اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

دستاورد استراتژیک ارتش در حومه دمشق / آزادسازی ۵۰ کیلومتر مربع و ثبات کامل مرزهای سوریه و لبنان

  • کد خبر : 7965
  • 02 اردیبهشت 1396 - 9:34
دستاورد استراتژیک ارتش در حومه دمشق / آزادسازی ۵۰ کیلومتر مربع و ثبات کامل مرزهای سوریه و لبنان

پاکسازی کامل الزبدانی و مضایا به معنای ثبات کامل مرزهای سوریه و لبنان از جمله روستاهای مرزی است که در گذشته بارها در معرض حملات تروریست‌ها قرار داشتند، این دستاورد همچنین تا حد زیادی به گسترش حلقه امنیتی اطراف پایتخت کمک می‌کند. به گزارش اخبار جهادی بیش از ۵۰ کیلومتر مربع مساحت مناطقی را تشکیل […]

پاکسازی کامل الزبدانی و مضایا به معنای ثبات کامل مرزهای سوریه و لبنان از جمله روستاهای مرزی است که در گذشته بارها در معرض حملات تروریست‌ها قرار داشتند، این دستاورد همچنین تا حد زیادی به گسترش حلقه امنیتی اطراف پایتخت کمک می‌کند.

به گزارش اخبار جهادی بیش از ۵۰ کیلومتر مربع مساحت مناطقی را تشکیل می‌دهد که دولت سوریه در منطقه حساس شمال غربی پایتخت از لوث تروریست‌های تکفیری پاکسازی کرده است که شامل «الزبدانی، مضایا، بقین و سرغایا» و روستاهای منطقه «وادی‌بردی» می‌شود، این امر در پی تکمیل مرحله نخست توافقی صورت گرفته است که بر خروج تمام تروریست‌ها از این مناطق در مقابل خروج مردم شهرک‌های تحت محاصره کفریا و فوعه در حومه ادلب تصریح می‌کند.

فعالیت‌های مسلحانه تروریستی از ابتدای ماه فوریه ۲۰۱۲ میلادی در مناطق الزبدانی و مضایا آغاز شد و به مرور شمار تروریست‌ها افزایش یافت که بیشتر آنها به آنچه در آن زمان «الجیش الحر» خوانده می‌شد، وابسته بودند، این افراد شروع به ایجاد هرج و مرج و حمله به مواضع ارتش در این مناطق کردند و همزمان تروریست‌های خارجی از طریق مرزهای لبنان به بهانه حمایت از این گروه‌ها وارد شدند تا بعدا شورای نظامی یکپارچه‌ای را تشکیل دهند که مهمترین گروه‌های آن«أحرار الشام، جبهه النصره، لواء أبدال الشام و صقور بردى» و گروه‌های دیگر بودند.

یکی از مهمترین هجمه‌های رسانه‌ای علیه  دولت سوریه و ارتش این کشور، مربوط به منطقه مضایا و ترویج ادعای محاصره و گرسنه نگه داشتن مردم این منطقه از سوی ارتش سوریه بود تا پس از آن گروه‌های تروریستی ده‌ها تصویر جعلی درباره آنچه قربانیان محاصره می‌خواندند، منتشر کنند و بیشتر سازمان‌های به اصطلاح حقوق بشری جهان هم به تبلیغ این دروغ تروریست‌ها پرداختند، دروغی که امروز ساکنان مضایا و الزبدانی پس از خروج تمام تروریست‌ها آن را افشا کردند به طوری که برخی از منابع محلی در این منطقه تاکید کردند تروریست‌های محموله‌های کمک‌های غذایی را که به این مناطق ارسال می‌شد، در انبارهای خود نگه می‌داشتند و آن را با قیمت‌های هنگفت به مردم می‌فروختند و بعد به دروغ ارتش و دولت سوریه را به گرسنه نگه  داشتن مردم متهم می‌کردند.

بازگشت این مناطق وسیع به آغوش دولت سوریه پس از  اخراج همه تروریست‌ها یک تحول منحصر به فرد در جنگ موجود و شکستی برای کشورهای حامی گروه‌های تروریستی و پیروزی بزرگی برای ارتش سوریه قلمداد می‌شود به طوری که منطقه الزبدانی حدود ۴۵ کیلومتر از دمشق و هشت کیلومتر از مرزهای سوریه و لبنان فاصله دارد و به طور مستقیم بر جاده بین المللی دمشق به بیروت مشرف است، این منطقه بین دمشق، حمص و مناطق ساحلی در شمال قرار دارد.

پاکسازی کامل الزبدانی و مضایا به معنای ثبات کامل مرزهای سوریه و لبنان از جمله روستاهای مرزی است که در گذشته بارها در معرض حملات تروریست‌ها قرار داشتند به ویژه اینکه، این منطقه گذرگاهی برای ورود سلاح و تروریست از لبنان به مناطق قلمون در شمال غربی دمشق به شمار می‌رفت، همچنانکه آزادسازی الزبدانی و بازگشت امنیت و ثبات به آن تا حد زیادی به گسترش حلقه امنیتی اطراف پایتخت کمک می‌کند.

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=7965

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.