اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

انشقاق «جیش الاحرار» از «هیئه تحریر الشام» در سوریه

  • کد خبر : 11312
  • 23 شهریور 1396 - 11:37
انشقاق «جیش الاحرار» از «هیئه تحریر الشام» در سوریه

گروه تروریستی «جیش الاحرار» که یکی از بزرگترین گروههای حاضر در ائتلاف «جبهه تحریر الشام» است، اعلام کرد که از این ائتلاف جدا شده است. به گزارش اخبار جهادی ،«عبدالله المُحیسنی» و «مصلح العلیانی» که از مسئولان «شرعی» ائتلاف تروریستی «هیئه تحریر الشام» (هتش) بودند، دو روز پیش ازاین ائتلاف کناره‌گیری کردند. این دو تروریست […]

گروه تروریستی «جیش الاحرار» که یکی از بزرگترین گروههای حاضر در ائتلاف «جبهه تحریر الشام» است، اعلام کرد که از این ائتلاف جدا شده است.

به گزارش اخبار جهادی ،«عبدالله المُحیسنی» و «مصلح العلیانی» که از مسئولان «شرعی» ائتلاف تروریستی «هیئه تحریر الشام» (هتش) بودند، دو روز پیش ازاین ائتلاف کناره‌گیری کردند.

این دو تروریست سعودی اعلام کردند که علت اصلی کناره‌گیری آنها فایل‌های صوتی است که لو رفته و در آن «ابو محمد الجولانی» رهبر «جفش» (جبهه‌ فتح الشام/النصره سابق) به همراه «ابوالولید» سرکرده ائتلاف در بخش ادلب، بر «انتقام شدید از مسئولان شرعی» تأکید داشتند.

این روند نابسامان برای این ائتلاف همچنان ادامه دارد. به گونه‌ای که گروهک «جیش الاحرار» که یکی از بزرگترین گروه‌های متحد ائتلاف «هتش» (هیئه تحریر الشام) است، اعلام کرد که از آن جدا شده است.

«هتش»، ائتلافی نظامی متشکل از «جفش» (جبهه فتح الشام) یا همان جبهه النصره سابق (شاخه القاعده در سوریه) و گروه‌های «حرکه نور الدین الزنکی»، «لواء الحق»، «جبهه أنصار الدین»، و «جیش السنه» است. هم‌اکنون فردی موسوم به «هاشم شیخ»‌ معروف به «ابو جابر» فرمانده کل سابق «احرار الشام»، ریاست هتش (هیئه تحریر الشام) را بر عهده دارد.

جیش الاحرار علت جدایی خود از ائتلاف هتش را همین فایل صوتی الجولانی و ابوالولید عنوان کرد.

این گروه با انتشار بیانیه‌ای از این مسئله پرده برداشت. هیئه تحریر الشام اما تا لحظه تنظیم خبر هیچ واکنشی به این مسئله نداشته است.

وبگاه خبری معارض «عنب» افزون بر این مسئله، اعلام کرد که علت این جدایی، خبرهایی است که دربار عملیات احتمالی ارتش سوریه در استان ادلب است که در جریان آن هیئه تحریر الشام مورد هدف قرار خواهد گرفت.

طبق توافق طرف‌های سوری، روسی، ترکی و روسی-ایرانی آتش‌بس و ایجاد مناطق کاهش تنش در سوریه که نتیجه نشست‌های سیاسی در «آستانه» است، گروهک جبهه النصره که نامش را به «جبهه‌ فتح الشام» تغییر داده و همچنین گروههای متحد آن نمی‌شود.

«أبو صالح الطحان و أبو محمد الصادق» فرمانده نظامی و مسئول «شرعی» پیشین گروه تروریستی احرار الشام بودند که جیش الاحرار را تشکیل دادند.

 انتهای پیام/

منبع:فارس

به کانال تلگرامی ما بپیوندید

ما را در اینستاگرام دنبال کنید

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=11312

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.