اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

مردان داعشی چگونه دختران اروپایی را جذب خود می کنند؟

  • کد خبر : 10450
  • 16 مرداد 1396 - 12:08
مردان داعشی چگونه دختران اروپایی را جذب خود می کنند؟

پایگاه ایندیپندنت طی مطلبی به این مسئله پرداخته که چرا صد‌ها زن اروپایی طی سال‌های گذشته جذب گروه‌های تروریستی به ویژه داعش شده‌اند؟. تحقیقی که «مؤسسه سلطنتی مطالعات امنیتی و دفاعی انگلیس» به تازگی در این‌باره منتشر کرده، نشان می‌دهد که چرایی پیوستن زنان و دختران اروپایی به گروه داعش ISIS را نمی‌توان به یک […]

پایگاه ایندیپندنت طی مطلبی به این مسئله پرداخته که چرا صد‌ها زن اروپایی طی سال‌های گذشته جذب گروه‌های تروریستی به ویژه داعش شده‌اند؟.

تحقیقی که «مؤسسه سلطنتی مطالعات امنیتی و دفاعی انگلیس» به تازگی در این‌باره منتشر کرده، نشان می‌دهد که چرایی پیوستن زنان و دختران اروپایی به گروه داعش ISIS را نمی‌توان به یک عامل خاص تقلیل داد بلکه عوامل مختلفی در این خصوص دخیل هستند.

«امیلی وینتربوثام» از نویسندگان این تحقیق می‌گوید: بیشتر افرادی که ما با آن‌ها گفتگو کرده‌ایم اعتقاد دارند که زنان و دختران اروپایی را مردان داعشی در شبکه‌های اجتماعی با شیوه‌های مختلف از جمله وعده ازدواج اغوا می‌کنند.وی می‌افزاید: شاید این نحوه جذب زنان برخی از تحلیل‌گران را دچار این وسوسه کند تا به این استدلال روی آورند که تمامی این فرآیند را با فعال‌بودن جنس مرد و منفعل‌بودن جنس زن توضیح دهند، اما فرآیند تصمیم‌گیری چنین افرادی هیچ ربطی به مغزشویی یا گول‌زدن‌های معمولی ندارد.این پژوهشگر انگلیسی در ادامه در خصوص دلایل اصلی حضور زنان اروپایی در صفوف تروریست‌های داعش تصریح می‌کند، از جمله دلایل احتمالی جذب ساده دختران و زنان اروپایی به آموز‌‎ه‎های تروریست‌ها می‌توان به طرد فمینیسم غربی، ارتباط برخط با عناصر تروریستی که به آن‌ها پیشنهاد ازدواج و ماجراجویی می‌دهند اشاره کرد.

نفوذ و تأثیر خانواده و همسالان، خوشبینی رمانتیک و ساده‌لوحی، هیجان و میل به قانون‌شکنی از دیگر دلایل حضور زنان اروپایی در میان داعشی‌ها است.این مطالعه که در کشور‌های انگلیس، کانادا، فرانسه، آلمان، و هلند انجام شده به این صورت بوده است که طی جلسات مختلف با نزدیکان، دوستان و آشنایان زنان و دخترانی که به داعش پیوسته‌اند گفتگو و بحث شده است.

برخی از مصاحبه‌شوندگان گفته‌اند که این زنان و دختران با تلاش برای دست‌یابی به یک هویت جدید به صورت عمدی در پی به چالش‌کشیدن هنجار‌های حاکم جنسیتی غربی بودند.

منبع: رکنا

انتهای پیام/

به کانال تلگرامی ما بپیوندید

ما را در اینستاگرام دنبال کنید

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=10450

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.