اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

هلاکت یک سرکرده مالزیایی داعش در سوریه تایید شد

  • کد خبر : 8263
  • 19 اردیبهشت 1396 - 7:31
هلاکت یک سرکرده مالزیایی داعش در سوریه تایید شد

پلیس مالزی روز سه شنبه هلاکت ‘محمد وندی محمد جدی’ معروف به ‘ابوحمزه’ یک سرکرده تروریست های مالزی در سوریه را تایید کرد. خالد ابوبکر’ بازرس کل پلیس مالزی یک هفته پس از انتشار خبری در مورد هلاکت این تروریست مالزیایی در شهر ‘رقه’ سوریه، این خبر را تایید کرد. این مالزیایی عملیات تروریستی در […]

پلیس مالزی روز سه شنبه هلاکت ‘محمد وندی محمد جدی’ معروف به ‘ابوحمزه’ یک سرکرده تروریست های مالزی در سوریه را تایید کرد.

خالد ابوبکر’ بازرس کل پلیس مالزی یک هفته پس از انتشار خبری در مورد هلاکت این تروریست مالزیایی در شهر ‘رقه’ سوریه، این خبر را تایید کرد.
این مالزیایی عملیات تروریستی در کشورش را برنامه ریزی می کرد و اقدام به قطع سر دستکم یک مرد سوری کرده بود.
‘نور محمود احمد’ همسر ۲۸ ساله تروریست مالزیایی هفته گذشته در صفحه فیس بوک خود اعلام کرده بود شوهرش در حمله هواپیماهای بدون سرنشین به هلاکت رسیده است.
بازرس کل پلیس مالزی نیز امروز در توئیتر خود اعلام کرد ‘پس از بررسی، ما می توانیم تایید کنیم که ‘وندی’ ۲۹ آوریل (۹ ادیبهشت) در یک حمله در شهر رقه سوریه کشته شد.
این تروریست مالزیایی از سال ۲۰۱۴ میلادی به همراه همسرش در سوریه به سر می برد. وی به همراه ‘محمد فاریس انور’ دیگر ترویست مالزیایی از سال ۲۰۱۵ و پس از اینکه در ویدئویی نشان داده شد سر یک مرد سوری را قطع کردند، به عنوان تروریست های بدنام مالزی مطرح شدند.
این تروریست، گروهی متشکل از دستکم ۱۰ نفر را در رده نخست خود داشت و ‘ایوب خان مایدین’ رئیس بخش مبارزه با تروریسم پلیس مالزی معتقد است وی شاید در رده دوم گروهش، ۲۰ نفر داشته است و هیچ ارتباطی بین این دو رده وجود نداشت.
دولت مالزی چندی پیش اعلام کرد فرماندهان مالایی گروه تکفیری داعش در سوریه با تشویق حامیان خود برای انجام عملیات در کشور، در حال تلاش برای تقویت جایگاه خود در سلسله مراتب این گروه تروریستی هستند.
پلیس مالزی تاکنون بیش از ۱۰ عملیات گروه تروریستی داعش را خنثی کرده است و چند عضو مالایی این گروه تکفیری تاکنون در چند عملیات انتحاری در سوریه و عراق به هلاکت رسیده اند.
مقام های امنیتی مالزی از فوریه سال ۲۰۱۳ تاکنون حدود ۳۰۰ تن از افرادی را که در فعالیت های تروریستی دست داشتند، دستگیر کرده اند.
برآوردهای رسمی سازمان های اطلاعاتی جنوب شرق آسیا این است که بین یکهزار و ۲۰۰ تا یکهزار و ۸۰۰ تن از منطقه جنوب شرق آسیا به تروریست ها در سوریه و عراق پیوسته اند و دستکم ۱۰۰ تن از آنها را مالزیایی ها تشکیل می دهند.

منبع: ایرنا

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=8263

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.