اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

اگر البغدادی مرده باشد، جانشینش یکی از این دو نفر است

  • کد خبر : 9472
  • 03 تیر 1396 - 0:12
اگر البغدادی مرده باشد، جانشینش یکی از این دو نفر است

خبرگزاری رویترز در گزارشی نوشت اگر ابو بکر البغدادی سرکرده گروه داعش واقعا مرده باشد احتمالا یکی از دو معاون اصلی وی جانشین او خواهد شد که هر دو آنها در زمان صدام دیکتاتور معدوم عراق از افسران ارتش بودند. کارشناسانی که مسائل مربوط به داعش را پیگیری می کنند معتقدند ایاد العبیدی و ایاد […]

خبرگزاری رویترز در گزارشی نوشت اگر ابو بکر البغدادی سرکرده گروه داعش واقعا مرده باشد احتمالا یکی از دو معاون اصلی وی جانشین او خواهد شد که هر دو آنها در زمان صدام دیکتاتور معدوم عراق از افسران ارتش بودند.

کارشناسانی که مسائل مربوط به داعش را پیگیری می کنند معتقدند ایاد العبیدی و ایاد الجمیلی گزینه های اصلی برای جانشینی ابو بکر البغدادی هستند.
وزارت دفاع روسیه هفته گذشته اعلام کرد البغدادی احتمالا در حمله ای هوایی در سوریه کشته شده است. خبرگزاری اینترفاکس نیز روز جمعه به نقل از یک قانونگذار بلندپایه روسی اعلام کرد احتمال کشته شدن البغدادی ۱۰۰ درصد است.
اما گروه های مسلح درحال جنگ در منطقه و مقامات آمریکایی می گویند هیچ مدرکی وجود ندارد که ثابت کند البغدادی مرده است. بسیاری از مقامات منطقه ای نیز درمورد گزارش های مربوط به کشته شدن البغدادی تردید دارند.
العبیدی که دهه پنجم عمر خود را سپری می کند به عنوان وزیر جنگ (داعش) فعالیت کرده است. الجمیلی نیز که اواخر دهه چهارم عمر خود را سپری می کند رئیس دستگاه امنیتی داعش است. تلویزیون دولتی عراق ماه آوریل اعلام کرد الجمیلی کشته شده است اما این گزارش تایید نشد.
العبیدی و الجمیلی هر دو سال ۲۰۰۳ به شورش سلفی ها در عراق پیوستند. این شورش پس از حمله تحت فرماندهی آمریکا به عراق آغاز شد که سرنگونی صدام  را در عراق درپی داشت.
العبیدی و الجمیلی پس از حملات هوایی سال ۲۰۱۶ که کشته شدن ابو علی الانباری معاون وقت البغدادی را درپی داشت ، به دستیاران ارشد او تبدیل شدند.
حشام الهاشمی کارشناس امور خاورمیانه و داعش گفت الجمیلی ، العبیدی را مقام بالا دست خود می داند اما با این حال هیچ جانشین مشخصی برای البغدادی متصور نیست. به هر حال با توجه به شرایط ، یکی از این دو نفر جانشین البغدادی خواهد شد.

 

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

به کانال تلگرامی ما بپیوندید

ما را در اینستاگرام دنبال کنید

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=9472

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.