اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

هدف بعدی ارتش سوریه در محور «اثریا-خناصر»/۳ هزار کیلومتر مربع در شرق و جنوب حلب آزاد شد

  • کد خبر : 9706
  • 13 تیر 1396 - 10:37
هدف بعدی ارتش سوریه در محور «اثریا-خناصر»/۳ هزار کیلومتر مربع در شرق و جنوب حلب آزاد شد

کارشناسان میدانی تاکید می‌کنند هدف راهبردی آتی ارتش سوریه در اطراف محور اثریا، منطقه «عقریبات» در حومه السلمیه در شرق حماه است که اخیرا روسیه با موشک‌ آن را به عنوان مهمترین و آخرین دژ گروه تروریستی داعش در حومه شرقی حماه هدف قرار داده بود. به گزارش اخبار جهادی ،جاده «أثریا- خناصر» از حومه […]

کارشناسان میدانی تاکید می‌کنند هدف راهبردی آتی ارتش سوریه در اطراف محور اثریا، منطقه «عقریبات» در حومه السلمیه در شرق حماه است که اخیرا روسیه با موشک‌ آن را به عنوان مهمترین و آخرین دژ گروه تروریستی داعش در حومه شرقی حماه هدف قرار داده بود.

به گزارش اخبار جهادی ،جاده «أثریا- خناصر» از حومه حماه تا حلب امتداد دارد، این جاده در معرض حملات مکرر تروریست‌های داعش و جبهه النصره قرار داشت و هر وقت برای آنها فرصتی فراهم می‌شد با قطع آن و ایجاد کمین به عنوان اهرم فشاری بر نیروهای سوریه استفاده می‌کردند، اما امروز این جاده پس از بیرون رانده شدن تروریست‌های داعشی از منطقه امتداد یافته از الرصافه در جنوب الرقه تا اثریا در حومه شرقی حماه،کاملا امن و  تحت کنترل ارتش سوریه است.

ده‌ها غیرنظامی که از طریق جاده اثریا-خناصر تردد می‌کردند، بر ثر انفجار مین‌ها و بمب‌های کارگذاشته شده از سوی تروریست‌های داعشی جان خود را از دست می‌دادند، همچنین شماری از نیروهای ارتش و نیروهای مقاومت هم در جریان عملیات بازپس‌گیری این جاده حیاتی و استراتژیک به شهادت رسیدند، تروریست‌ها از ابتدای جنگ علیه سوریه در شمال این کشور بارها این جاده را قطع کرده بودند، جاده‌ای که شاهراه حیاتی به حلب بوده و از طریق آن کاروان‌های امدادرسانی و غذایی و سوخت به حلب منتقل شد که در پی سیطره گروه‌های تروریستی بر بزرگراه‌ بین‌ المللی مواصلاتی حلب به دیگر استان‌های سوریه سال‌های زیادی از محاصره رنج برد.

ارتش سوریه عملیات خود به سمت اثریا-خناصر را پس از سیطره کامل بر نقاط و روستاهای واقع در طول این مسیر آغاز کرد تا ورودی حلب امن و نیروهایش با مناطق شرق حماه و شرق حمص که ارتش در آن نیز در حال پیشروی است، وصل شوند.

کارشناسان میدانی تاکید می‌کنند هدف راهبردی آتی ارتش سوریه در اطراف محور اثریا، منطقه «عقریبات» در حومه السلمیه در شرق حماه است که اخیرا روسیه با موشک‌های کالیبر خود آن را به عنوان مهمترین و آخرین دژ گروه تروریستی داعش در حومه شرقی حماه هدف قرار داده بود، به محض آزادسازی «عقریبات» هلال کامل میان شرق حلب تا منطقه «الرصافه» در نزدیکی شهر «الطبقه» در حومه الرقه کامل می‌شود.

سه هزار کیلومتر مربع از حومه‌های شرقی و جنوبی حلب از اشغال گروه تروریستی داعش آزاد شده و بقایای این گروه در فضای محدودی در شرق «خناصر» و تپه‌های اطراف آن محاصره شده‌اند، چرا که نیروهای ارتش و همپیمانان آنها، داعش را در محور «اثریا» در محاصره شدید قرار داده و خبرهایی از آماده شدن نیروهای ارتش برای بیرون راندن داعشی‌های باقی مانده و پاکسازی کامل این مناطق حکایت می‌کند به ویژه پس از آنکه اطلاعاتی از تصمیم داعش برای اعزام تروریست‌های باقی مانده به الرقه منتشر شده است.

این دومین دستاورد بزرگی است که نیروهای ارتش سوریه در حومه شرقی حلب پس از آزادسازی شهر «مسکنه» و ورود به شهر استراتژیک «الرصافه»‌در حومه جنوبی الرقه به دست آورده‌اند.

انتهای پیام

منبع:تسنیم

به کانال تلگرامی ما بپیوندید

ما را در اینستاگرام دنبال کنید

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=9706

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.