اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

ایستادگی تاریخی نیروهای جبهه مقاومت در نقطه‌ای که سرنوشت خاورمیانه را تعیین می‌کند + نقشه میدانی و تصاویر

  • کد خبر : 11386
  • 28 شهریور 1396 - 14:53

نیروهای سوری و مقاومت در جریان درگیری‌های سنگین و نفس‌گیر چند ساعته روز گذشته در نهایت توانستند با عقب راندن عناصر تروریستی داعش، محله « حویجه صقر» را هم به کنترل خود درآورند. به گزارش اخبار جهادی،نیروهای ارتش سوریه و رزمندگان جبهه مقاومت روز گذشته پس از تثبیت مواضع در محله « الجفره» در محور […]

نیروهای سوری و مقاومت در جریان درگیری‌های سنگین و نفس‌گیر چند ساعته روز گذشته در نهایت توانستند با عقب راندن عناصر تروریستی داعش، محله « حویجه صقر» را هم به کنترل خود درآورند.

به گزارش اخبار جهادی،نیروهای ارتش سوریه و رزمندگان جبهه مقاومت روز گذشته پس از تثبیت مواضع در محله « الجفره» در محور غربی شهر دیرالزور، عملیاتی را با پشتیبانی جنگنده های روسی برای پاکسازی محله « حویجه صقر» آغاز کردند.

نیروهای سوری و مقاومت در جریان درگیری‌های سنگین و نفس‌گیر چند ساعته  روز گذشته در نهایت توانستند با عقب راندن عناصر تروریستی داعش، محله « حویجه صقر» را هم به کنترل خود درآورند؛ در جریان پاکسازی  این محله، ۵۰ تن از تروریست‌ها به هلاکت رسیدند و دهها تن دیگر زخمی شدند.

با آزادی محله « حویجه صقر» در غرب شهر دیرالزور، عناصر تروریستی داعش به سمت محله های شمالی متواری شدند؛ قابل ذکر است تروریست های داعش در محله های شمالی ( منطقه صنعتی، عثمانیه، فیلات، حمیدیه،خسارات و فرودگاه قدیم) محاصره هستند.

پاکسازی محله «حویجه صقر» مقدمات لازم را برای عبور  از رود فرات و وارد شدن به محور شرقی شهر دیرالزور فراهم کرد و عصر روز گذشته نیروهای جبهه مقاومت با پشتیبانی جنگنده های سوری توانستند از طریق این محله  وارد بخش شرقی شرقی شهر و محله « حطله تحتانی» شوند.

همزمان با عبور نیروهای جبهه مقاومت از رود فرات و  ورود به شرق شهر دیرالزور، عناصر تروریستی داعش از شب گذشته  ضد حملات سنگینی را برای عقب راندن نیروهای متحد از محله « حطله تحتانی» آغاز کرده اند.

در این حملات، عناصر تروریستی با چند خودروی انتحاری در تلاش بودند مواضع نیروهای جبهه مقاومت را هدف قرار دهند اما این خودروها قبل ار رسیدن به مواضع نیروهای خودی، هدف قرار گرفته شدند و منهدم شدند.

در ادامه دهها تن از عناصر تروریستی داعش از محورهای مختلف به سوی مواضع نیروهای جبهه مقاومت در محله « حطله تحتانی» حمله ور شدند و درگیری ها همچنان در این محور ادامه دارد؛ برخلاف اخبار منتشر شده نیروهای جبهه مقاومت تا لحظه تنظیم این خبر از مواضع خود در این محله عقب نشینی نکرده اند.

یک منبع میدانی اعلام کرد: درگیری های سنگین در بخش تحت کنترل نیروهای متحد در ورودی محله « حطله تحتانی» در جریان است و نیروهای خط شکن جبهه مقاومت درصدد هستند با تثبیت مواضع خود در این منطقه  راه را برای ورود سایر نیروها باز کنند.

وی افزود: درگیری های نفس گیر در این مساحت کوچک قابل پیش بینی بود و عناصر تروریستی داعش خود را برای این نبرد سنگیین آماده کرده اند و از شب گذشته حملات بی سابقه ای  راعلیه نیروهای جبهه مقاومت در ورودی محله « طلحه تحتانی» ترتیب داده اند که تاکنون ناکام مانده‌اند.

این منبع میدانی تصریح کرد: نیروهای جبهه مقاومت با فداکاری بی سابقه تاکنون در مقابل حملات تروریست ها در ورودی محله « حطله تحتانی» ایستادگی کرده اند چرا که به خوبی می دانند تثبیت مواضع در این محور و ادامه پیشروی ها سرنوشت مرزهای مشترک سوریه و عراق و تحولات غرب آسیا را تعیین می کند.

از محور شمالی بخش شرقی شهر دیرالزور هم خبر می رسد نیروهای دموکراتیک کرد پس از تثبیت مواضع در محله شهرک صنعتی به سوی شهرک های « صالحیه و حسینیه» پیشروی کرده اند؛ تصرف شهرک حسینیه به معنای رسیدن نیروهای دموکراتیک کرد به رود فرات است.

در حال حاضر نبردهای سرنوشت سازی در غرب شهر دیرالزور در جریان است؛ از یک سو نیروهای جبهه مقاومت تلاش می کنند با افزایش دامنه پیشروی ها و عقب راندن تروریست های داعش راه را بر نیروهای مورد حمایت آمریکا ( دموکراتیک کرد) مسدود کنند و مانع از پیشروی آنان به سوی مرزهای مشترک سوریه و عراق شوند و در مقابل نیروهای دموکراتیک کرد هم درصد هستند در سریع  ترین زمان ممکن به سمت مناطق جنوبی پیشروی کنند.

منبع:مشرق

به کانال تلگرامی ما بپیوندید

ما را در اینستاگرام دنبال کنید

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=11386

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.