اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

سوریه در آستانه پیروزی بزرگ/ نیروهای جبهه مقاومت در شرق سوریه طوفان به پا کردند/ ۳۰ کیلومتر تا پاکسازی کامل دیرالزور/ شمارش معکوس برای شکست حصر به صدا درآمد +نقشه میدانی

  • کد خبر : 11075
  • 12 شهریور 1396 - 14:50
سوریه در آستانه پیروزی بزرگ/ نیروهای جبهه مقاومت در شرق سوریه طوفان به پا کردند/ ۳۰ کیلومتر تا پاکسازی کامل دیرالزور/ شمارش معکوس برای شکست حصر به صدا درآمد +نقشه میدانی

با پاکسازی های صورت گرفته، نیروهای ارتش سوریه و جبهه مقاومت توانستند خود را به ۳۰ کیلومتر شهر دیرالزور، مرکز استان دیرالزور برسانند؛ درگیری های سنگین در این محور همچنان ادامه دارد. به گزارش اخبار جهادی، آخرین خبرها از تحولات میدانی شرق سوریه حاکیست، نیروهای سوری و رزمندگان جبهه مقاومت در سومین روز عملیات پاکسازی […]

با پاکسازی های صورت گرفته، نیروهای ارتش سوریه و جبهه مقاومت توانستند خود را به ۳۰ کیلومتر شهر دیرالزور، مرکز استان دیرالزور برسانند؛ درگیری های سنگین در این محور همچنان ادامه دارد.

به گزارش اخبار جهادی، آخرین خبرها از تحولات میدانی شرق سوریه حاکیست، نیروهای سوری و رزمندگان جبهه مقاومت در سومین روز عملیات پاکسازی استان دیرالزور، از محور شمال غرب هم ضربات سنگینی را به عناصر تروریستی داعش وارد کردند و موفق به پیشروی های گسترده در این محور شدند.

نیروهای ارتش سوریه و رزمندگان جبهه مقاومت، غروب روز گذشته، عملیات پاکسازی شمال غرب استان دیرالزور را با تکمیل پاکسازی ارتفاعات « البشیری» در جنوب شرق استان رقه آغاز کردند؛ با آزادسازی بخش شرقی این ارتفاعات، نیروهای متحد پس از ۴ سال از محور شمال غرب وارد مرزهای اداری استان دیرالزور شدند.

در ادامه یگان های زمینی نیروهای متحد با پشتیبانی جنگنده های روسی و سوری از شرق ارتفاعات « البشیری»، مواضع عناصر تروریستی داعش را به شدت هدف قرار دادند و پس از درگیری های چند ساعته توانستند روستای « رجم الهجانه» و ارتفاعات « صفیه، نظیرات و ادمه» را به طور کامل در شمال غرب استان دیرالزور آزاد کنند.

با پاکسازی های صورت گرفته، نیروهای ارتش سوریه و جبهه مقاومت توانستند خود را به ۳۰ کیلومتر شهر دیرالزور، مرکز استان دیرالزور برسانند؛ درگیری های سنگین در این محور همچنان ادامه دارد.

خبرها حاکیست، نیروهای متحد درصدد هستند با ادامه عملیات از ارتفاعات « ادمه» به سمت شهر دیرالزور پیشروی کنند؛ در حال حاضر، نیروهای سوری و مقاومت به نزدیکی میادین نفتی « الخراطه و المزرعه» رسیده اند.

در صورتی که نیروهای متحد بتوانند عناصر تروریستی داعش را از این میادین نفتی عقب برانند، به پایگاه راهبردی زرهی ۱۳۷ ارتش سوریه در غرب شهر دیرالزور خواهند رسید که در کنترل نیروهای گارد ریاست جمهوری و عشایر منطقه است.

رسیدن نیروهای جبهه مقاومت و ارتش سوریه به این پایگاه راهبردی به معنای شکسته شدن محاصره نیروهای سوری در داخل شهر دیرالزور است؛ نیروهای متحد با این پایگاه راهبردی فقط ۳۰ کیلومتر فاصله دارند.

عملیات نیروهای ارتش سوریه و رزمندگان جبهه مقاومت از محور غربی استان دیرالزور هم ادامه دارد و با پیشروی های صورت گرفته، فاصله نیروها با شهر دیرالزور به ۶۰ کیلومتر کاهش پیدا کرده است.

منبع:مشرق

به کانال تلگرامی ما بپیوندید

ما را در اینستاگرام دنبال کنید

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=11075

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.