اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

تکلیف داعش در کرانه غربی رود فرات یکسره شد/ پاکسازی شمال غرب استان دیرالزور و جنوب شرق استان رقه + نقشه میدانی

  • کد خبر : 11494
  • 02 مهر 1396 - 1:29
تکلیف داعش در کرانه غربی رود فرات یکسره شد/ پاکسازی شمال غرب استان دیرالزور و جنوب شرق استان رقه + نقشه میدانی

آخرین خبرها از شرق دیرالزور هم حاکیست، نیروهای دموکراتیک کرد با پشتیبانی آمریکا در حال پیشروی به سوی مناطق جنوبی هستند و تلاش می‌کنند مسیر نیروهای مقاومت را در این محور مسدود کنند. به گزارش اخبار جهادی، آخرین تحولات میدانی از شرق سوریه حاکیست، نیروهای سوری و رزمندگان جبهه مقاومت پس از درگیری های سنگین در […]

آخرین خبرها از شرق دیرالزور هم حاکیست، نیروهای دموکراتیک کرد با پشتیبانی آمریکا در حال پیشروی به سوی مناطق جنوبی هستند و تلاش می‌کنند مسیر نیروهای مقاومت را در این محور مسدود کنند.

به گزارش اخبار جهادی، آخرین تحولات میدانی از شرق سوریه حاکیست، نیروهای سوری و رزمندگان جبهه مقاومت پس از درگیری های سنگین در حومه شمالی شهر دیرالزور موفق شدند شهرک های «معدان، مسطاحه معدان، وادی ابوجبلی، السویدا و البوعیسی» را از وجود عناصر تروریستی داعش پاکسازی کنند.

با آزادسازی این شهرک ها، نیروهای متحد به پیروزی بزرگ دیگری در شرق سوریه دست یافتند و شمال غرب استان دیرالزور و جنوب شرق استان رقه به طور کامل از وجود عناصر تروریستی پاکسازی شد تا همه نگاه ها به نبرد ها در جنوب و شرق دیرالزور معطوف شود.

نقشه میدانی شمال غرب استان دیرالزور و جنوب شرقه استان رقه قبل از پاکسازی

عملیات نیروهای ارتش سوریه و رزمندگان جبهه مقاومت برای پاکسازی شمال غرب استان دیرالزور و جنوب شرق استان رقه از شهرک «معدان عتیق» آغاز شد و با رسیدن به مرزهای اداری استان رقه و پاکسازی شهرک راهبردی «معدان» و روستای «سلیم حمد» ادامه پیدا کرد.

نیروهای سوری و مقاومت در ادامه با پاکسازی مناطق «خمیسیه و الجابر» موفق شدند تروریست های داعش را در شمال غرب استان دیرالزور و جنوب شرق رقه محاصره کنند؛ تعدادی از عناصر تروریستی پس از محاصره  در جریان درگیری ها به هلاکت رسیدند.

نقشه میدانی شمال غرب استان دیرالزور و جنوب شرق استان رقه پس از پاکسازی

براساس اطلاعات به دست آمده، گروهی دیگر از عناصر تروریستی داعش هم که توان مقاومت نداشتند در توافقی غیر رسمی فرصت پیدا کردند از معبر باز شده خود را از مهلکه نجات دهند و به سوی شرق دیرالزور متواری شوند. در جریان این عملیات  میدان نفتی به کنترل نیروهای متحد درآمد.

به گزارش مشرق، آخرین خبرها از شرق شهر دیرالزور هم حاکیست، نیروهای دموکراتیک کرد با پشتیبانی نیروهای آمریکایی در حال پیشروی به سوی مناطق جنوبی هستند و تلاش می کنند مسیر نیروهای جبهه مقاومت را در این محور مسدود کنند.

 

منبع:مشرق

به کانال تلگرامی ما بپیوندید

ما را در اینستاگرام دنبال کنید

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=11494

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.