اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

اعزام مربیان دانشگاه افسری سپاه به جبهه مقاومت

  • کد خبر : 11291
  • 21 شهریور 1396 - 23:40
اعزام مربیان دانشگاه افسری سپاه به جبهه مقاومت

جانشین دانشگاه افسری امام حسین(ع) از اعزام تعدادی از فرماندهان و مربیان این دانشگاه به صحنه جنگ‌های نیابتی خبر داد. به گزارش اخبار جهادی،دانشگاه افسری و تربیت پاسداری امام حسین(ع) در سال ۱۳۶۵ با مأموریت تربیت نیروهای کادر مورد نیاز سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تأسیس شد و از آن زمان تاکنون نقش بارزی در تربیت […]

جانشین دانشگاه افسری امام حسین(ع) از اعزام تعدادی از فرماندهان و مربیان این دانشگاه به صحنه جنگ‌های نیابتی خبر داد.

به گزارش اخبار جهادی،دانشگاه افسری و تربیت پاسداری امام حسین(ع) در سال ۱۳۶۵ با مأموریت تربیت نیروهای کادر مورد نیاز سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تأسیس شد و از آن زمان تاکنون نقش بارزی در تربیت نیرو برای یگان‌ها و ماموریت‌های مختلف سپاه داشته است.

دریادار دوم پاسدار حمید اباذری  ۶ سال است که به دانشگاه امام حسین(ع) منتقل شده است. او قبل از آن از ابتدای ورودش به سپاه در نیروی دریایی بوده و بخش عمده‌ای از فعالیت‌های خود را در یگان‌های عملیاتی این نیرو گذرانده است.

وی حدود ۱۱ سال عهده‌دار فرماندهی دانشکده‌ها و مراکز آموزشی نیروی دریایی سپاه بوده و هم اکنون هم به عنوان جانشین دانشگاه افسری و تربیت پاسداری امام حسین(ع) و همچنین فرمانده دانشکده تربیت جهادی این دانشگاه که تولیت آموزش تمامی افسران بدو ورود سپاه را برعهده دارد، فعالیت می‌کند.

با سردار اباذری به گفت‌وگو نشستیم تا درباره موضوعات مختلف مربوط به این دانشگاه صحبت کنیم؛ در ذیل، متن کامل این مصاحبه را بخوانید:

 مقداری درباره برنامه‌های آینده دانشگاه بفرمایید.

– سردار اباذری: دانشگاه امام حسین (ع) به عنوان دانشگاه مادر در سپاه وظیفه‌ی تربیت بدو ورود افسران سپاه با هدف اینکه آنها را با رسالت پاسداری آشنا کند برعهده گرفته است. در اینجا لازم است مقدمه‌ای را خدمت شما عرض کنم؛ در ابتدای انقلاب، سپاه پاسداری از انقلاب را با تعداد کمی از بچه‌های فداکار خود انجام داد و بعد از آن وارد حوزه دفاع سخت از انقلاب شد.

پس از جنگ به دلیل آنکه نوع دفاع از انقلاب متفاوت شد، خیلی‌ها فکر می‌کردند دیگر نیازی به سپاه نیست اما نیاز کشور در عرصه‌های مختلف مثل بازسازی باعث شد تا نیروهای سپاه با همان اخلاص دوران جنگ به ساخت و ساز در کشور بپردازند و امروز در کشور جایی نیست که آباد شده باشد و ردی از سپاه در آن نباشد.

از همان روزی که سپاه با چند هزار نفر پاسدار در دفاع مقدس شرکت کرد، تا امروز که نزدیک به ۴۰ هزار شهید داده است این امر مشخص شده که سپاه حاضر است برای دفاع از انقلاب چند بار شهید شود و بارها فداکاری کند. سپاه برای کاری که انجام داد بر کسی منت نگذاشت.

امروز نوع تهدیدات متفاوت شده است. پاسداری که در سال‌های دهه ۶۰ با یادگیری یک سلاح معمولی می‌توانست از انقلاب دفاع کند بعدها فهمید خیلی چیزهای دیگر نیز باید یاد بگیرد. این نیاز توسط سپاه شناسایی شد و برای برطرف شدن آن مهمترین بستر، مراکز آموزشی و دانشگاه‌های سپاه قرار گرفتند.

امروز سپاه بر اساس منویات فرمانده کل قوا متوجه شده است که باید افرادی چند بُعدی را تربیت کند. بر همین اساس به ما ابلاغ شد که دانشجویی که از بیرون می‌آید، می‌بایست در تراز یک پاسدار انقلاب اسلامی در حوزه‌های جنگ سخت،‌ نیمه‌سخت، نرم و عمق‌بخشی داخلی تربیت شود. امروز برنامه‌های دانشگاه مبتنی بر توانمندمحور بودن نیروها شکل گرفته است و یک پاسدار باید تعداد زیادی توانمندی را فرا بگیرد.

 فرآیند تبدیل تهدیدات شناسایی شده در سپاه به سرفصل آموزشی در دانشگاه چگونه است؟

– سردار اباذری: برای مثال  در بخش نبرد سخت، ابلاغ ما این است که افرادی که تربیت می‌کنیم بتوانند در یک جنگ واقعی بجنگند، به این معنا که بتوانند در جبهه‌ امروز که در آن جنگ نیابتی صورت می‌گیرد چه در کشور و یا هر جایی که سپاه و نظام صلاح بدانند حضور یابند.

از سال گذشته سرفصل‌های آموزشی ما به سمت جنگ نیابتی تغییر یافت البته بدون صرف‌نظر از جنگ با آمریکا. ما محصولی را تربیت می‌کنیم که تراز انقلاب و سپاه باشد. بر همین اساس ما تعدادی از فرماندهان و مربیان دانشگاه امام حسین را برای آشنایی با صحنه جنگ نیابتی به جبهه مقاومت اعزام کردیم که بعضی از آنها یک بار و بعضی چند بار به این ماموریت اعزام شدند و این موضوع در کیفیت کار و آموزش‌دهی آنها تاثیر زیادی گذاشته است.

 نحوه تعامل دانشکده اطلاعات دانشگاه امام حسین با سایر مراکز آموزشی دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی کشور چگونه است؟

– سردار اباذری: این ارتباط عمدتا به صورت تعاملی و دوطرفه است و ما برخی جاها از اساتید و دستاوردهای آنها استفاده می‌کنیم. البته به دلیل اینکه از اساتید مجرب و خوبی برخورداریم معمولا نیاز کمتری به استفاده اساتید از خارج دانشگاه داریم.

در زمینه تعامل دانشجویی هم فعلا دانشجویی از نیروی انتظامی و یا ارتش نگرفته‌ایم.

منبع: تسنیم
لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=11291

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.