اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

چرا تروریست‎های داعش تا آخرین لحظه در شرق استان حماه مقاومت می‌کنند؟ + نقشه میدانی و تصاویر

  • کد خبر : 11273
  • 21 شهریور 1396 - 8:35
چرا تروریست‎های داعش تا آخرین لحظه در شرق استان حماه مقاومت می‌کنند؟ + نقشه میدانی و تصاویر

وجود ارتفاعات مرتفع و مناطق صعب العبور در شرق استان حماه و شمال استان حمص به دلگرمی برای تروریست های داعش تبدیل شده است. به گزارش اخبار جهادی، اوایل شهریور ماه سال جاری، نیروهای جبهه مقاومت در یک عملیات راهبردی توانستند خود را از منطقه الرصافه در جنوب استان رقه به شهر السخنه در شمال […]

وجود ارتفاعات مرتفع و مناطق صعب العبور در شرق استان حماه و شمال استان حمص به دلگرمی برای تروریست های داعش تبدیل شده است.

به گزارش اخبار جهادی، اوایل شهریور ماه سال جاری، نیروهای جبهه مقاومت در یک عملیات راهبردی توانستند خود را از منطقه الرصافه در جنوب استان رقه به شهر السخنه در شمال استان حمص برساند و عناصر تروریستی داعش را در مرکز سوریه محاصره کنند.

در این عملیات تروریست های داعش در شمال شرق استان حمص و مساحتی بالغ بر ۲ هزار کیلومتر مربع و در شرق استان حماه و مساحتی حدود ۳۱۰۰ کیلومتر مربع محاصره شدند و ارتباط آنان با شرق سوریه به طور کامل قطع شد.

چند روز پس از محاصره، تروریست های داعش در شمال شرق استان حمص، تسلیم نیروهای جبهه مقاومت شدند و پذیرفتند با تخلیه این منطقه به سوی استان دیرالزور عقب نشینی کنند چرا که به خوبی می دانستند چیزی جزء مرگ در انتظار آنان نیست و امکان مقاومت در این محور وجود ندارد.

در نهایت در مدت کوتاهی مناطق اشغالی در شمال شرق استان حمص به کنترل نیروهای جبهه مقاومت درآمد و برخی گمانه زنی ها از عقب نشینی تروریست ها در شرق استان حماه و شمال استان حمص حکایت داشت اما در میدان نبرد این اتفاق تکرار نشد هر چند تروریست ها درک کرده بودند این منطقه بالاخره توسط نیروهای جبهه مقاومت پاکسازی می شود.

در مقطع فعلی، وجود ارتفاعات مرتفع و مناطق صعب العبور در شرق استان حماه و شمال استان حمص به دلگرمی برای تروریست های داعش تبدیل شده چرا که آنان با ایجاد جنگ تاخیری، تلاش می کنند فشار را بر روی همقطاری هایشان در استان دیرالزور کاهش دهند.

تروریست های داعش به خوبی آگاه هستند اگر از مواضع خود در این محور به سرعت عقب نشینی کنند، تعدادی قابل توجه از نیروهای ارتش سوریه و رزمندگان جبهه مقاومت این فرصت را پیدا می کنند که از محورهای مختلف به همرزمانشان در استان دیرالزور بپیوندند و کار گروه تروریستی داعش را برای همیشه یکسره کنند.

از سویی دیگر، تسلیم شدن تروریست های داعش در شمال استان حمص و شرق استان حماه به معنای آزاد شدن بخشی از توان هوایی نیروهای متحد است و این امکان را به وجود می آورد که آتش بیشتری بر روی مواضع گروه تروریستی داعش در استان دیرالزور ریخته شود.

در حال حاضر، عملیات نیروهای متحد در شمال استان حمص و شرق استان حماه با تمام قدرت جریان دارد و تاکنون بخش وسیعی از مناطق آلوده از جمله شهر راهبردی عقیربات ( پایگاه سابق داعش در شرق حماه )، دهها میادین نفتی، گازی، ۷۰ شهرک روستا و ارتفاع از جمله (مشرفه حویسس، کوه الظهور، خربه بلعاس، خربه طویله، تباره حمرا، مشیرفه، رسم الشیخ، صلبا، مسعده، حماده العمر» از وجود عناصر تروریستس داعش پاکسازی شده است.

عملیات در این محور در حومه جنوبی و غربی شهر عقیربات ادامه دارد و نیروهای متحد درصدد هستند با رساندن خود به حومه شهر سلمیه، امنیت جاده منتهی به شمال سوریه را که مسیر اصلی انتقال نیرو و تجهیزات است را به طور کامل تامین کنند.

همزمان نیروهای متحد تلاش می کنند بخش های شمالی استان حمص که شمال چندین ارتفاع مهم است را هم از وجود تروریست های داعش پاکسازی کنند. در این محور نیروها  توانسته اند امنیت فرودگاه مهم تی ۴ را به طور کامل تامین کنند.

به گزارش مشرق، نیروهای متحد در جریان عملیات سه هفته گذشته موفق شده اند نیمی از مساحت اشغالی ( ۳ هزار کیلومتر مربع) را در طول ۵۰ کیلومتر و عرض ۳۶ کیلومتر در شرق استان حماه و شمال استان حمص به کنترل خود درآورند.

منبع:مشرق

به کانال تلگرامی ما بپیوندید

ما را در اینستاگرام دنبال کنید

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=11273

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.