اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

حزب‌الله و پاسداری از امنیت لبنان

  • کد خبر : 10266
  • 08 مرداد 1396 - 10:21
حزب‌الله و پاسداری از امنیت لبنان

سیدحسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله کمتر از یک ماه قبل بود که به گروه‌ تروریستی جبهه النصره مستقر در ارتفاعات عرسال از منطقه مرزی لبنان با سوریه مهلت داد. «سید رحیم نعمتی» در یادداشت روزنامه «جوان» نوشت: سیدحسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله کمتر از یک ماه قبل بود که به گروه‌ تروریستی جبهه النصره مستقر در ارتفاعات […]

سیدحسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله کمتر از یک ماه قبل بود که به گروه‌ تروریستی جبهه النصره مستقر در ارتفاعات عرسال از منطقه مرزی لبنان با سوریه مهلت داد.

«سید رحیم نعمتی» در یادداشت روزنامه «جوان» نوشت:

سیدحسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله کمتر از یک ماه قبل بود که به گروه‌ تروریستی جبهه النصره مستقر در ارتفاعات عرسال از منطقه مرزی لبنان با سوریه مهلت داد تا یا از راه مسالمت‌‌آمیز منطقه را ترک کنند و به سوریه بازگردند یا اینکه منتظر نیروهای مقاومت لبنانی باشند که آنها را از این کشور بیرون بیندازد.

عناصر تروریستی در این منطقه به مساحت ۳۲۰ کیلومتر مستقر بودند که آخرین پناهگاه آنها در خاک سوریه به شمار می‌رفت و بعد از اولتیماتوم سیدحسن میانجیگران به کار خود شدت بخشیدند و افرادی مثل ابوطاها رحمه از میانجی‌های معروف اهل عسال الورد هم دست به کار شدند، اما در نهایت تأثیری نداشت و عناصر تروریستی حاضر نشدند به صورت مسالمت‌آمیز خاک لبنان را ترک کنند.

نیروهای مقاومت بعد از اتمام اولتیماتوم در روز جمعه ۲۱ جولای عملیات خود را در این منطقه شروع کردند که در همان ابتدای کار ۳۰ منطقه را از عناصر تروریستی جبهه النصره و اهل الشام پاک کردند و بعد از شش روز، تروریست‌ها چاره‌ای جز قبول آتش‌بس نداشتند تا با وابستگان خود منطقه را ترک کنند و به ادلب سوریه بازگردند. آتش‌بس از ساعت ۶ روز پنج‌شنبه ۲۷ جولای شروع شد که با اجرای آن به سه سال حضور تروریست‌ها در خاک لبنان خاتمه داده می‌شود.

بی‌شک این یک پیروزی قابل توجه برای حزب‌الله است که سیدحسن نصر‌الله ضمن تشکر از همه کسانی که در این عملیات همراه با مقاومت لبنان بوده‌اند، آن را تقدیم به «همه فرق و مذاهب امت مسلمان به ویژه برادران اهل تسنن» کرد که قربانی تروریسم تکفیری شده‌اند.

سیدحسن به این ترتیب افتخار پیروزی را تنها نصیب خود و مقاومت نمی‌کند بلکه سعی دارد دیگر جناح‌های لبنانی را هم در آن سهیم کند، چراکه خود و حزب‌الله را در ادامه همان مأموریتی می‌داند که حزب‌الله از بدو تشکیل خود داشته که چیزی نیست جز تأمین امنیت لبنان. بی‌جهت نیست که حالا بسیاری در لبنان پیروزی حزب‌الله در ارتفاعات عرسال را با پیروزی آن در ۱۷ سال پیش و اخراج نیروهای رژیم صهیونیستی از ارتفاعات جنوب لبنان مقایسه می‌کنند.

این حزب‌الله و مقاومت آن بود که ۱۷ سال قبل صهیونیست‌ها را بعد از چندین سال اشغالگری مجبور به تسلیم و عقب‌نشینی از جنوب لبنان کرد و این کار را با چنان دقتی انجام داد که دیگر چاره‌ای برای صهیونیست‌ها نمانده بود. همین چند وقت پیش بود که سرلشکر ذخیره گیورا آیلان، رئیس سابق شعبه عملیات و رئیس سابق شورای امنیت ملی رژیم صهیونیستی اعتراف کرد حزب‌الله در ماه می ‌۲۰۰۰ زمانبندی و شیوه عقب‌نشینی بر رژیم صهیونیستی تحمیل کرد.

همین شیوه در عملیات عرسال دیده شد و حزب‌الله گام به گام عناصر تروریستی را به سوی قبول درخواستش برای خروج از خاک لبنان سوق داد.

از سوی دیگر، موقعی عملیات ارتفاعات عرسال شروع شد که همزمان بود با سالگرد جنگ ۳۳ روزه در ۲۰۰۶ و از این جهت هم باید گفت حزب‌الله همانند ۱۱ سال قبل جنگی دیگر در خاک لبنان دنبال کرد که هدف آن حفظ امنیت لبنان در مقابل عنصر خارجی بود.

عناصر تروریستی همانند رژیم صهیونیستی در ۱۱ سال قبل امنیت و ثبات لبنان را هدف قرار گرفته بودند و حزب‌الله با سلاح و مقاومت خود ثابت کرد اجازه رسیدن به این هدف را به آنها نمی‌دهد و حتی حاضر است با تقدیم شهدای خود، امنیت و ثبات لبنان را تضمین کند.

همین وجه اساسی از حزب‌الله است که نه تنها بسیاری از شخصیت‌های سیاسی و مذهبی مستقل لبنانی بلکه کسانی مثل سمیر جعجع و ولید جنبلاط از جبهه ۱۴ مارس را هم مجبور به قبول پیروزی لبنان و نقش آن در امنیت لبنان می‌کند تا آنجا که جنبلاط در پیام توئیتری خود از شهدای حزب‌الله یاد کرده و به آنها درود می‌فرستد.

روشن است که سران این جبهه نمی‌توانند بغض و کینه خود را نسبت به حزب‌الله مخفی کنند و جعجع هم مثل آنها از جمله مخالفان سرسخت حزب‌الله است، اما او هم مثل دیگر شخصیت‌های لبنانی نمی‌تواند بعد از آزادسازی خاک لبنان از دست تروریست‌های تکفیری به دشنام‌گویی خود به حزب‌الله ادامه بدهد و مجبور است به تأثیر مثبت این اتفاق اعتراف کند.

حزب‌الله با این دستاورد و اعتراف مخالفانش به آن نشان داده که برخلاف انتقادها در همان مسیری حرکت می‌کند که در بیش از ۵/۱ دهه دست متجاوزان صهیونیستی را از خاک لبنان قطع کرده و حالا نوبت به تروریست‌های تکفیری در ارتفاعات عرسال رسیده بود.

منبع:مشرق

به کانال تلگرامی ما بپیوندید

ما را در اینستاگرام دنبال کنید

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=10266

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.