اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

پشت پرده جنگ داخلی تکفیری‌ها در غوطه دمشق / اهداف واقعی «جیش‌الاسلام» از نبرد با «فیلق‌ الرحمن» و «النصره»

  • کد خبر : 8176
  • 12 اردیبهشت 1396 - 13:29
پشت پرده جنگ داخلی تکفیری‌ها در غوطه دمشق / اهداف واقعی «جیش‌الاسلام» از نبرد با «فیلق‌ الرحمن» و «النصره»

یک کارشناس سوری با تشریح دلایل اصلی شعله‌ور شدن جنگ میان گروه‌های تروریستی در غوطه شرقی طی روزهای گذشته خاطر نشان کرد عربستان، قطر و ترکیه حامیان اساسی گروه‌های درگیر در غوطه شرقی هستند. «وائل الامام» کارشناس مسائل استراتژیک در سوریه در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در دمشق درباره دلایل اصلی پشت پرده درگیری‌هایی که در […]

یک کارشناس سوری با تشریح دلایل اصلی شعله‌ور شدن جنگ میان گروه‌های تروریستی در غوطه شرقی طی روزهای گذشته خاطر نشان کرد عربستان، قطر و ترکیه حامیان اساسی گروه‌های درگیر در غوطه شرقی هستند.

«وائل الامام» کارشناس مسائل استراتژیک در سوریه در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در دمشق درباره دلایل اصلی پشت پرده درگیری‌هایی که در غوطه شرقی میان گروه‌های تروریستی جیش‌الاسلام و فیلق الرحمن وابسته به جبهه النصره جریان دارد، اظهار داشت : اولا می‌بینیم که این گروه‌های تروریستی با توجه به طرف‌هایی که از آنها حمایت می‌کنند، با یکدیگر اختلاف دارند ، چرا که مواضع حامیان آنها در خصوص بحران سوریه با یکدیگر اختلاف دارد و این اولین بار نیست که میان این گروه‌های تروریستی درگیری رخ می‌‌دهد، چند ماه پیش هم درگیری‌های مستقیمی میان آنها رخ داد، همچنانکه شاهد ترور سرکردگان آنها و نیز چنگ انداختن آنها بر سلاح‌ها و پول‌های یکدیگر بودیم.

این کارشناس خاطر نشان کرد غالبا این حملات از سوی جیش الاسلام به گروه‌های تروریستی دیگر رخ داده و معمولا «روسای محاکم شرعی» هر گروه تروریستی اقدام به صدور فتوا کرده و به شکل اساسی یا به نوعی با تحریف آیات قرآن برای توجیه اقدامات خود عمل می‌کنند.

وائل الامام افزود :‌نکته دوم این است که این گروه‌ها پیشینه‌های دینی مختلفی دارند در نتیجه آنها دو طرف اساسی از آنها حمایت می‌کند، یکی طرف قطری با طرف ترکیه‌ای و دیگری رژیم جنایتکار آل سعود است که از گروه‌های دیگر حمایت می‌کند.

وی خاطر نشان کرد : ما می‌توانیم به طور کلی این اختلافات را در سه دسته خلاصه کنیم : اختلاف در عقاید، نزاع و درگیری بر سر پول و اموال، حمایت لجستیکی، سلاح و انبارهای غذایی و اخیرا هم کشورهای حامی این گروه‌های تروریستی درباره این گروه‌ها در عرصه میدانی  اختلاف پیدا کرده‌اند.

این کارشناس سوری درباره اینکه آیا میان سفر اخیر عادل الجبیر وزیر خارجه عربستان به مسکو و دستوراتی که از سوی وی پس از این سفر به باند تروریستی جیش‌الاسلام با هدف ریشه‌کنی جبهه تروریستی النصره از اطراف دمشق صادر شده،‌ ارتباطی وجود دارد به تسنیم گفت : این اختلافات فراتر از سفر الجبیر به مسکو است، در حقیقت جبهه النصره در فهرست تروریسم بین المللی قرار دارد و جیش‌الاسلام در نشست‌های آستانه شرکت کرد و خواهان مشارکت در نشست‌های دیگر  است، در نتیجه جیش‌الاسلام خواهان ورود به روند مذاکرات است، چه از طریق آستانه یا ریاض به سبب آنکه تا این لحظه در فهرست تروریسم بین‌المللی قرار نگرفته است.

وائل الامام گفت : ما به عنوان دولت سوریه، جیش‌الاسلام را یک گروه تروریستی قلمداد می‌کنیم، هنگامی که نام گروه مسلح را بر آن اطلاق کردیم،‌به خاطر این بود که این گروه راضی شد در روند توقف اقدامات جنگی مشارکت کند، به همین سبب معتقدم که جیش‌الاسلام می‌خواهد که نگاه تروریستی از این گروه دور شود و می‌خواهد بگوید که ارتش تروریستی نیست و می‌تواند در مذاکرات با دولت سوریه وارد شود و اقدامات جنگی را متوقف کند، به همین سبب به نوعی برای رهایی و خلاص شدن از گروه فیلق الرحمن وابسته به جبهه النصره تلاش می‌کند، زیرا آن را مانعی در برابر تصمیم‌ مشارکت قلمداد می‌کند.

منبع: تسنیم

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=8176

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.