اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

ارتش آزاد سوریه، از خوردن قلب سربازان سوری تا تغییر نام

  • کد خبر : 10668
  • 23 مرداد 1396 - 10:09
ارتش آزاد سوریه، از خوردن قلب سربازان سوری تا تغییر نام

منابع رسانه ای وابسته به مخالفان دولت سوریه از تغییر نام گروه تروریستی تکفیری موسوم به ارتش آزاد خبر داده اند. به گزارش اخبار جهادی،عمار الواوی از فرماندهان ارشد این گروه نام جدید آن را “ارتش متحد سوریه! ” عنوان و از آغاز فعالیت های تشکیلاتی در خاک سوریه سخن گفته است. وی ادامه داد: […]

منابع رسانه ای وابسته به مخالفان دولت سوریه از تغییر نام گروه تروریستی تکفیری موسوم به ارتش آزاد خبر داده اند.

به گزارش اخبار جهادی،عمار الواوی از فرماندهان ارشد این گروه نام جدید آن را “ارتش متحد سوریه! ” عنوان و از آغاز فعالیت های تشکیلاتی در خاک سوریه سخن گفته است.

وی ادامه داد: شمار زیادی از گروه های سوری با انتشار بیانیه های رسمی، همکاری با ارتش متحد سوریه را پذیرفته اند و این گروه همچنان در جبهه های درعا، حماه، دمشق می جنگد. الواوی تصریح کرد که ارتش متحد سوریه شامل افسران، درجه داران و نظامیان جدا شده از نیروهای مسلح سوریه بوده که برای وحدت تمام گروهها، فعالیت تحت فرماندهی مرکزی و اتاق عملیات واحد می کوشد که شمار آنان هزاران نفر با درجات مختلف از سرلشکر تا ستوان و سرباز است. وی خاطر نشان ساخت که فعالیت برای ایجاد “ارتش متحد سوریه” از ۱۰ ماه قبل شروع شده بود.

لازم به ذکر است که گروه تروریستی تکفیری ارتش آزاد در ابتدای بحران سوریه بر اساس هدایت و طراحی سازمان جاسوسی آمریکا و اسراییل و پشتیبانی اردن، ترکیه و عربستان سعودی مسئول فجیع ترین جنایات در حق ملت سوریه است. عناصر این گروه در روزهای نخستین بحران سوریه دست به کشتار هدفمند اقلیتهای مذهبی شیعیان، مسیحیان، درزیها و حتی سنی مذهبهای حامی دولت و ارتش سوریه زده بودند. معروفترین فرمانده این گروه فردی بنام “ابوصقار الحمصی” بود که در نخستین روزهای بحران سوریه پس از اعدام ناجوانمردانه یک سرباز وظیفه سنی مذهبی سوری با کارد قلب و کبد وی را از بدن دریده و به دندان گرفته بود.

انتشار تصاویر جنایات پی در پی این گروه مانند دفن زنده سربازان ارتش سوریه، تیربازان اعضای شورای شهر حلب به همراه خانواده های آنها، حمله به مراکز ادارات دولتی و قتل عام کارمندان، بمبگذاری در اماکن عمومی شهرهای سوریه، ترور اساتید دانشگاه های سوریه، نام گروه تروریستی تکفیری ارتش آزاد را بشدت لکه دار و انها را از گروهی آزادیخواه مطابق آنچه غرب در تبلیغات خود بدان اشاره میکرد به گروهی اراذل و اوباش مسلح و درنده تنزل داد.

بخش عمده فرماندهان و اعضای گروههای تروریستی تکفیری داعش و القاعده نیز از عناصر اولیه ارتش آزاد سوریه بوده و هستند. کارشناسان معتقدند تغییر نام ارتش آزاد سوریه به ارتش متحد! با هدف اصلی فرار از سابقه جنایات این گروهک صورت گرفت است.

منبع: الاعلام الحربی

به کانال تلگرامی ما بپیوندید

ما را در اینستاگرام دنبال کنید

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=10668

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.