اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

سالگرد جنگ ۳۳روزه؛ روز هشتم…مقاومت طعم شکست میدانی را به دشمن صهیونیستی چشاند

  • کد خبر : 10133
  • 28 تیر 1396 - 9:35
سالگرد جنگ ۳۳روزه؛ روز هشتم…مقاومت طعم شکست میدانی را به دشمن صهیونیستی چشاند

در هشتمین روز از جنگ تابستان ۲۰۰۶ علیه لبنان معروف به جنگ ۳۳ روزه رزمندگان مقاومت طعم اولین شکست میدانی را در شهرک عیترون به نیروهای صهیونیستی چشاندند. به گزارش اخبار جهادی، در روز نوزدهم جولای یعنی هشتمین روز از جنگ تابستان ۲۰۰۶ اسرائیل علیه لبنان معروف به جنگ ۳۳ روزه، نیروهای مقاومت اسلامی، اولین […]

در هشتمین روز از جنگ تابستان ۲۰۰۶ علیه لبنان معروف به جنگ ۳۳ روزه رزمندگان مقاومت طعم اولین شکست میدانی را در شهرک عیترون به نیروهای صهیونیستی چشاندند.

به گزارش اخبار جهادی، در روز نوزدهم جولای یعنی هشتمین روز از جنگ تابستان ۲۰۰۶ اسرائیل علیه لبنان معروف به جنگ ۳۳ روزه، نیروهای مقاومت اسلامی، اولین شکست میدانی را به نیروهای نخبه و برگزیده صهیونیستی و افتخار صنایع نظامی اسرائیل وارد آوردند.

کمین رزمندگان مقاومت علیه نیروهای صهیونیستی

به عبارت دیگر رزمندگان مقاومت با کمین علیه یک گروه از نیروهای کوماندو صهیونیستی در شهرک عیترون و تانک های مرکاوا که افتخار زره پوش های ارتش اسرائیل است، دهها سرباز صهیونیستی را به هلاکت رسانده و مجروح کردند و سه دستگاه تانک مرکاوا را نیز منهدم ساختند.

ناتوانی سربازان اسرائیلی و شدت حملات جنگنده ها به مناطق مسکونی لبنان
نیروهای اسرائیلی در واکنش به این اقدام و با مشاهده ناتوانی سربازان در مقابله با رزمندگان مقاومت در صحنه نبرد،  تجاوزات خود را شدت بخشیده و به عمد به اقدامات جنایتکارانه دست زدند که جان باختن حدود ۷۰ نفر را در یک روز به دنبال داشت.

به عبارت دیگر جنگنده های اسرائیلی شهرک صریفا را هدف حمله قرار داده و دهها باب منزل مسکونی را بر سر ساکنان آن ویران کردند.

در شهرک سلعا و النبی نیز عده ای از ساکنان آن زیر آتش حملات جنگده های اسرائیلی به شهادت رسیدند.

ناکامی و عقب نشینی نیروهای اسرائیلی در ناقوره

در بحبوحه این تحولات، نیروهای مقاومت در شهرک عیترون با نیروهای چترباز اسرائیلی درگیر شدند به این معنی که در کمین آنان نشسته و توانستند سه دستگاه تانک مرکاوا را منهدم سازند.

در منطقه اللبونه در جنوب ناقوره نیز نیروهای اسرائیلی در تلاش برای نفوذ به داخل خاک لبنان بر آمدند که نیروهای مقاومت آنان را مجبور به عقب نشینی کردند.

شهرک های اسرائیلی در تیررس حملات موشکی مقاومت

همچنین شهرک نشینان اسرائیلی در امتداد شمال فلسطین اشغالی تا حیفا در تیررس حملات موشک های کاتیوشا و رعد-۲  مقاومت قرار گرفتند.

مواضع سیاسی حزب الله و مسئولان لبنانی

حزب الله در موضع گیری سیاسی نیز از زبان حاج محمود قماطی عضو شورای سیاسی خود اعلام کرد، حزب الله زرادخانه موشکی در اختیار دارد که برای حمله چند ماهه به اسرائیل کافی است.

همچنین «سلیمان فرنجیه» رئیس جریان المرده لبنان تاکید کرد، مقاومت بسیار فراتر از چیزی است که برخی تصور می کنند و کسانی که منتظر شکست آن هستند و به ناکامی آن چشم امید دوخته اند باید برای مهاجرت ویزا بگیرند.

«میشل عون» نماینده پارلمان نیز هشدار داد، هدف از حمله به ارتش لبنان و رادارهای آن قاچاق سلاح از طریق دریا به منظور ایجاد فتنه و آشوب داخلی است.

در همین ارتباط «نصرالله صفیر» اسقف مارونی های لبنان نیز در سفر به واشنگتن با کاندولیزا رایس وزیر خارجه وقت آمریکا دیدار کرده و گفت: قطعنامه ۱۵۵۹ فقط از طریق گفت‌وگو است که می تواند به اجرا در آید.

وی در گفت وگو با شبکه الحره نیز اظهار داشت: اجرای قطعنامه ۱۵۵۹ باتوسل به زور ما را گرفتار جنگ و جنایت می کند.

اعمال فشار بر حزب الله برای تسلیم شدن در برابر شروط اسرائیل

در این میان سخنگوی وزارت خارجه آمریکا نیز با اشاره به کشورهایی که علیه مقاومت توطئه می کنند، تصریح کرد: کشورهای متحد آمریکا مانند عربستان، مصر و اردن نقش مهمی در اعمال فشار بر سوریه و ایران ایفا خواهند کرد تا حزب الله را متقاعد کنند در برابر شروط اسرائیل برای توقف جنگ تسلیم شود.

همبستگی ملت های جهان با مقاومت

در این میان برخی ملت ها به اتخاذ مواضع حمایت جویانه از مقاومت اقدام کردند که نمونه آن برگزاری تظاهرات در بسیاری از پایتخت های جهان در حمایت از مقاومت لبنان و محکومیت تجاوزات اسرائیل بود.

در همین ارتباط آمریکا، استرالیا، ایران، دانمارک، فرانسه، ترکیه، اوکراین، بنگلادش، پاکستان، یمن، مصر و سودان شاهد تظاهرات مردمی در حمایت از لبنان بودند که در جریان آن تظاهرات کنندگان توقف فوری تجاوز علیه لبنان را خواستار شدند.

انتهای پیام/

منبع:تسنیم

به کانال تلگرامی ما بپیوندید

ما را در اینستاگرام دنبال کنید

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=10133

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.