اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

سالگرد جنگ ۳۳ روزه؛ روز پنجم…آن سوی حیفا در تیررس موشک‌های مقاومت

  • کد خبر : 10081
  • 25 تیر 1396 - 16:52
سالگرد جنگ ۳۳ روزه؛ روز پنجم…آن سوی حیفا در تیررس موشک‌های مقاومت

در روز پنجم حمله اسرائیل به لبنان نیروهای مقاومت اسلامی وعده خود مبنی بر حمله به شهرک راهبردی حیفا را به اجرا در آوردند. به گزارش اخبار جهادی،در تاریخ شانزدهم ژوئیه ۲۰۰۶ یعنی پنجمین روز از جنگ تابستان ۲۰۰۶ معروف به جنگ ۳۳ روزه، نیروهای مقاومت اسلامی وعده خود مبنی بر حمله به شهرک راهبردی […]

در روز پنجم حمله اسرائیل به لبنان نیروهای مقاومت اسلامی وعده خود مبنی بر حمله به شهرک راهبردی حیفا را به اجرا در آوردند.

به گزارش اخبار جهادی،در تاریخ شانزدهم ژوئیه ۲۰۰۶ یعنی پنجمین روز از جنگ تابستان ۲۰۰۶ معروف به جنگ ۳۳ روزه، نیروهای مقاومت اسلامی وعده خود مبنی بر حمله به شهرک راهبردی حیفا را به اجرا در آوردند؛ به این ترتیب که پس از تعمد رژیم صهیونیستی در ارتکاب جنایت علیه غیرنظامیان و حمله به تاسیسات زیرساختی لبنان، مقاومت اسلامی با موشک های «رعد-۱» شهر حیفا را هدف قرار داد که حاصل آن کشته شدن دهها شهرک نشین صهیونیست و مجروح شدن دهها نفر دیگر بود.

حمله بی سابقه اسرائیل به ضاحیه جنوبی و تخریب کامل ساختمان المنار

این در حالی بود که جنگ ا فزارهای اسرائیل با ادامه حملات به لبنان منطقه ضاحیه جنوبی بیروت را هدف حملاتی قرار دادند که از زمان حمله سال ۱۹۸۲ بی سابقه بود. در این حملات  ناوهای جنگی اسرائیل نیز مشارکت داشتند و درجریان آن روستاهای جنوب لبنان و بقاع و شمال را هدف قرار دادند.

در این حملات ساختمان تلویزیون المنار بمباران و به طور کامل تخریب شد، همچنین حملات اسرائیل به محله حریک از سرگرفته شد.

شمار شهدا در حملات همان یک روز در جنوب لبنان به ۵۰ شهید رسید که بیشتر آنان را زنان و کودکان تشکیل می دادند.

مقاومت اسلامی نیز در واکنش به این حملات اماکن حساس در حیفا از جمله ایستگاههای قطار را هدف قرار داد که بر اثر آن طبق آمار اسرائیل هشت شهرک نشین کشته و دهها نفر نیز مجروح شدند.

حمله موشک های مقاومت به آن سوی حیفا

در شرایطی که حملات اسرائیل همچنان ادامه داشت، موشک های مقاومت اسلامی آن سوی حیفا را نیز هدف قرار دادند به این معنی که موشک های رعد برای نخستین بار مناطق نزدیک العفوله و الناصره و جفعات ایلا را زیر آتش گرفتند.

آیه الله علی خامنه ای رهبر ایران در آن شرایط فرمودند: جنایت های هفته های اخیر و نقض ارزش های انسانی در فلسطین و لبنان بار دیگر ثابت کرد حضور صهیونیست ها در منطقه یک موجودیت خبیث وسرطانی به شمار می آید .

هشدار وزیر دفاع ایران به اسرائیل در مورد حمله به سوریه

همچنین مصطفی محمد نجار وزیر دفاع ایران با هشدار نسبت به تجاوز نظامی احتمالی به سوریه تاکید کرد هرگونه حماقتی از سوی اسرائیل موجب می شود زیان هایی را متحمل شده و از حملات خود پشیمان شود.

پایان  اسطوره ارتش شکست ناپذیر

در این میان سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان نیز در دومین سخنرانی خود از طریق شبکه المنار حماسه رزمندگان مقاومت  در روستاهای جنوبی و پیروزی در سرنگون کردن «اسطوره ارتش شکست ناپذیر» را تبریک گفته و اظهار داشت: کارخانه های مواد شیمیایی در حیفا در تیررس موشک های مقاومت قرار دارد اما خودداری از حمله به این مواضع نشان دهنده تاکید مقاومت بر جلوگیری از سوق یافتن روند امور به سمت نامعلوم و نیز تاکید بر این است که سلاح مقاومت نه سلاح انتقام جویی بلکه بازدارنده است و ما به قول خود در مورد حمله به حیفا وفا کردیم.

در همین ارتباط نبیه بری رئیس پارلمان لبنان نیز تاکید کرد، موضوع دو اسیر فلسطینی بهانه است و آنچه جریان دارد، جنایت برنامه ریزی شده است.

وی سازمان ملل را به مشارکت در جنایت مروحین متهم کرد.

همچنین یک هئیت از سازمان ملل پیام کوفی عنان دبیر کل این سازمان را تسلیم دولت لبنان کرد که در آن به سه نکته اشاره شده بود، اول: یافتن برون رفتی از بحران، حمایت از غیرنظامیان و تاسیسات زیرساختی و توقف حملات نظامی و حاکمیت کامل دولت لبنان بر خاک این کشور.

اما کاندولیزا رایس وزیر خارجه وقت آمریکا درخواست های اعلام آتش بس موقت را رد کرد و تسیبی لیونی وزیر خارجه رژیم صهیونیستی نیز اعلام کرد: اسرائیل و جامعه جهانی عوامل افراطی را مسئول این درگیری می دانند.

انتهای پیام/

منبع:تسنیم

به کانال تلگرامی ما بپیوندید

ما را در اینستاگرام دنبال کنید

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=10081

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.