اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

جزئیات جدید از عملیات ضربتی در مرز سوریه و لبنان/ چرا «النصره» در برابر حزب‌الله غافلگیر شد

  • کد خبر : 10280
  • 09 مرداد 1396 - 9:57
جزئیات جدید از عملیات ضربتی در مرز سوریه و لبنان/ چرا «النصره» در برابر حزب‌الله غافلگیر شد

یک فرمانده میدانی در نبردهای مرزی با تروریست‌های تکفیری در لبنان و سوریه با بیان اینکه عملیات طبق برنامه انجام شد، گفت: پیشروی و یکسره شدن سریع نبردها به نفع ارتش بود و مقاومت بر این مسئله مهر تایید می‌زند. به گزارش اخبار جهادی،هنوز چهار روز از عملیات نظامی ارتش سوریه و مقاومت لبنان در […]

یک فرمانده میدانی در نبردهای مرزی با تروریست‌های تکفیری در لبنان و سوریه با بیان اینکه عملیات طبق برنامه انجام شد، گفت: پیشروی و یکسره شدن سریع نبردها به نفع ارتش بود و مقاومت بر این مسئله مهر تایید می‌زند.

به گزارش اخبار جهادی،هنوز چهار روز از عملیات نظامی ارتش سوریه و مقاومت لبنان در دو سوی مرزهای سوریه و لبنان نگذشته بود که جبهه تروریستی النصره با مذاکره و عقب‌نشینی از تمام ارتفاعات به سمت شهر ادلب موافقت کرد(ادلب در حال حاضر مهمترین مقر تروریست‌های تکفیری به سرکردگی جبهه النصره است)

گروه‌های تروریستی در این عملیات متحمل خسارت‌ها و تلفات سنگینی شدند، اما مهمترین مسئله این است که آنها متحمل شکست‌های سنگین روحی شدند چرا که در مقابل عملیات برق آسای ارتش سوریه و رزمندگان مقاومت که توانستند تکلیف نبرد در این مناطق را به سرعت به نفع خود یکسره کنند، غافلگیر شدند.

آزادسازی کامل ارتفاعات فلیطه در قلمون بیش از ۴۸ ساعت بیشتر طول نکشید که اعلام شد به طور کامل آزاد شده است، در حالی که پس از چهار روز از عملیات مقاومت در  ارتفاعات عرسال، بیش از ۹۰ درصد مساحت آن تحت کنترل رزمندگان مقاومت قرار گرفت تا فرماندهی عملیات مقاومت به تروریست‌های جبهه النصره فرصت بدهد در مقابل تسلیم پنج اسیر و چند پیکر شهید مقاومت به سمت ادلب برود.

طولی نکشید که جبهه‌های نبرد آرام شد و جبهه النصره با عقب‌نشینی موافقت کرد و اجازه یافت تا مجروحان و کشته‌ها و اطرافیانش را با خود به سمت ادلب برد.

با پایان این مرحله از عملیات نظامی، ورود تروریست‌ها به روستاها و شهرک‌های قلمون در حومه دمشق به ویژه شهرک‌های قاره، دیرعطیه،‌الجراجیر و البریج متوقف شده و زمینه بازگشت بیش از ۲۰۰ هزار آواره را به شهرک‌ها و روستاهایشان در قلمون غربی فراهم خواهد کرد.

این عملیات همچنین سبب کاسته شدن از ورود بمب‌ها و خودروهای بمب‌گذاری شده به داخل لبنان خواهد شد، همانطور که در بقاع شمالی چنین اتفاقی افتاده بود.

جبهه تروریستی النصره حدود ۳۵۰ کیلومتر مربع از ارتفاعات فلیطه سوریه تا ارتفاعات عرسال لبنان را در اشغال خود داشت، اما اکنون در پی عملیات موفقیت‌آمیز مقاومت، کاملا امن و عاری از تروریسم است.

یکی از فرماندهان میدانی به خبرنگار تسنیم می‌گوید: این عملیات از دره‌ها و مناطق پست به سمت تپه‌ها و ارتفاعات آغاز شد به طوری که عملیات از دو محور شرقی و غربی در موازات چادرهای آوارگان آغاز شد، پیش از عملیات، نیروها دست به شناسایی دقیق و عملیات نفوذ برای اطلاع از مناطق استقرار تروریست‌ها زدند و اطلاعات دقیقی از مقرها و مواضع سرکردگان و سلاح‌ها و مهمات آنها به دست آوردند.

این منبع خاطر نشان کرد : عملیات شناسایی و رصد دقیق تحرکات تروریست‌ها به مدت بیش از یک ماه از سوی رزمندگان مقاومت در یک منطقه پرپیچ و خم و صعب‌‌العبور طول کشید، اجرای این طرح همانطور که برنامه‌ریزی شده بود، پیش رفت و با موفقیت همراه شد، پیشروی و یکسره شدن سریع نبردها به نفع ارتش و مقاومت بر این مسئله مهر تایید می‌زند.

اکنون پس از تکمیل عقب‌نشینی تروریست‌های جبهه النصره، مرحله پاکسازی و پیگیری امنیتی آغاز خواهد شد، زیرا ممکن است خطر بمب‌ها و خودروهای بمب‌گذاری شده و چه بسا تروریست‌های انتحاری حامل کمربندهای انفجاری وجود داشته باشد

انتهای پیام/

منبع:تسنیم

به کانال تلگرامی ما بپیوندید

ما را در اینستاگرام دنبال کنید

 

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=10280

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.