اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

آزادسازی میدان بزرگ نفتی در حومه رقه/دستاورد ویژه گارد ریاست‌جمهوری در شرق پایتخت + نقشه

  • کد خبر : 10049
  • 24 تیر 1396 - 16:46
آزادسازی میدان بزرگ نفتی در حومه رقه/دستاورد ویژه گارد ریاست‌جمهوری در شرق پایتخت + نقشه

منابع سوری از ادامه عملیات نظامی ارتش و همپیمانانش در عمق صحرای سوریه و دستاورد مهم نیروهای گارد ریاست جمهوری در جبهه شرق دمشق خبر دادند. به گزارش اخبار جهادی، ارتش سوریه با کمک همپیمانان خود به عملیات نظامی در عمق صحرا ادامه می‌دهند و دستاوردهای سریعی را در برابر گروه تروریستی داعش به دست […]

منابع سوری از ادامه عملیات نظامی ارتش و همپیمانانش در عمق صحرای سوریه و دستاورد مهم نیروهای گارد ریاست جمهوری در جبهه شرق دمشق خبر دادند.

به گزارش اخبار جهادی، ارتش سوریه با کمک همپیمانان خود به عملیات نظامی در عمق صحرا ادامه می‌دهند و دستاوردهای سریعی را در برابر گروه تروریستی داعش به دست می‌آورند، داعشی که یکی پس از دیگری مناطق تحت اشغال خود را از دست می‌دهد.

بر اساس این گزارش، ارتش سوریه و همپیمانانش از مواضع خود در کوه الجرین در حومه جنوب شرقی دمشق به سمت شرق تا تپه ام اذن پیشروی کردند که در نتیجه آن شماری از تروریست‌ها به هلاکت رسیدند، نیروهای ارتش با این پیشروی به ۱۲ کیلومتری نیروهایی رسیدند که از جنوب شرقی فرودگاه السین در شمال دمشق در حال پیشروی هستند، این در حالی است که گروه‌های تروریستی در حال فرار از این منطقه هستند.

نیروهای ارتش همچنین مناطق «رجم الارنب و بئر محروثه» در جنوب شرقی کوه سیس و منطقه «أرض جلیغم» و منطقه «سد أبو خشبه» در  جنوب شرق دمشق را از اشغال گروه‌های تروریستی آزاد کردند.

در حومه شرقی حمص هم نیروهای ارتش و همپیمانان پس از آزادسازی میدان نفتی «الهیل» در شرق تدمر و تعدادی میدان گازی به پیشروی خود ادامه می‌دهند تا در ۱۸ کیلومتری شهر استراتژیک «السخنه» که آخرین دژ اصلی گروه ترویستی داعش در حومه حمص به شمار می‌رود، قرار گیرند.

از حماه هم خبر می‌رسد که نیروهای ارتش روستاهای «زنوبه و قطیشه» در شرق شهرک الصبوره و مزارع و تپه‌های «کوجان» در حومه شرقی حماه را از اشغال تروریست‌ها آزاد کردند.

در حومه الرقه هم نیروهای سوری یک میدان بزرگ نفتی را در جنوب الرصافه و منطقه «خربه الحالول» پس از درگیری با تروریست‌های داعشی آزاد کردند.

آن بخش از نیروهای ارتش سوریه که از سمت حومه جنوبی و غربی الرقه پیشروی کرده‌اند، توانستند به مرزهای اداری شهر حمص برسند که یک دستاورد مهم در سطح نبردهای صحرایی قلمداد می‌شود به طوری که این نیروها در ۷۰ کیلومتری شهر استراتژیک السخنه قرار گرفتند.

در جبهه شرق پایتخت نیز نیروهای گارد ریاست جمهوری سوریه پس از درگیری‌های طولانی در محور «عین ترما-جوبر» که ۳۸ ساعت طول کشید به یک دستاورد مهم دست یافتند و توانستند ساختمان شرکت استراتژیک گوشت را در شهرک عین ترما از لوث تروریست‌ها پاکسازی و تعداد تونل را کشف کنند در نتیجه این عملیات خسارت‌ها و تلفات سنگینی به باندهای تروریستی فیلق  الرحمن و جبهه النصره وارد شد، این گروه‌ها تمام امکانات و توان خود را برای این نبرد به خاطر اهمیت این محور به کار گرفته‌اند. یک منبع میدانی به خبرنگار تسنیم گفت نیروهای ارتش یکی از مهمترین خطوط دفاعی گروه‌های تروریستی را در این منطقه در هم شکسته‌اند و مواضع پیشرو خود در این جبهه را تثبیت کرده‌اند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=10049

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.