اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

آخرین تحولات میدانی دیرالزور؛ محاصره فرودگاه دیرالزور چگونه شکسته شد؟/ مقصد بعدی نیروهای جبهه مقاومت کجاست؟ + نقشه میدانی

  • کد خبر : 11181
  • 19 شهریور 1396 - 11:52
آخرین تحولات میدانی دیرالزور؛ محاصره فرودگاه دیرالزور چگونه شکسته شد؟/ مقصد بعدی نیروهای جبهه مقاومت کجاست؟ + نقشه میدانی

پس از درگیری های سنگین، منهدم شدن چند خودروی انتحاری و کشته و زخمی شدن ۹۰ تن از عناصر تروریستی داعش، نیروهای جبهه مقاومت موفق شدند محاصره فرودگاه دیرالزور را درهم بشکنند.  به گزارش اخبار جهادی،ظهر روز گذشته عملیات شکست محاصره فرودگاه شهر دیرالزور از حومه شرقی میدان « البانوراما» به سمت آکادمی پلیس منطقه […]

پس از درگیری های سنگین، منهدم شدن چند خودروی انتحاری و کشته و زخمی شدن ۹۰ تن از عناصر تروریستی داعش، نیروهای جبهه مقاومت موفق شدند محاصره فرودگاه دیرالزور را درهم بشکنند.

 به گزارش اخبار جهادی،ظهر روز گذشته عملیات شکست محاصره فرودگاه شهر دیرالزور از حومه شرقی میدان « البانوراما» به سمت آکادمی پلیس منطقه آغاز شد و نیروهای ارتش سوریه و رزمندگان جبهه مقاومت با پشتیبانی جنگنده های روسی به سوی منطقه المقابر ( گورستان) پیشروی کردند.درگیری ها در این محور ۶ ساعت ادامه داشت و در نهایت منطقه المقابر از وجود عناصر تروریستی داعش پاکسازی شد تا نیروهای سوری و مقاومت بتوانند به سوی منطقه « الجربه» پیشروی کنند.

با حملات سنگین جنگند های روس و آتش توپخانه، نیروهای سوری و مقاومت توانستند با عقب راندن عناصر تروریستی محله « الجربه» را هم به کنترل درآورند و خود را به پایگاه نظامی « التامین» برسانند.

در نهایت پس از درگیری های سنگین، منهدم شدن چند خودروی انتحاری و کشته و زخمی شدن ۹۰ تن از عناصر تروریستی داعش، نیروهای جبهه مقاومت موفق شدند محاصره فرودگاه دیرالزور را درهم بشکنند.

درگیری ها تا غروب روز گذشته در حومه جنوبی منطقه « الجربه» و شمال پایگاه « التامین» ادامه داشت اما تروریست ها مجبور شدند به سوی مناطق « مساکن المهندسین، میسلون، رصافه، منطقه صنعتی » عقب نشینی کنند.

نیروهای ارتش سوریه و رزمندگان جبهه مقاومت برای تامین امنیت فرودگاه دیرالزور، عملیات پاکسازی محله های « هرابش» و « طحطوح» را هم در دستور کار قرار دادند و با پشتیبانی جنگنده های روس موفق شدند تروریست های داعش را از این دو محله عقب برانند؛ با آزادی این دو محله تروریست ها به سوی محله های « منطقه صنعتی، حویجه صقر و فرودگاه قدیم» متواری شدند.

به گزارش مشرق، عملیات نیروهای سوری و رزمندگان جبهه مقاومت تا شب گذشته هم ادامه پیدا کرد و تروریست های داعش پس از متحمل شدن خسارت فراوان از محله های « البوناصر» و « رصافه » هم عقب نشینی کردند.

درگیری ها در حومه این دو محله همچنان گزارش شده و نیروهای متحد درصدد هستند با پاکسازی کامل منطقه، مواضع خود را در این محور تثبیت کنند؛ با آزادسازی محله « البوناصر» تروریست ها در محله « مکابس» از سه محور شرق، شمال و جنوب محاصره شده اند.

در حال حاضر، نیروهای ارتش سوریه و رزمندگان جبهه مقاومت از محور شمالی پایگاه التامین، عملیات پاکسازی محله های « مکابس، سریه جنید، ایستگاه بولمان و محله کارگران» را در دستور کار قرار داده اند و همزمان درصدد هستند از جنوب منطقه « الجربه» و میدان « البانوراما» به سوی ارتفاع راهبردی « الکروم» پیشروی کنند.

به گزارش مشرق، عملیات نیروهای سوری و مقاومت تا ساعاتی دیگر از حومه میدان نفتی « التیم» به سوی منطقه « توپخانه ۱۳۷» در جنوب فرودگاه دیرالزور برای پاکساری ارتفاعات راهبردی « الثرده و الکروم» آغاز می شود.

اگر نیروهای سوری و مقاومت بتوانند از این محور عملیاتی خود را به توپخانه ۱۳۷ برسانند، تروریست های داعش در محور غربی ( میدان نفتی المزرعه، نیروگاه حرارتی، ارتفاعات الثرده و الکروم ) محاصره می شوند.

نیروهای ارتش سوریه و رزمندگان جبهه مقاومت در ۲۴ ساعت گذشته موفق به پاکسازی بیش از ۷ کیلومتر مربع از مساحت آلوده در حومه فرودگاه دیرالزور شده اند و ۴۰۰ تله انفجاری کار گذاشته شده را هم خنثی کرده اند.

منبع:مشرق

به کانال تلگرامی ما بپیوندید

ما را در اینستاگرام دنبال کنید

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=11181

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.