اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

میکروب وبا در یمن جهش بیولوژیک داده شده است

  • کد خبر : 10801
  • 30 مرداد 1396 - 10:12
میکروب وبا در یمن جهش بیولوژیک داده شده است

به اعتقاد کارشناس مسائل غرب آسیا، گستردگی تکثیر و شیوع وسیع میکروب وبا در کشور یمن کاملاً مشکوک و غیرقابل‌توجیه علمی است. «سید رضا صدرالحسینی»، کارشناس و تحلیلگر مسائل غرب آسیا در خصوص فراتر رفتن شمار مبتلایان به وبا در یمن به بیش از نیم میلیون نفر، با اشاره به اینکه  میکروب وبا در یمن جهش […]

به اعتقاد کارشناس مسائل غرب آسیا، گستردگی تکثیر و شیوع وسیع میکروب وبا در کشور یمن کاملاً مشکوک و غیرقابل‌توجیه علمی است.

«سید رضا صدرالحسینی»، کارشناس و تحلیلگر مسائل غرب آسیا در خصوص فراتر رفتن شمار مبتلایان به وبا در یمن به بیش از نیم میلیون نفر، با اشاره به اینکه  میکروب وبا در یمن جهش بیولوژیک داده شده است، بیان داشت: مقاومت مردم یمن در طول چند سال گذشته که با ایثارگری­‌های خود به دنبال خارج کردن متجاوزان عربستان و بیگانگان از این کشور بوده، به نقطه حساس و مهمی رسیده است. بیش از دو سال و نیم از بمباران و تجاوز عربستان به یمن می‌گذرد؛ اما همچنان مقاومت به عنوان یک خواسته عمومی مطرح بوده است.

وی با توجه به اینکه انصار الله توانسته بخش‌های مهمی از جمله مسائل امنیتی و دفاعی یمن را مدیریت کند، گفت: یمن علیرغم محاصره زمینی، هوایی و دریایی تنها با کمک برخی از سازمان‌های امدادرسان از سوی جوانان انقلابی به خوبی مدیریت شده است؛ به همین دلیل تلاش سعودی‌ها برای شکستن مقاومت در یمن به مرحله خاصی رسیده است و آن نیز استفاده متجاوزان عربستان از سلاح‌های بیوتروریسم است. این واقعیت بدین مفهوم است که در طول مدتی که بیماری وبا در یمن شیوع و گسترش پیدا کرده، به گفته بسیاری از محققان بین‎المللی بیماری‌های واگیر، بیماری وبا با توجه به محیط آب و هوایی، عدم وجود آب­های راکد و جاری، وجود گرمای شدید و اتمسفر موجود در یمن نباید این‌ چنین کشته می‌گرفت.

تحلیلگر مسائل غرب آسیا با اشاره به نکاتی در مورد میکروب وبا تأکید کرد:

۱٫ میکروب وبا یک میکروب آب پایه است؛ اما کشور یمن به جز در مناطق ساحلی، آب­های راکد و جاری زیادی ندارد.

۲٫ این میکروب چندان قوی نیست و قدرت تکثیر زیاد ندارد. آخرین آمار کشته­ شدگان فراوان به وسیله این میکروب حدود یک‌صد هزار نفر در جنگ دوم جهانی در اروپا با آب­های فراوان در کشورهای این قاره بوده است.

۳٫ این میکروب خود کنترل است؛ یعنی زمانی که به یک حدی از تکثیر برسد، قدرت تکثیر آن کاهش یافته و فروکش می­‌کند. این در حالی است که میکروب در کشور یمن دائماً در حال گسترش است.

۴٫ میکروب وبا در هوای گرم تابستان ضعیف و نابود می‌شود؛ اما این میکروب در گرمای موجود در یمن روزبه­ روز افزایش می‌یابد.

وی بر اساس مطالب یادشده افزود: گستردگی تکثیر و شیوع وسیع میکروب وبا در کشور یمن کاملاً مشکوک و غیرقابل‌توجیه علمی است؛ بنابراین مشخص است که میکروب وبا توسط سازندگان تسلیحات کشتار جمعی و سلاح‌های بیوتروریسم و بیوتکنولوژی جهش بیولوژیک داده شده است. آن‌ها این میکروب را برای منافع غیرانسانی تولید و انسانیت را در مقابل دلارهای نفتی عربستان قربانی کرده‌اند. در واقع این میکروب در مقابل شرایط موجود در کشور یمن مقاوم شده و دائم در حال قربانی گرفتن در این کشور است.

صدرالحسینی با تأکید بر آزمایش سلاح­‌های میکروبی در یمن اشاره داشت: این واقعیت وجود دارد که بیماری توسعه‌ یافته وبا، شرایطی را برای بخش‌های تحقیقاتی در آزمایشگاه­‌های کارخانه‌های تسلیحاتی میکروبی برخی کشورهای غربی فراهم آورده است که بتوانند سلاح‌های میکروبی تولید شده را روی مردم مظلوم یمن عملاً آزمایش کنند و اصلاحات لازم را برای تشدید تأثیر آن‌ها به عمل آورند تا سلاح‌های مخوف و غیرانسانی خود را بدون رقیب به فروش برسانند. در این میان دلارهای نفتی عربستان بسیار جاذبه‌دار خواهد بود.

وی با بیان اینکه برخی از محققان و پژوهشگران اخیراً در کشورهای مختلف به این واقعیت‌های موجود در کشور یمن اذعان داشته‌اند، تأکید داشت: با این حال امپراتوری رسانه اجازه نداده است که آن‌ها این واقعیت‌ها را به سمع و نظر مردم جهان برسانند. علی‌رغم اینکه شرایط داخلی عربستان و اوضاع حاکم بر منطقه فشاری واقعی بر دولت‌مردان ریاض ایجاد کرده که آن‌ها هرچه سریع‌تر از منجلاب خودساخته در یمن خارج شوند، به نظر نمی‌رسد استفاده از سلاح میکروبی در یمن نیز به دلیل مقاومت مردم این کشور در مقابل این بیماری مخوف بتواند آن‌ها را از این باتلاق نجات دهد.

کارشناس مسائل غرب آسیا با تأکید بر مقاومت مردمی در یمن مطرح کرد: تفکر مقاومت مجدداً ثابت کرد با توجه به اینکه می‌تواند ذهن‌ها و اراده‌های ملت‌ها را اقناع کند، در این مصاف نابرابر نیز پیروز معرکه خواهد بود.

انتهای پیام/

 منبع:تسنیم
لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=10801

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.