اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

جبهه النصره آماده حمله شیمیایی در خان شیخون و کفریا می شود

  • کد خبر : 9682
  • 11 تیر 1396 - 21:06
جبهه النصره آماده حمله شیمیایی در خان شیخون و کفریا می شود

یک منبع نظامی سوری با اشاره به آماده شدن جبهه النصره برای حمله شیمیایی در خان شیخون و کفریا به تبعات آن پرداخت.  به گزارش اخبار جهادی به نقل از المیادین، یک منبع نظامی سوری اعلام کرد: جبهه النصره در حال آماده شدن برای اقدام تحریک آمیز با استفاده از گاز سارین در انباری در خان […]

یک منبع نظامی سوری با اشاره به آماده شدن جبهه النصره برای حمله شیمیایی در خان شیخون و کفریا به تبعات آن پرداخت.

 به گزارش اخبار جهادی به نقل از المیادین، یک منبع نظامی سوری اعلام کرد: جبهه النصره در حال آماده شدن برای اقدام تحریک آمیز با استفاده از گاز سارین در انباری در خان شیخون و کفریا است.این منبع بیان کرد: این اقدام تحریک آمیزی که تروریستها در حال تدارک آن در سوریه هستند ویران کننده مذاکرات آستانه است.

منبع سوری افزود: آمریکایی ها و ترکیه ای ها و یکی از سرکرده های النصره در آماده سازی حمله شیمیایی با گاز سارین در خان شیخون مشارکت دارند.

شایان ذکر است سخنگوی وزارت خارجه روسیه قبلا گفت: ادعاهای تحریک آمیز آمریکا درباره احتمال حملات شیمیایی در سوریه نه تنها دمشق بلکه مسکو را هم هدف گرفته است.

«ماریا زاخاروا» در کنفرانس مطبوعاتی هفتگی خود اعلام کرده بود: این ادعاهای واشنگتن جدید و واقعی نمی باشند و پیش زمینه سازی برای مداخلات جدید است و نمونه ای از مدل استراتژی آمریکا در سوریه می تواند باشد. متاسفانه واشنگتن ادعاهای بی اساسی را علیه رهبری سوریه کرده است. ما از این ادعاها که مقامات واشنگتن مدرکی را در خصوص آن ارائه نکرده اند خبر داریم. ما نمی دانیم از چه اطلاعاتی برای طرح این اتهامات استفاده شده است. وضعیت نشان دهنده اقدامات تحریک آمیز نظامی و اطلاعاتی است، اقداماتی که نه تنها مقامات سوریه بلکه روسیه را هم هدف قرار داده اند.

گفتنی است، سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه روز گذشته در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با همتای آلمانی خود تصریح کرد در صورت اقدام نظامی آمریکا علیه نیروهای سوریه، مسکو پاسخ مناسب و شایسته ای به واشنگتن خواهد داد.

در روزهای گذشته بار دیگر مقامات آمریکایی مدعی شدند که دولت سوریه برای حمله شیمیایی علیه مخالفان آماده می شود. روسیه و متحدانش این اظهارات مقامات آمریکایی را مقدمه چینی برای مداخله نظامی در سوریه قلمداد کرده اند.

زاخاروا با یادآوری حملات شیمیایی خان شیخون که در پی آن آمریکا و متحدانش انگشت اتهام را به سمت دولت سوریه نشانه رفتند گفته بود ادعاهای اخیر کاخ سفید هم با هدف راه انداختن چنین کارزا اطلاعاتی و رسانه ای علیه رئیس یک دولت مستقل صورت می گیرد و به احتمال زیاد شبکه سی ان ان در این زمینه بسیار فعال خواهد بود.

منبع:مهر

به کانال تلگرامی ما بپیوندید

ما را در اینستاگرام دنبال کنید

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=9682

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.