اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

بازگشت آرامش به مرکز سوریه پس از ۵ سال/ داعش چگونه از ۱۱ هزار کیلومتر مساحت اشغالی بیرون رانده شد؟ + نقشه میدانی

  • کد خبر : 10947
  • 07 شهریور 1396 - 11:30
بازگشت آرامش به مرکز سوریه پس از ۵ سال/ داعش چگونه از ۱۱ هزار کیلومتر مساحت اشغالی بیرون رانده شد؟ + نقشه میدانی

نیروهای جبهه مقاومت در مرحله نخست این عملیات مساحتی حدود ۹ هزار و ۲۵۰ کیلومتر مربع از مناطق مرکزی سوریه را در استان‌های رقه، حمص و حماه از اشغال تروریست‌های داعش خارج کردند. به گزارش اخبار جهادی،۶۰ روز از عملیات نیروهای جبهه مقاومت در مرکز سوریه از جمله جنوب استان رقه، شرق استان های حماه […]

نیروهای جبهه مقاومت در مرحله نخست این عملیات مساحتی حدود ۹ هزار و ۲۵۰ کیلومتر مربع از مناطق مرکزی سوریه را در استان‌های رقه، حمص و حماه از اشغال تروریست‌های داعش خارج کردند.

به گزارش اخبار جهادی،۶۰ روز از عملیات نیروهای جبهه مقاومت در مرکز سوریه از جمله جنوب استان رقه، شرق استان های حماه و حمص گذشت و تاکنون ضربات مهلک و سنگینی به گروه تروریستی داعش وارد آمده که از شروع بحران بی سابقه است.

نیروهای جبهه مقاومت در مرحله نخست این عملیات مساحتی حدود ۹ هزار و ۲۵۰ کیلومتر مربع از مناطق مرکزی سوریه را در استان های رقه، حمص و حماه از اشغال تروریست های داعش خارج کردند.

در این عملیات نیروهای متحد موفق شدند ۵۰ شهرک، ۸ میدان نفتی و ایستگاه گاز را هم به کنترل خود درآورند. محاصره گروه تروریستی داعش در شرق استان حماه و شمال استان حمص در مساحتی نزدیک بر ۳ هزار و ۴۰ کیلومتر مربع یکی دیگر از دستاوردها به شمار می آید.

انهدام ۸ تانک، ۳۳ خودروی نظامی، انتحاری و سکوی پرتاب خمپاره، نابودی ۱۴ انبار تجهیزات نظامی و درهم شکستن ۱۸ اتاق عملیات بخش دیگری از ضربات جبهه مقاومت به گروه تروریستی داعش در این عملیات است.

قطع ارتباط نیروهای دموکراتیک کرد از محور شرقی شهر الطبقه با استان دیرالزور، اتصال جنوب غرب استان رقه به شمال استان حمص و محاصره تروریست ها در مرکز سوریه و رسیدن نیروهای جبهه مقاومت به رود فرات پیروزی های دیگر در این محور محسوب می شود.

پاکسازی مناطق راهبردی « آراک، السخنه، میادین نفتی و گازی» در شرق استان حمص، آزادسازی منطقه راهبردی « الحمیمه» در جنوب شرق استان حمص و ورود به استان دیرالزور هم از پیروزهای مهم جبهه مقاومت در این عملیات است.

نیروهای متحد در مرکز سوریه همچنین موفق شدند با هلی برنی تاریخی، خود را از جنوب غرب استان رقه به روستای الکدیر در شمال شرق استان حمص برسانند و با اتصال این منطقه به شهر السخنه، تروریست های داعش را در مساحتی نزدیک بالغ بر ۲ هزار کیلومتر مربع محاصره کردند.

عناصر تروریستی داعش که از سرنوشت خود در این محور آگاه بودند در نهایت تسلیم شدند و خود را از معبر باز شده به استان دیرالزور رساندند تا مساحتی ۲ هزار کیلومتر مربعی با حداقل درگیری به کنترل نیروهای جبهه مقاومت درآید.

«حریث، روضه الوحش، عصفوریه، منشار، خشم المنشار، خشم نویو، الغویر، صیده، وادی الجرف، وادی سهل، خشم حامضه، لابده، وادی قطقط ، ثنیه صفره، حویه الراس، خربه صموریه، السطیح» از جمله مناطق مهم آزاد شده در این محور هستند.

نیروهای جبهه مقاومت با پیشروی در شمال، شمال غرب و شرق السخنه ( شرق استان حمص) و با پاکسازی مناطق مهمی در حومه شهرک های « الطیبه و الکوم» هم مساحت  ۳۰۰ کیلومتر مربعی را از اشغال عناصر تروریستی داعش خارج کردند.

در مجموع عملیات نیروهای ارتش سوریه، مقاومت حزب الله لبنان، لشکر فاطمیون، رزمندگان جبهه مقاومت عراق، فلسطین و مستشاران سپاه پاسداران مساحت ۱۱ هزار و ۶۵۰ کیلومتر مربع در مرکز سوریه از لوث وجود تروریست های داعش پاکسازی شد.

در حال حاضر، فقط بخش هایی از شرق استان حمص و رقه در اشغال عناصر تروریستی  است و با پاکسازی این منطقه در هفته های آینده باید منتظر شروع عملیات نیروهای جبهه مقاومت برای آزادسازی استان دیرالزور، آخرین پایگاه تروریست های داعش در سوریه بود.

منبع:مشرق

به کانال تلگرامی ما بپیوندید

ما را در اینستاگرام دنبال کنید

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=10947

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.