اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

اسپکتیتر: دامنه اقتدار ایران به مدیترانه رسیده

  • کد خبر : 11224
  • 20 شهریور 1396 - 9:27

یک هفته‌نامه انگلیسی مطرح کرد با پیروزی‌های جدید در سوریه، دامنه اقتدار ایران به سواحل دریای مدیترانه رسیده است. به گزارش اخبار جهادی، هفته‌نامه اسپکتیتر در گزارشی نوشت: با اشاره به نقش رو به رشد ایران در غرب آسیا اکنون ایران زمینه‌ای از اقتدار در اختیار دارد که دامنه آن از تهران تا دریای مدیترانه را […]

یک هفته‌نامه انگلیسی مطرح کرد با پیروزی‌های جدید در سوریه، دامنه اقتدار ایران به سواحل دریای مدیترانه رسیده است.

به گزارش اخبار جهادی، هفته‌نامه اسپکتیتر در گزارشی نوشت: با اشاره به نقش رو به رشد ایران در غرب آسیا اکنون ایران زمینه‌ای از اقتدار در اختیار دارد که دامنه آن از تهران تا دریای مدیترانه را دربر می‌گیرد.

پس از شش سال جنگ سخت در سوریه نهایتاً به نظر می‌رسد این جنگ به پایان خودنزدیک می‌شود.
این وضعیت، به ایران به عنوان کشوری که از گذشته تاکنون منشأ تأثیرات در لبنان و عراق است، زمینه‌ای از اقتدار به دست می‌دهد که دامنه آن از تهران تا دریای مدیترانه را در بر می‌گیرد.

این نشریه ادامه داد: گسترش تأثیر ایران در منطقه عمدتاً نتیجه توانایی این کشور در خاورمیانه است.
در عراق، حشدالشعبی گروهی که در آن بیشتر شبه نظامیان شیعی که جزیی از نیروهای دولت عراق هستند و از سوی مشاوران ایرانی آموزش داده می‌شوند، نقشی مهم در جنگ علیه داعش و کنترل مناطق آزاد شده ایفا می‌کنند.

در لبنان، حزب‌الله که متحد ایران است، صاحب کرسی در پارلمان در این کشور است و نقشی مهم در عرصه سیاست داخلی لبنان ایفا می‌کند.
این گروه همچنین هزاران تن از جنگجویان خود را برای تقویت دولت بشار اسد در سوریه اعزام کرده است.
سپاه پاسداران انقلاب (اسلامی) ایران نیز هزاران شیعه افغانی و پاکستانی را برای نبرد در سوریه تحت عنوان گردان فاطمیون جذب کرده است.
گفته می‌شود ایران در حال ساخت پایگاه‌های نظامی در سوریه و لبنان است.

این نشریه انگلیسی می‌نویسد: سوگمندانه باید گفت: تصویر خاورمیانه پس از داعش، تصویر منطقه‌ای است که نفوذ و نقش ایران در آن رو به افزایش است.
در همین حال هافینگتون پست روزنامه آمریکایی نوشت: گسترش نفوذ ایران در غرب آسیا پس از جنگ سوریه، اسرائیل را به شدت
نگران کرده است.

ایران در حال حاضر به طور مستقیم یا غیر مستقیم درگیر جنگ در یمن، عربستان سعودی، بحرین، عراق، سوریه و لبنان است و عمدتاً از جمعیت شیعه این کشورها و یا فرقه‌های مذهبی نزدیک به شیعه مانند علویان در سوریه حمایت می‌کند. این یک نقطه قوت برای ایران است. در خاورمیانه گفتمان سیاسی ایران در حال تبدیل به یک واقعیت است. ایران اسرائیل را دشمن خود می‌داند و حتی پیش‌بینی نابودی آن را در ۲۵ سال آینده کرده است.

منبع: کیهان
لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=11224

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.