماتو» را از وجود عناصر تروریستی پاکسازی کنند. به گزارش اخبار جهادی،مرحله دوم عملیات پاکسازی استان کرکوک با حضور نیروهای تیپ ۳،۴،۵ و ۱۰ سپاه بدر، نیروهای بسیج مردمی امام علی (ع)، حضرت علی اکبر، نیروهای پلیس فدرال، […]

نیروهای بسیج مردمی با حملات گسترده و دقیق توانستند، ۷۵ کیلومتر از مسیر ارتباطی « تکریت – طوزخورماتو» را از وجود عناصر تروریستی پاکسازی کنند.

به گزارش اخبار جهادی،مرحله دوم عملیات پاکسازی استان کرکوک با حضور نیروهای تیپ ۳،۴،۵ و ۱۰ سپاه بدر، نیروهای بسیج مردمی امام علی (ع)، حضرت علی اکبر، نیروهای پلیس فدرال، واکنش سریع و ارتش عراق آغاز شد.

عملیات نیروهای عراقی از ۱۰ محور آغاز شده و در گام نخست یگان موشکی در حال کوبیدن مواضع عناصر تروریستی داعش در محور جنوبی است؛ پاکسازی شهر راهبردی حویجه، بزرگترین پایگاه داعش در مرکز عراق هدف اصلی این عملیات به شمار می آید.

از سویی دیگر، نیروهای بسیج مردمی با حملات گسترده و دقیق توانستند، ۷۵ کیلومتر از مسیر ارتباطی « تکریت – طوزخورماتو» را از وجود عناصر تروریستی پاکسازی کنند تا راه برای انتقال نیرو و تجهیزات باز شود.

طول این مسیر ارتباطی حدود ۱۰۰ کیلومتر است و نیروهای عراقی در تلاش هستند ۲۵ کیلومتر دیگر این جاده را از وجود عناصر تروریستی داعش پاکسازی کنند؛ در جریان این درگیری ها تاکنون ۶۰ تن از تروریست ها کشته و زخمی شده اند.

به گزارش مشرق، حدود ۵۵ درصد استان کرکوک از جمله بخش های غربی، جنوب غرب و مرکز و مناطق مهمی از جمله « الحویجه، العباسی، الرشاد، مهوز، القدس و کاظمیه» در اشغال عناصر تروریستی داعش است.

با پاکسازی بخش های آلوده استان کرکوک، تیرخلاص به گروه تروریستی داعش در عراق وارد می شود و شرایط برای نیروهای کرد که بخشی از این استان را به تصرف خود در آورده اند بسیار سخت خواهد شد.

نیروهای عراقی پس از شکست داعش در استان کرکوک تلاش می کنند مناطق تحت تصرف نیروهای کُرد را هم به کنترل خود درآورند چرا که این استان دارای منابع نفتی بزرگی است و در حال حاضر این منابع توسط نیروهای کرد به صورت غیرقانونی فروخته می‌شوند.

انتهای پیام/

منبع:مشرق

به کانال تلگرامی ما بپیوندید

ما را در اینستاگرام دنبال کنید

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=11636

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.