اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

نمایش پهپاد ایرانی یسیر در ماکس ۲۰۱۷+عکس

  • کد خبر : 10143
  • 29 تیر 1396 - 12:10
نمایش پهپاد ایرانی یسیر در ماکس ۲۰۱۷+عکس

پهپاد ایرانی «اسکن ایگل» برای اولین بار در یک نمایشگاه خارجی در ماکس ۲۰۱۷ روسیه به نمایش درآمد. به گزارش اخبار جهادی، نمایشگاه بزرگ هوافضای روسیه با عنوان ماکس ۲۰۱۷ صبح روز گذشته در شهر ژوکوفسکی آغاز به کار کرد. در این دوره از نمایشگاه چندین شرکت ایرانی و ۳ شرکت دانش بنیان از وزارت […]

پهپاد ایرانی «اسکن ایگل» برای اولین بار در یک نمایشگاه خارجی در ماکس ۲۰۱۷ روسیه به نمایش درآمد.

به گزارش اخبار جهادی، نمایشگاه بزرگ هوافضای روسیه با عنوان ماکس ۲۰۱۷ صبح روز گذشته در شهر ژوکوفسکی آغاز به کار کرد.

در این دوره از نمایشگاه چندین شرکت ایرانی و ۳ شرکت دانش بنیان از وزارت دفاع در چند غرفه توانمندی خود را در معرض دید علاقه‌مندان دیگر کشورها قرار داده‌اند.

یکی از محصولاتی که برای اولین بار در یک نمایشگاه خارجی به نمایش درآمده است، نمونه ایرانی پهپاد «اسکن ایگل» است.

یسیر در نمایشگاه ماکس ۲۰۱۷

پهپاد آمریکایی اسکن ایگل آذرماه سال ۹۱ بود که توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شکار شد و در اختیار متخصصان داخلی قرار گرفت.

اندکی بعد با تلاش این متخصصان این پهپاد پیشرفته آمریکایی مهندسی معکوس و در نیروهای مسلح کشورمان با نام «یسیر» به تولید انبوه رسید.


تولید انبوه اسکن ایگل ایرانی

همچنین در سفری که سرلشکر خلبان ویکتورنیکولایویچ بوندرف فرمانده نیروی هوایی ارتش روسیه در سال ۹۲ به ایران داشت، سردار حاجی‌زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه نمونه ایرانی اسکن ایگل ساخت سپاه را به وی اهدا کرد.

پهپاد Scan Eagle در ابتدا یک هواپیمای بدون سرنشین کوچک و کم هزینه بود که توسط شرکت «اینسیتو» که یکی از شرکت‌های تابعه بوئینگ است، ساخته شد.

این هواپیما در ابتدا برای صنعت ماهیگیری و نظارت بر مناطق دریایی در هنگام ماهیگیری استفاده می‌شد اما بعدها تکنولوژی و قابلیت‌های آن بسیار افزایش یافت و امروز گونه‌های متفاوت آن برای تفنگداران دریایی آمریکا هزاران ساعت مأموریت را در عراق و مکان‌های دیگر انجام  داده‌اند.

ارتقای تکنولوژی اسکن ایگل از سوی شرکت بوئینگ آنقدر افزایش یافت که از آن به عنوان یک هواپیمای بدون سرنشین قابل حمل برای نظارت و کنترل مستقل در شرایط جنگی نیز استفاده شد و از ماه اوت ۲۰۰۴ برای جنگ عراق در اختیار ارتش آمریکا قرار گرفت.

درحال حاضر اسکن ایگل مجهز به یک دوربین الکترو اپتیکال، یک دوربین مادون قرمز و یک برجک ثابت سبک وزن با دامنه ارتباطات بیش از ۱۰۰ کیلومتر و استقامت پرواز تا بیش از ۲۰ ساعت است.

این هواپیمای بدون سرنشین جاسوسی آمریکا، بسیار کوچک و غیرمسلح بوده و توسط نیروهای عملیات ویژه استفاده می‌شود.این پهپاد با ۱٫۱۹ متر طول و ۳٫۰۵ متر عرض (دو سر بال) و ۱۸ کیلوگرم وزن برای پرواز نیاز به باند ندارد و در عوض با یک سامانه هوای فشرده به بالا پرتاب می‌شود و برای فرود هم یک جرثقیل با طناب و قلاب آن را در میان هوا می‌گیرد که تفنگداران دریایی آن را از روی ناوهای خود به پرواز در می‌آورند.

پهپاد اسکن ایگل با سرعت ۱۲۰ کیلومتر بر ساعت و سقف پروازی ۱۶۰۰۰ پا می تواند بیش از ۲۰ ساعت استقامت پروازی داشته باشد.

منبع: فارس
لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=10143

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.