اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

کشف تونل ۵۰۰ متری تروریست‌ها در حومه دمشق/ مقر تکفیری‌ها در هشت نقطه از حومه حمص منهدم شد

  • کد خبر : 7947
  • 01 اردیبهشت 1396 - 10:39
کشف تونل ۵۰۰ متری تروریست‌ها در حومه دمشق/ مقر تکفیری‌ها در هشت نقطه از حومه حمص منهدم شد

ارتش سوریه طی ساعات گذشته عملیات‌های گسترده‌ای را علیه مواضع تروریست‌ها در حومه شرقی و شمالی حمص صورت داده است. *مقر تکفیری‌ها در هشت نقطه از حومه حمص منهدم شد این نقشه وضعیت حومه شمالی حماه را پس از بازپس‌گیری منطقه «طیبه‌الامام» توسط ارتش سوریه نشان می‌دهد. وزارت دفاع سوریه در بیانیه‌ای اعلام کرد: پایگاه‌ها […]

ارتش سوریه طی ساعات گذشته عملیات‌های گسترده‌ای را علیه مواضع تروریست‌ها در حومه شرقی و شمالی حمص صورت داده است.

*مقر تکفیری‌ها در هشت نقطه از حومه حمص منهدم شد
کشف تونل 500 متری تروریست‌ها در حومه دمشق/ مقر تکفیری‌ها در هشت نقطه از حومه حمص منهدم شد
این نقشه وضعیت حومه شمالی حماه را پس از بازپس‌گیری منطقه «طیبه‌الامام» توسط ارتش سوریه نشان می‌دهد.
وزارت دفاع سوریه در بیانیه‌ای اعلام کرد: پایگاه‌ها و مرکز تحرکات تروریست‌های داعش و جبهه‌النصره در مناطق « شرق صوامع تدمر، البارده، محسه، شرق القریتین، العامریه، أم شرشوح، السعن الأسود و بیوت عتون» از حومه شرقی و شمالی حمص هدف قرار گرفت.
به‌نقل از اعلام‌الحربی؛ در این عملیات، ده‌ها تن از عناصر تکفیری به‌هلاکت رسیدند و تعدادی از پایگاه‌ها، دستگاه‌ها، سخت‌افزارهای نظامی و انبارهای ذخیره متعلق به تروریست‌ها در نواحی «دیر فول» و «تپه ابو السناسل» منهدم شد.
*بازپس‌گیری مناطق حومه دمشق، برگ برنده دولت سوریه در مذاکرات سیاسی
کشف تونل 500 متری تروریست‌ها در حومه دمشق/ مقر تکفیری‌ها در هشت نقطه از حومه حمص منهدم شد
در سایه جنبش سیاسی- منطقه‌ای، نیروهای ارتش سوریه و رزمندگان مقاومت عملیاتی نظامی را صورت دادند که این عملیات به‌عنوان برگ برنده‌ای در دست حکومت این کشور بر روی میز مذاکرات به‌شمار می‌رود؛ در واقع مبارزه با تروریسم، عنوانی برجسته است که در روند سیاسی مطرح می‌شود.
اما در میدان نبرد، شرق دمشق پایتخت کشور شاهد درگیری‌های شدید میان یگان‌های ارتش و عناصر تروریستی جبهه‌النصره است.
به‌علاوه ارتش سوریه بر تعدادی از زمین‌های کشاورزی و ساختمان‌ها در محور شمال شرقی محله القابون تسلط یافته است.
جنگنده‌های نیروی هوایی نیز با انجام بیش از ۸ عملیات، استحکامات دفاعی تروریست‌ها را در محله القابون و مسیرهای امدادرسانی منطقه جوبر هدف قرار دادند.
در ادامه نیز پایگاه فرماندهی تروریست‌های مسلح با گلوله‌های توپ و موشک هدف قرار گرفت.
منابع میدانی تاکید کردند که ارتش سوریه مقرهای تروریست‌ها را در مناطق «السیبه، الکرک، البجابجه، الأربعین، البحار، البدو، طریق السد ومحیط ساحه بصرى» درعا هدف قرار داد که در این حملات شماری از تکفیری‌ها به‌هلاکت رسیده و مسلسل‌ها و تجهیزات آنان هم منهدم شد.
*اعتراف مرکز هماهنگی تروریست‌ها به روند پیروزی‌های مقاومت در حومه حمص و درعا
کشف تونل 500 متری تروریست‌ها در حومه دمشق/ مقر تکفیری‌ها در هشت نقطه از حومه حمص منهدم شد
اما با اعتراف مرکز هماهنگی تروریست‌های مسلح، دو تن از عناصر این گروه‌ها در اثر آتش سنگین ارتش سوریه در محور المنشیه شهر درعا به‌هلاکت رسیدند.
رزمندگان مقاومت تلاش تروریست‌های داعش را برای نفوذ و حمله به برخی از نقاط نظامی حومه شرقی حمص از قبیل؛ فتحه جبل ابن عرصان، سمت جنوبی در ثنیه المزیبله، کوه صوانه المحسّه و سد القریتین را ناکام گذاشتند.
درگیری‌های گسترده‌ای میان نیروهای ارتش سوریه و گروه‌های مسلح تروریستی در محورهای جنوبی و جنوب شرقی شهرک‌های طیبه‌الامام و حلفایا در حومه شمالی حماه به‌ثبت رسیده است.
*کشف تونل ۵۰۰ متری تروریست‌ها در حومه دمشق
کشف تونل 500 متری تروریست‌ها در حومه دمشق/ مقر تکفیری‌ها در هشت نقطه از حومه حمص منهدم شد
ارتش سوریه تونلی به‌طول ۵۰۰ متر را در حومه دمشق کشف کردند که  شهرهای بقین و مضایا را به‌هم متصل می‌کرد.
به‌نقل از منابع نظامی؛ یکی از یگان‌های ارتش با گشودن آتش به روی پایگاه‌ها و مراکز نیروی تروریست‌ها در مناطق «طیبه‌الإمام، المصاصنه، البویضه، معرکبه، اللحایا و مورک» تعدادی از تکفیری‌ها را به‌هلاکت رساند.
اما تروریست‌های مسلح طی اقدامی با شلیک چندین موشک، ساختمان‌های مسکونی شهر محرده را هدف قرار دادند که این حمله، ضمن مجروح شدن شماری از شهروندان سوری، خسارات مادی زیادی به‌همراه داشت.
به‌علاوه عناصر مسلح منبع آب شرب این شهر را هدف قرار دادند که این اقدام تروریستی، به قطع آب محله‌های شمالی منجر شد.
کشف تونل 500 متری تروریست‌ها در حومه دمشق/ مقر تکفیری‌ها در هشت نقطه از حومه حمص منهدم شد
با گذشت چندین دور از مذاکرات صلح برای پایان دادن به بحران سوریه، اما هربار شاهد اختلافات عمیق میان معارضان مسلح، حتی بر سر حضور در این نشست‌ها هستیم.
چرا که رسیدن به روندی مشترک میان تمامی‌ گروه‌های معارض و اجرایی کردن آن از طریق توافق با دولت دمشق، عملا مسیر قطع رگ‌ حیات عناصر جبهه‌النصره و داعش را در سوریه هموار می‌کند.
این فرآیند همان چیزی است که جنگ‌افروزان غربی- عربی از آن وحشت دارند؛ در ادامه نیز اقدامی هم‌چون حمله موشکی آمریکا به پایگاه الشعیرات، چراغ سبز دیگری را در راستای حمایت همه‌جانبه دولت واشنگتن از گروه‌های تروریستی، به تکفیری‌ها نشان می‌دهد.
در مجموع وقوع رویدادهایی از این دست، افقی مبهم را برای ثمردهی و حتی برگزاری هرگونه نشستی جهت پایان دادن به آتش بحران در سوریه ترسیم می‌کند.
لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=7947

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.