اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

آغاز عملیات ارتش سوریه در «بادیه‌الشام» / فرار ده‌ها تروریست «تحریرالشام» از حومه حماه و فروپاشی ساختار تکفیری‌ها + نقشه

  • کد خبر : 8036
  • 06 اردیبهشت 1396 - 15:21
آغاز عملیات ارتش سوریه در «بادیه‌الشام» / فرار ده‌ها تروریست «تحریرالشام» از حومه حماه و فروپاشی ساختار تکفیری‌ها + نقشه

منابع سوری از حملات شدید ارتش به مواضع گروه‌های تروریستی در محله‌های القابون و تشرین در شمال شرقی پایتخت و دفع حمله مجدد تروریست‌های تکفیری درحومه شمالی حماه خبر دادند. به گزارش اخبار جهادی نیروهای ارتش سوریه از صبح امروز حملات شدید خود به مواضع گروه‌های تروریستی در محله‌های «القابون و تشرین» در شمال شرقی پایتخت […]

منابع سوری از حملات شدید ارتش به مواضع گروه‌های تروریستی در محله‌های القابون و تشرین در شمال شرقی پایتخت و دفع حمله مجدد تروریست‌های تکفیری درحومه شمالی حماه خبر دادند.

به گزارش اخبار جهادی نیروهای ارتش سوریه از صبح امروز حملات شدید خود به مواضع گروه‌های تروریستی در محله‌های «القابون و تشرین» در شمال شرقی پایتخت را در سایه درگیری‌ها در چندین محور از سرگرفتند.

یک منبع نظامی گفت نیروهای ارتش مسجد الحسین و ساختمان الکویتی و شرکت برق در محله القابون را  آزاد کرد و به پیشروی در اطراف محور شرقی این محله در سایه فروپاشی صفوف تروریست‌های جبهه النصره و گروه‌‌های همپیمان ادامه دادند.

ساختمان الکویتی ورودی اصلی به چندین تونل قلمداد می‌شود که تروریست‌ها حفر کرده‌اند و القابون را به غوطه شرقی وصل می‌کند. به گفته منبع سوری، ارتش بر گسترش محدوده درگیری‌ها از طریق پیشروی در غرب محله تشرین و جداسازی آن از محله القابون با هدف تنگ‌کردن حلقه محاصره تروریست‌ها تمرکز کرده تا نقاط استراتژیک در این منطقه را به کنترل خود درآورد.

در همین چارچوب یک  فرمانده میدانی گفت نیروهای کماندویی ارتش سوریه با همکاری همپیمانان عملیات نظامی پیشدستانه‌ای را به سمت بادیه‌‌الشام از سمت درعا و اللجاه تا حومه شمالی دمشق با هدف محاصره کامل غوطه شرقی آغاز کرده‌اند. جنگنده‌های ارتش هم برای اولین بار از زمان آزادسازی فرودگاه نظامی مرج‌السلطان در غوطه شرقی برای حمایت از عملیات نظامی در این فرودگاه فرود آمدند. نیروهای ارتش از لحظه شروع عملیات در این مناطق تاکنون ۲۰ کیلومتر مربع در بادیه  الشام را آزاد کرده‌اند، شماری از تروریست‌ها تا کنون کشته و تعدادی از تجهیزات پیشرفته آنها از جمله دستگاه‌های شنود منهدم شده است.

نیروهای ارتش برای تامین امنیت اطراف فرودگاه‌های نظامی «الضمیر و السین» در حومه شمالی دمشق در پی فرار تروریست‌های داعشی از این مناطق تلاش می‌کنند.

خبرنگار تسنیم در حلب واقع در شمال سوریه هم گزارش داد که نیروهای ارتش یورش شبانه گروه‌های تروریستی به جبهه المصاصنه در حومه شمالی حماه را دفع کردند، تروریست‌ها با  انجام عملیات انتحاری دست به این یورش زده بودند، اما این حمله شکست خورد .گروه‌های تروریستی در یورش به المصاصنه از گازهای سمی استفاده کردند، با این حال، ارتش این یورش را دفع کرد.

یک منبع میدانی در این مناطق گفت نیروهای ارتش از هیچ یک از مواضع و نقاطی که اخیرا آزاد کردند، عقب‌نشینی نکرده‌اند و برای استحکام و تقویت مواضع در شهرک‌ها و روستاهایی که طی روزهای اخیر آزاد کردند، فعالیت می‌کنند. این در حالی است که حملات هوایی به مواضع تروریست‌ها در تمام خطوط این جبهه ادامه دارد.

گروه‌های تروریستی از تشکیل  اتاق نظامی با حضور جبهه  النصره و احرار الشام با هدف متوقف کردن پیشروی ارتش در حومه حماه در پی فروپاشی صفوف گروه‌های تروریستی خبر داده‌‌اند، به ویژه با توجه به اینکه اطلاعاتی مبنی بر فرار بیش از ۷۰ تروریست باند تحریرالشام طی درگیری‌ها با ارتش فرار کرده و شمار زیادی هم به هلاکت رسیدند و اجسادشان در زمین‌های کشاورزی رها شده است.

از جنوب سوریه هم خبر می‌رسد که اسامه نصرالله الشریف سخنگوی گروه تروریستی احرار الشام در حملات هوایی ارتش به مقر این گروه در اطراف محله المنشیه در درعاالبلد به هلاکت رسید.

خبرنگار تسنیم در دمشق در خبری دیگر از برگزاری مراسم تشییع رسمی و مردمی پیکرهای شهدای مظلوم حمله تروریست‌های تکفیری به  اتوبوس‌های حامل اهالی کفریا و فوعه در منطقه اشغالی الراشدین خبر داده است، مراسمی که در حرم مطهر حضرت زینب(س) برگزار می‌شود.

منبع:تسنیم

به کانال تلگرامی ما بپیوندید

ما را در اینستاگرام دنبال کنید

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=8036

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.