اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

خروج آخرین گروه عناصر مسلح از حمص به حلب سوریه

  • کد خبر : 8457
  • 30 اردیبهشت 1396 - 15:05
خروج آخرین گروه عناصر مسلح از حمص به حلب سوریه

آخرین گروه از افراد مسلح سوری طبق توافق مصالحه با ارتش سوریه، منطقه «الوعر» حمص را به سمت «جرابلس» استان حلب ترک کردند. به گزارش اخبار جهادی در راستای اجرای توافق میان دولت سوریه و تروریست‎ها تحت نظارت هلال احمر این کشور و نیروهای امنیت داخلی و پلیس نظامی روسیه انتقال آخرین سری از تروریست‎ها و […]

آخرین گروه از افراد مسلح سوری طبق توافق مصالحه با ارتش سوریه، منطقه «الوعر» حمص را به سمت «جرابلس» استان حلب ترک کردند.

به گزارش اخبار جهادی در راستای اجرای توافق میان دولت سوریه و تروریست‎ها تحت نظارت هلال احمر این کشور و نیروهای امنیت داخلی و پلیس نظامی روسیه انتقال آخرین سری از تروریست‎ها و خانواده‌هایشان از منطقه الوعر به سمت حلب آغاز شد تا در راستای خروج عناصر تروریست از این شهر منطقه «الوعر» به عنوان منطقه عاری از سلاح اعلام شود.

شبکه خبری دمشق گزارش داد که ۱۰۳ نفر از افراد مسلح به همراه خانواده‌های آنها که مجموعا ۴۶۰ نفر هستند، در چارچوب اجرای توافق مصالحه «الوعر»، به جرابلس استان حلب واقع در شمال سوریه و در نزدیکی مرز با ترکیه منتقل شدند.

در نخستین مرحله از توافق آتش بس در منطقه الوعر حمص در دسامبر سال ۲۰۱۵ میلادی٬ ۷۲۰ تروریست به همراه خانواده های خود این محله را ترک کردند، ولی با کارشکنی تروریست ها این توافق ناتمام ماند.

شهر حمص سومین شهر بزرگ سوریه پس از دمشق و حلب است که در غرب کشور سوریه و در ۱۶۲ کیلومتری پایتخت این کشور قرار دارد.

منابع سوری امروز (شنبه) همچنین از آغاز خروج ده‎ها نفر از عناصر مسلح سوری در چارچوب مصالحه منطقه «برزه» واقع در شمال شرق دمشق خبر دادند.

استاندار دمشق در این باره گفت: مرحله سوم توافق مصالحه بین ارتش سوریه و عناصر مسلح سوری در منطقه «برزه» واقع در شرق دمشق آغاز شد.

هفته گذشته نیز صدها عنصر مسلح به همراه خانواده‌های خود از مناطق «تشرین» و « برزه» به سوی استان ادلب در شمال سوریه روانه شدند.

در  ادامه تخلیه عناصر مسلح تروریست که در مناطق مختلف حومه دمشق حضور داشتند، افراد مسلح اخیرا از محله «القابون» نیز خارج شدند.

 منبع:فارس

به کانال تلگرامی ما بپیوندید

ما را در اینستاگرام دنبال کنید

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=8457

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.