اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

آزادی ۳۰ منطقه و ۳۷۵ کیلومتر مربع از مساحت آلوده در روز نخست عملیات پاکسازی شمال استان صلاح الدین + نقشه میدانی

  • کد خبر : 11446
  • 31 شهریور 1396 - 10:26
آزادی ۳۰ منطقه و ۳۷۵ کیلومتر مربع از مساحت آلوده در روز نخست عملیات پاکسازی شمال استان صلاح الدین + نقشه میدانی

در ۲۴ ساعت گذشته، نیروهای عراقی موفق شدند ۳۷۵ کیلومتر مربع از مساحت آلوده را در شمال استان صلاح الدین ( حومه شرقی شهر شرقاط) پاکسازی کنند و ۸۶ تن از تروریست ها را از پای درآورند. به گزارش اخبار جهادی، نیروهای ارتش و بسیج مردمی عراق از روز گذشته عملیاتی را برای پاکسازی مناطق آلوده […]

در ۲۴ ساعت گذشته، نیروهای عراقی موفق شدند ۳۷۵ کیلومتر مربع از مساحت آلوده را در شمال استان صلاح الدین ( حومه شرقی شهر شرقاط) پاکسازی کنند و ۸۶ تن از تروریست ها را از پای درآورند.

به گزارش اخبار جهادی، نیروهای ارتش و بسیج مردمی عراق از روز گذشته عملیاتی را برای پاکسازی مناطق آلوده در شمال استان صلاح الدین آغاز کردند و در همان گام نخست، یگان موشکی « سلام الدیراوی» مواضع تروریست های داعش را به شدت در حومه شرقی شهر شرقاط هدف قرار داد. در جریان این حملات تعدادی از پایگاه ها و اتاق عملیات گروه تروریستی داعش منهدم شد.

عملیات پاکسازی بخش شرقی شهر شرقاط از ۶ محور آغاز شده است؛ در محور نخست نیروهای تیپ سوم سپاه بدر و پلیس فدرال حضور دارند و در محور دوم نیروهای تیپ چهارم سپاه بدر به همراه پلیس فدرال در عملیات آزادسازی مشارکت دارند.

در محور سوم و چهارم هم به ترتیب نیروهای تیپ پنجم، دهم سپاه بدر و نیروهای واکنش سریع وظیفه پاکسازی مناطق آلوده را برعهده  دارند؛ در محور پنجم و ششم عملیات آزادسازی بخش شرقی شهر شرقاط، به نیروهای مقاومت اسلامی علی (ع)، حضرت علی اکبر و  ارتش عراق واگذار شده است.

نیروهای ارتش و بسیج مردمی عراق در مرحله نخست عملیات پاکسازی بخش شرقی شهر شرقاط موفق شدند مناطق « کنعوص، شندر العلیا، عین کاوه، طوینه، شیاله الامام و حمد ستیر» را از اشغال عناصر تروریستی داعش خارج کرده اند. در این عملیات ۴۰ تن از تروریست های داعش کشته و زخمی شدند.

در ادامه این عملیات، مناطق « بشیراوه ، سوناج الصغری، خربانی، حیاوی شمالی، رحیم شلال،لزاکه، قنیطره و سیسبانه» به کنترل نیروهای عراقی در آمدند و عناصر تروریستی داعش در روستاهای « فوح و وادی الشوک» محاصره شدند؛ از سویی دیگر نیروهای عراقی عملیات آزادی روستای « حصاروک» را آغاز کرده اند.

نیروهای عراقی ساعتی قبل هم پس از درگیری های سنگین توانستند با عقب راندن عناصر تروریستی، ۱۵ منطقه مهم از جمله «کنوص خمیسات، امطیره، العدله، شیرده، سوناج کبری، حصاروک، السوره، اجمیله،هیجل، شیخ حمد، المشهد، عویجله، سلمان، سفینه و هوشتر لالوک را در حومه شرقی شهر شرقاط پاکسازی کنند.

در ۲۴ ساعت گذشته، نیروهای عراقی موفق شدند ۳۷۵ کیلومتر مربع از مساحت آلوده را در شمال استان صلاح الدین ( حومه شرقی شهر شرقاط) پاکسازی کنند و ۸۶ تن از تروریست ها را از پای درآورند. نیروهای ارتش و بسیج مردمی عراق پس از پاکسازی حومه شرقی شهر شرقاط در مرحله دوم عملیات به سوی شهر حویجه در استان کرکوک پیشروی می کنند.

به گزارش مشرق، از استان کرکوک هم خبرها حاکیست، عناصر تروریستی داعش شب گذشته ضد حملات سنگینی را در حومه جنوبی شهر الحویجه و  نزدیکی سد العظیم برای عقب راندن نیروهای بسیج مردمی انجام دادند.

درگیری های سنگین در این محور بیش از ۳ ساعت ادامه یافت اما نیروهای بسیج مردمی ( تیپ ۵۲ بسیج مردمی و نیروهای سپاه بدر) با واکنش قاطع توانستند عناصر تروریستی داعش را از مناطق درگیری عقب برانند. در جریان این درگیری ها دهها تن از تروریست ها کشته و زخمی شدند.

منبع:مشرق

به کانال تلگرامی ما بپیوندید

ما را در اینستاگرام دنبال کنید

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=11446

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.