اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

آنکارا “ارتش آزاد جدیدی” را در شمال سوریه تاسیس می‌کند

  • کد خبر : 8474
  • 31 اردیبهشت 1396 - 20:09
آنکارا “ارتش آزاد جدیدی” را در شمال سوریه تاسیس می‌کند

منابع مخالف سوری تاکید کردند که اقداماتی برای تاسیس “ارتش آزاد جدید” در شمال سوریه صورت می‌گیرد تا این تشکیلات مسئولیت حفظ امنیت در مناطق تحت تصرف مخالفان در شمال سوریه را برعهده داشته باشد. به گزارش اخبار جهادی به نقل از روزنامه فرامنطقه‌ای الشرق الاوسط، منابع مخالف سوری اعلام کردند که طرح ترکیه در […]

منابع مخالف سوری تاکید کردند که اقداماتی برای تاسیس “ارتش آزاد جدید” در شمال سوریه صورت می‌گیرد تا این تشکیلات مسئولیت حفظ امنیت در مناطق تحت تصرف مخالفان در شمال سوریه را برعهده داشته باشد.

به گزارش اخبار جهادی به نقل از روزنامه فرامنطقه‌ای الشرق الاوسط، منابع مخالف سوری اعلام کردند که طرح ترکیه در شمال سوریه تغییراتی کرده و اقداماتی برای تاسیس “ارتش آزاد جدید” صورت می‌گیرد تا این تشکیلات مسئولیت حفظ امنیت در مناطق تحت تصرف مخالفان در شمال سوریه را برعهده داشته باشد و مداخله نظامی آنکارا محدود به مرزهای سوریه شود.

در همین حال، منابع نظامی ترکیه‌ای در این خصوص در مصاحبه با الشرق الاوسط تصریح کردند که از زمان اعلام پایان عملیات سپر فرات در مارس گذشته، گروه‌هایی در ارتش آزاد سوریه توسط نیروهای مسلح ترکیه دوره‌های نظامی فشرده‌ای را در نزدیکی مرزها با ترکیه می‌بینند.

منابع تصریح کردند، این آموزش‌ها شامل استفاده از سلاح‌های مختلف و آمادگی جسمانی می‌شود و در این تشکیلات، نیروهای جدید و سابق ارتش آزاد سوریه حضور دارند.

منابع نظامی ترک تصریح کردند که ارتش آزاد جدیدی در اینجا شکل می‌گیرد و پس از آموزش‌ها، توانایی‌های جدیدش در عملیات احتمالی در سوریه مح زده می‌شود.

این در حالی است که یک منبع در احرار الشام در مصاحبه با الشرق الاوسط گفت که آموزش “گروه‌های آزاد” از زمان آغاز سپر فرات کلید خورد و با وجود اینکه آنکارا از پایان ماموریت این عملیات خبر داده است، اما آموزش آنها ادامه دارد که این بار این آموزش‌ها با هدف تاسیس هسته‌های ارتش آزاد جدید صورت می‌گیرد تا ماموریت کنترل امنیت در داخل سوریه و مشخصاً در مناطق تحت تصرف مخالفان را برعهده بگیرند و مداخله نظامی ترکیه در مرحله نخست محدود به مرزها علیه شبه نظامیان نیروهای “سوریه دموکراتیک” شود.

این منبع تصریح کرد: در حومه ادلب تا به این لحظه حضوری از ترکیه دیده نمی‌شود بلکه هماهنگی‌هایی با گروه‌ها صورت می‌گیرد اما در حومه غربی حلب، این حضور آشکارا وجود دارد.

از سوی دیگر، منابع در جیش الاسلام در حومه استان ادلب اعلام کردند که هدف از آموزش گروه‌های مخالف سوری در ترکیه تاسیس ارتش آزاد جدید است تا این اقدام مقدمه‌ای برای پیوستن آن به ارتش ملی سوریه طی مرحله انتقالی باشد.

منابع احرار الشام نیز این مساله را تایید کردند و گفتند که اظهاراتی از سوی ترکیه در این خصوص مطرح است و اجرای این امر در گرو تحولات احتمالی در سوریه و توانایی آنکارا برای اجرای طرح خود است.

منابع جیش الاسلام نیز گفتند که حدود ۱۰ هزار نیرو در ترکیه آموزش دیده‌اند و بیشتر آنها از نیروهایی هستند که در چارچوب عملیات سپر فرات می‌جنگند.

منابع گفتند، دیدارهایی میان نمایندگان ترک‌ها با چند گروه مخالف از جمله هیئت تحریر الشام صورت گرفت، اما تا به این لحظه تصمیم نهایی در مورد “سپر ادلب” حاصل نشده است.

طبق اطلاعاتی که به صورت نیمه قطعی هستند، رویکرد ترکیه در حال حاضر تمرکز بر نبرد در مرزها علیه کردهای سوریه است و ترکیه قصد ندارد به عمق سوریه وارد شود.

منبع:ایسنا

به کانال تلگرامی ما بپیوندید

ما را در اینستاگرام دنبال کنید

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=8474

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.