اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

طرح جنگ افروزانه سعودی- صهیونیستی برای جلوگیری از پیروزی عرسال

  • کد خبر : 11081
  • 12 شهریور 1396 - 22:11
طرح جنگ افروزانه سعودی- صهیونیستی برای جلوگیری از پیروزی عرسال

منابع صهیونیستی این گزارش دادند که رژیم صهیونیستی با تأمین مالی عربستان سعودی و حمایت برخی دیگر از رژیم‌های عربی به دنبال آغاز جنگی فراگیر ضد حزب الله بود تا مانع از پاکسازی تروریست ها در مناطق شرقی لبنان شود. به گزارش اخبار جهادی، مرکز مطالعات راهبردی فلسطینی باحث در مقاله‌ای به بررسی تحولات امنیتی […]

منابع صهیونیستی این گزارش دادند که رژیم صهیونیستی با تأمین مالی عربستان سعودی و حمایت برخی دیگر از رژیم‌های عربی به دنبال آغاز جنگی فراگیر ضد حزب الله بود تا مانع از پاکسازی تروریست ها در مناطق شرقی لبنان شود.

به گزارش اخبار جهادی، مرکز مطالعات راهبردی فلسطینی باحث در مقاله‌ای به بررسی تحولات امنیتی رژیم صهیونیستی و مواضع این رژیم در نتیجه پیروزی محور مقاومت در ارتفاعات بعلبک پرداخت. این مقاله در ابعاد مختلف به بررسی پیامدهای امنیتی این واقعه و رژیم صهیونیستی و مواضع این رژیم در مقابل پیروزی راهبردی محور مقاومت در لبنان پرداخته است. این گزارش می نویسد که رژیم های عربی به همراه رژیم صهیونیستی طرح گسترده ای را برای جنگ با حزب الله در حمایت از تروریست های عرسال مهیا کرده بودند که با تهدید شدیداللحن حزب الله با شکست مواجه شد. گزارش مذکور همچنین از فتنه بزرگ یک حزب داخلی لبنان در جریان این جنگ پرده برداشت که آن هم ناکام ماند.

مقاله مذکور نوشت که رسانه های خبری رژیم صهیونیستی اخبار و تحلیل‌های مربوط به پیروزی حزب الله در عرسال را بایکوت کرده بودند، اما در نهایت نتوانستند در برابر این تهدید، سکوت کنند و آن را شکستی برای خود و تهدیدی جدید در باز شدن جبهه های جدید به روی خود ارزیابی کردند.

الف: اردوگاه مشترک عربی – صهیونیستی برای حذف حزب الله  

امیلان ناحوم رئیس بخش اطلاع‌رسانی در دانشگاه العبریه در روز ۲۴ جولای گذشته تحقیق مهمی را در مقاله خود در سایت اسرائیل تایمز انجام داده و نوشت: ابو مالک التلی سرکرده جبهه النصره در عرسال از ماه می یقین پیدا کرده که حزب‌الله لبنان به دنبال جنگی برای ریشه‌کن کردن موجودیت جبهه تروریستی تحریر الشام در منطقه قلمون سوریه و لبنان است. این موضوع به ویژه در شهر لبنانی عرسال قابل توجه بود که جزو کانون های اصلی این جبهه تروریستی و داعش در لبنان به شمار می رفت.

از آن زمان به بعد ابومالک التلی سکرده النصره در لبنان با ابو محمد الجولانی سرکرده این جبهه ارتباط برقرار کرده تا او عناصر آموزش‌دیده قدرتمندی را از طریق صحرای سوریه که در کنترل داعش قرار دارد ، به این منطقه اعزام کند. براساس این اقدام ۷۵۰ نفر از عناصر جبهه تحریر الشام که در اردوگاه “گیلان آغا” ترکیه آموزش‌های لازم را دیده بودند ، به مناطق کوهستانی لبنان اعزام شدند. علاوه بر اینها تجهیزات و سلاح‌های مورد نیاز به ‌ویژه موشک‌های رهگیر برای تروریست‌ها ارسال شد.

با این وجود التلی به این مقدار بسنده نکرد و از طریق دفتر جبهه تحریر الشام در اردن با کابینه رژیم صهیونیستی تماس گرفت . یوسف البشری مسئول دفتر این جبهه در اردن با مروان المعشر اولین سفیر اردن در اسرائیل بعد از امضای توافق وادی عربه در سال ۱۹۹۴ تماس گرفت. به همین علت بود که المعشر سفری محرمانه  به سرزمین‌های اشغالی انجام داد تا پیام التلی را برای مقامات تل آویو برساند. پیامی که در آن از نیروی هوایی اسرائیل خواسته شده بود در صورت اقدام حزب‌الله برای انجام حمله ضد تحریر الشام ضربات کوبنده‌ای به حزب الله وارد کند تا به این ترتیب بتواند انتقام جنگ جولای ۲۰۰۶ را بگیرد.

المعشر با واکنش مثبت آویگدور لیبرمن وزیر جنگ رژیم صهیونیستی مواجه شد و وی وعده داد که اسرائیل از جبهه تحریر الشام حمایت خواهد کرد. در همین راستا تیمی متشکل از بنی گانتس رئیس سابق ستاد ارتش رژیم صهیونیستی و ژنرال امیر ایشل فرمانده نیروهای هوایی اسرائیل و یوسی کوهین رئیس موساد تشکیل شد که مأموریت اصلی آن پیگیری تحولات عرسال از طریق ماهواره‌های ویژه جاسوسی بود. تصاویر ماهواره‌ای به صورت ۲۴ ساعت به دست این تیم می‌رسید و تحرکات حزب‌الله در منطقه قلمون در دو طرف سوری و لبنانی توسط آن‌ها رصد می‌شود.

اسرائیل همچنین چراغ سبز عربستان و امارات و قطر و بحرین و کویت و اردن و مراکش و مصر را دریافت کرده بود مبنی بر اینکه مانعی برای سرکوب داعش ایجاد نمی کنند. به‌ این ‌ترتیب رژیم صهیونیستی متوجه شد که زمان مناسبی برای واکنش نشان دادن به حزب‌الله وجود دارد ، بدون اینکه واکنش های منفی منطقه ای و بین المللی سراغ این رژیم بیاید.

در همین رابطه هیئتی متشکل از عبدالرحمن البنیان رئیس ستاد ارتش عربستان و ژنرال احمد حسن العسیری مشاور محمد بن سلمان وزیر دفاع عربستان و ژنرال محمد حمد الرمیثی رئیس ستاد ارتش امارات و ژنرال مشعل الزین رئیس ستاد ارتش اردن و ژنرال محمد خالد الخضر رئیس ستاد ارتش کویت سفری محرمانه از طریق شهر ژوهانسبورگ آفریقای جنوبی به تل‌آویو داشتند. قرار بود عربستان سعودی تأمین مالی عملیات برنامه‌ریزی شده توسط فرماندهان نظامی اسرائیل برای وارد کردن ضربه سنگین به حزب‌الله در صورت انجام عملیات این حزب ضد تحریر الشام را انجام دهد. فرماندهان نظامی اسرائیل هزینه عملیات را بین شش تا هشت میلیارد دلار ارزیابی کرده بودند. تیم اسرائیلی مأمور طراحی عملیات پیچیده و رصد تحولات و اماکن استقرار جبهه تحریر الشام و بررسی تحرکات حزب‌الله و برنامه ریزی های مربوط به آن بود.

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی گزارش‌های روزانه از تیم مأمور این عملیات را دریافت می‌کرد. در روز شنبه ۸ جولای ۲۰۱۷ که در سرزمین‌های اشغالی روز تعطیلی به شمار می‌رود ، سفیر آلمان در تل‌آویو خواستار گفت‌وگوی فوری با آویگدور لیبرمن  وزیر خارجه و وزیر جنگ رژیم صهیونیستی شد و پیام زیگمار گابریل وزیر خارجه آلمان را به وی داد. این پیام هشداری از سوی سفیر آلمان در بیروت بود مبنی بر اینکه حزب‌الله لبنان به دنبال آغاز عملیات ریشه‌کن‌کردن تروریست ها در قلمون و عرسال است و هرگونه مداخله اسرائیل به نفع تروریست‌ها به معنی اعلام جنگ این رژیم ضد حزب‌الله به شمار می رود و این موضوع باعث می‌شود حزب‌الله تمامی جبهه‌های جنگ را به روی اسرائیل باز کند. بر اساس این هشدار هیچ هدفی در اسرائیل برای حزب‌الله ممنوع نخواهد بود و اسرائیل باید تمامی نتایج و تبعات اقدام خود را بپذیرد.

در همین رابطه یکی از رهبران حزب‌الله به سفیر آلمان در بیروت گفته بود: ما اقدام به پاک‌سازی اراضی خود از تروریسم خواهیم کرد و لحظه‌ای در اجرای این عملیات تأخیر نخواهیم داشت و هیچ کس در دنیا نمی‌تواند ما را از این موضوع منع کند. ما با تروریسم مبارزه می‌کنیم و اگر اسرائیل بخواهد هر اقدامی ضد حزب‌الله انجام دهد ، با اتفاقات پیش‌بینی نشده از سوی حزب‌الله مواجه خواهد بود. ما در سال ۲۰۱۷ هستیم و طبعا اسرائیلی‌ها نتایج جنگ جولای سال ۲۰۰۶ را به خوبی می‌دانند. معادلات به کلی تغییر کرده است و ما در سال ۲۰۱۷ هستیم و وجب به وجب سرزمین‌های اشغالی تحت هدف موشک‌های حزب‌الله خواهد بود.

این مقام حزب الله خطاب به سفیر آلمان در بیروت گفته بود: آقای سفیر؛ ما برای شما احترام زیادی قائل هستیم. قبل از اینکه فرصت از دست برود و قبل از اینکه اسرائیل مرتکب حماقت می‌شود که نتیجه آن را نمی‌داند و فاجعه‌ای برای آن به دنبال خواهد داشت، وظیفه خود را در این زمینه انجام دهید. این یک هشدار است و حزب‌الله سخن دیگری ندارد.

بلافاصله پس از این که لیبرمن این پیام را دریافت کرد با بنیامین نتانیاهو تماس گرفت و درخواست دیدار فوری و بسیار مهم  با وی را مطرح کرد. وزیر به خانه نتانیاهو رفت و پیام را به او تحویل داد. صبح روز بعد یعنی یکشنبه ۹ جولای، نتانیاهو در جریان نشست شورای وزیران رژیم صهیونیستی، پیام وزیر خارجه آلمان را به اطلاع شورا رساند و نشست ویژه از سوی شورای وزیران برای بررسی این پیام و تصمیم‌گیری مناسب برگزار شد. شورای وزیران با اجماع به این نتیجه رسیدند که به برنامه هماهنگ شده جهت حمایت از جبهه تحریر الشام پایان بدهد و به این ترتیب محاسبات ابو مالک التلی به هم ریخت و مسیر آزاد سازی عرسال توسط مقاومت لبنان مهیا شد.

ادامه دارد…

انتهای پیام/

منبع:تسنیم

به کانال تلگرامی ما بپیوندید

ما را در اینستاگرام دنبال کنید

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=11081

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.