اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

ماموریت اصلی نیروهای ویژه فرانسوی در موصل

  • کد خبر : 8791
  • 10 خرداد 1396 - 22:11
ماموریت اصلی نیروهای ویژه فرانسوی در موصل

نیروهای ویژه فرانسه در موصل، درصدد محاصره تروریست های فرانسوی یا فرانسه زبان هستند تا از بازگشت آنها و حملات تروریستی احتمالی جلوگیری کنند.  به گزارش اخبار جهادی ،نشریه فرانسوی زبان به نقل از وال استریت ژورنال نوشت: نیروهای ویژه فرانسه در موصل علاوه بر مشاوره و پشتیبانی نیروهای عراقی به دنبال محاصره تروریست های […]

نیروهای ویژه فرانسه در موصل، درصدد محاصره تروریست های فرانسوی یا فرانسه زبان هستند تا از بازگشت آنها و حملات تروریستی احتمالی جلوگیری کنند.
 به گزارش اخبار جهادی ،نشریه فرانسوی زبان به نقل از وال استریت ژورنال نوشت: نیروهای ویژه فرانسه در موصل علاوه بر مشاوره و پشتیبانی نیروهای عراقی به دنبال محاصره تروریست های فرانسوی یا فرانسه زبان هستند تا از بازگشت آنها به زادگاهشان و اقدام برای حملات تروریستی احتمالی جلوگیری کنند و کارهای اطلاعاتی آنها نیز با هدف مبارزه جهانی ضد گروه تروریستی داعش صورت می گیرد.به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، پایگاه اینترنتی روزنامه فرانسوی زبان لوپوئن، با طرح این سوال که نیروهای ویژه فرانسه در موصل تا کجا پیش خواهند رفت، به نقل از روزنامه آمریکایی وال استریت ژورنال نوشت: نیروهای ویژه فرانسه که رسماً در خاک عراق هستند تا به نیروهای عراقی مشاوره دهند و از آنها پشتیبانی کنند، وظیفه دیگری هم دارند و آن پیگیری و محاصره جهادی های (تروریست) فرانسوی است.

وال استریت ژورنال روز گذشته مطلبی را منتشر کرد مبنی بر اینکه بر اساس تحقیق های به عمل آمده فرانسه به نیروهای عراقی کمک می کند تا جهادی های فرانسوی را که در خاک این کشور حضور دارند، شناسایی و آنها را به هلاکت رساند. نیروهای ویژه فرانسه همچنین ابزار لازم برای رسیدن به هدف خود را برای عراقی ها فراهم می کنند.

این روزنامه آمریکایی خود به نقل از یکی از مقامات پلیس عراق نوشت: فرانسه فهرستی از اسامی ۲۷ نفر را که پنج نفر از آنها دارای عکس بودند، در اختیار سازمان مبارزه با تروریسم عراق قرار داد. هدف از این اقدام این است که از بازگشت فرانسوی ها و  دیگر فرانسه زبانها به ویژه بلژیکی ها به خاک کشور زادگاهشان جلوگیری کنند تا مبادا پس از بازگشت به اقدامات تروریستی دست بزنند. این فهرست که  در اکتبر ۲۰۱۶ یعنی ابتدای نبرد موصل برای بازپس گیری این شهر تهیه شده بود، هر بار با به هلاکت رسیدن یک جهادی به روز رسانی می شود.

مأموریت ها و اطلاعات

وال استریت ژورنال در ادامه افزود: نیروهای عراقی پیش از این شماری از این جهادی ها را بر اساس اطلاعات و مشخصات آنها که نیروهای ویژه فرانسه در اختیارشان گذاشته بودند، به هلاکت رسانده بودند. حدود چهل نفر از اعضای نیروهای فرانسوی در تلاشند تا با کمک پهبادهای شناسایی و شنود مکالمات رادیویی محل استقرار این جهادی های فرانسه زبان را رهگیری کنند. از سوی دیگر آنها در محله هایی که از گروه (تکفیری صهیونیستی) داعش باز پس گرفته شده است و با هدف رسیدن به سرنخی در این خصوص خانه های رها شده توسط تروریست ها را بررسی می کنند و بدین ترتیب خود مستقیماً به جمع آوری اطلاعات می پردازند. در ماه آوریل، آنها برای دستیابی به جهادی های فرانسوی هویت افراد زخمی را که در شهر قدیم موصل واقع در غرب این شهر بستری شده بودند، بررسی کردند.

سخنگوی ستاد کل ارتش فرانسه از هرگونه توضیح درباره وجود چنین فهرستی خودداری کرد. سرهنگ پاتریک استیگر Patrik Steiger اعلام کرد مأموریت نیروهای ویژه فرانسه در موصل دادن مشاوره و پشتیبانی از نیروهای عراقی برای باز پس گیری این شهر و در چارچوب ائتلاف بین المللی به رهبری آمریکاست.

وی همچنین افزود:  نیروهای فرانسوی علاوه بر این کارهای اطلاعاتی نیز انجام می دهند. این مسئله با هدف مبارزه جهانی ضد گروه تروریستی داعش صورت می گیرد و موضوع عجیبی نیست.

با این حال پاتریک استیگر امکان عملیات هدفمند ضد ملیت های خاص را زیر سوال برد و گفت: نیروهای عراقی با گروه های جهادی دارای ملیت های گوناگون مبارزه می کنند و هنگام درگیری و تیراندازی زمینی امکان تشخیص و تفاوت قائل شدن بین گروه ها به این راحتی امکان پذیر نیست. وزارت امور خارجه فرانسه نیز به نوبه خود هرگونه اقدام غیرقانونی در این باره را رد کرد. سخنگوی این وزارتخانه در جلسه مطبوعاتی الکترونیکی اعلام کرد: فرانسه کاملاً  در مبارزه علیه داعش در این ائتلاف متعهد است و اقدامات خود را با رعایت قوانین بین المللی انجام می دهد.

منبع:العالم

به کانال تلگرامی ما بپیوندید

ما را در اینستاگرام دنبال کنید

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=8791

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.