اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

۹۰ درصد موصل آزاد شده است/آغاز عملیات نظامی علیه داعش در کربلا و الانبار

  • کد خبر : 8423
  • 27 اردیبهشت 1396 - 10:28
۹۰ درصد موصل آزاد شده است/آغاز عملیات نظامی علیه داعش در کربلا و الانبار

وزارت دفاع عراق از بازپس گیری حدود ۹۰ درصد شهر موصل خبر داد و تاکید کرد، آزادی کامل موصل بسیار نزدیک است. نخست وزیر عراق نیز از آغاز عملیاتی نظامی علیه داعش در استان‌های کربلا و الانبار خبر داد.  به گزارش اخبار جهادی به نوشته روزنامه مصری الیوم السابع، حیدر العبادی، نخست وزیر عراق و فرمانده […]

وزارت دفاع عراق از بازپس گیری حدود ۹۰ درصد شهر موصل خبر داد و تاکید کرد، آزادی کامل موصل بسیار نزدیک است. نخست وزیر عراق نیز از آغاز عملیاتی نظامی علیه داعش در استان‌های کربلا و الانبار خبر داد.

 به گزارش اخبار جهادی به نوشته روزنامه مصری الیوم السابع، حیدر العبادی، نخست وزیر عراق و فرمانده کل نیروهای مسلح این کشور در کنفرانسی مطبوعاتی آغاز یک عملیات نظامی در دو منطقه واقع در حد فاصل استان شیعه‌نشین کربلا و استان الانبار را با هدف نابودی گروهک‌های داعش اعلام کرد.العبادی تاکید کرد: نیروهای مسلح عراق عملیاتی نظامی را در حد فاصل دو منطقه “الرحالیه و النخیب” آغاز کردند.

وی افزود: آزادسازی استان نینوا از کنترل داعش بستر لازم برای آزادسازی شهر الحویجه واقع در جنوب غرب استان کرکوک را فراهم خواهد کرد.

نخست وزیر عراق در ادامه از حصول توافقی با اقلیم کردستان عراق درخصوص عملیات اخیر در غرب نینوا خبر داد و گفت: به تازگی عملیاتی نظامی را در شمال “الرحالیه” و شمال “النخیب” برای بیرون راندن تروریست‌ها آغاز کرده‌ایم.

فرماندهی عملیات مشترک عراق از کشته شدن ۱۶ هزار و ۴۶۷ تروریست از زمان آغاز عملیات آزادسازی شهر موصل خبر داد.

این فرماندهی از آزادسازی ۸۹.۵ درصد از مناطق غرب موصل خبر داد.

العبادی در ادامه از داعشی‌ها دعوت کرد خود را تسلیم کنند و به داعشی‌هایی که تسلیم شوند، وعده داد به شکلی عادلانه محاکمه شوند.

فرمانده کل نیروهای مسلح عراق افزود: درگیری در موصل باید طبق سرعت محاسبه شده جریان داشته باشد،‌ توان اطلاعاتی ما پیشرفت کرده و ما اکنون از دشمن پیش هستیم و این امر بر ما روشن است.

وی تاکید کرد: عملیات آزادسازی موصل ظرف چند روز آینده حل و فصل خواهد شد.

یحیی رسول، سخنگوی ارتش عراق اعلام کرد، نیروهای عراقی موفق شدند مساحت مناطق تحت کنترل داعش در موصل را تنها به ۱۲ کیلومتر مربع کاهش دهند، جنگنده‌ها نیز با انتشار بروشورهایی به غیرنظامیان اطمینان دادند که عملیات رو به پایان است.

جان دوریان، سخنگوی ائتلاف ضد داعش نیز اظهار داشت: داعش در شهر موصل به شکل کامل محاصره شده و منابعش در دست نابودی است، دشمن در موصل در آستانه شکست کامل است.

وزارت دفاع عراق اعلام کرد که نیروهای عراقی موفق شدند تاکنون حدود ۹۰ درصد از شهر موصل را بازپی گیرند و آزادی کامل شهر از کنترل داعش بسیار نزدیک است.

فرماندهان نظامی عراق اعلام کردند ورود نیروهای عراقی به محله‌های الرفاعی و العریبی (واقع در شمال بخش غربی موصل) فضا را برای داعشی‌هایی که در بخش قدیمی موصل پناه گرفته‌اند، تنگ‌تر خواهد کرد.

سامر علی، یکی از فرماندهان نیروهای دستگاه مبارزه با تروریسم عراق گفت: نیروهای امنیتی مشترک عراق وارد جنگ خیابانی شدیدی علیه داعشی‌ها در محله الرفاعی (غرب موصل) شده و توانستند در آن پیشروی کنند و دو مدرسه و یک پایگاه پلیس را پس بگیرند.

سامر علی افزود: ۸۰۰ خانواده از محله الرفاعی که تحت محاصره داعش بود، بیرون آورده شدند.

وی ادامه داد: نیروهای مشترک پلیس و ارتش به پیشروی خود در محله “۱۷ تموز” (غرب موصل) ادامه می‌دهند و تقریبا نیمی از مساحت محله را به کنترل خود درآورده‌اند. ۱۷ تموز یکی از مهمترین محله‌ها برای داعش است، این محله اولین منطقه‌ای است که داعش توانست اواسط سال ۲۰۱۴ آن را به کنترل خود درآورند.

منبع:ایسنا

به کانال تلگرامی ما بپیوندید

ما را در اینستاگرام دنبال کنید

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=8423

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.