اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

آمریکا در افغانستان “مادر همه بمب‌ها” را روی داعش انداخت + فیلم

  • کد خبر : 7870
  • 25 فروردین 1396 - 10:50
آمریکا در افغانستان “مادر همه بمب‌ها” را روی داعش انداخت + فیلم

ریاست جمهوری افغانستان اعلام کرد که در جریان پرتاب بزرگترین بمب غیرهسته‌ای به ولسوالی اچین ولایت ننگرهار از سوی آمریکا بوده است. در این حمله ۳۶ تروریست داعش کشته شدند. مشــــــــــــــــاهــــــــــده فــــــــیـــــــلــــم وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) اعلام کرده که در عملیاتی علیه مواضع گروه داعش در افغانستان، بزرگترین بمب غیراتمی خود را به کار برده […]

ریاست جمهوری افغانستان اعلام کرد که در جریان پرتاب بزرگترین بمب غیرهسته‌ای به ولسوالی اچین ولایت ننگرهار از سوی آمریکا بوده است. در این حمله ۳۶ تروریست داعش کشته شدند.

مشــــــــــــــــاهــــــــــده فــــــــیـــــــلــــم

وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) اعلام کرده که در عملیاتی علیه مواضع گروه داعش در افغانستان، بزرگترین بمب غیراتمی خود را به کار برده است.

این حمله پنجشنبه (۱۳ آوریل) در ساعت ۷:۳۰ عصر به وقت محلی در ولسوالی اچین، واقع در ننگرهار، انجام شد.

به گفته پنتاگون، بمب جی‌بی‌یو ۴۳، که به “مادر همه بمب‌ها” معروف است‌، برای هدف گرفتن غارها و تونل‌هایی استفاده شده است که داعش در آنها پنهان شده بودند.

آمریکا می‌گوید این بمب، با ۹ متر طول و حدود ۱۰ تن وزن، برای آن طراحی شده که منطقه وسیعی از اهداف دشمن را تخریب کند و اثر روانی وحشتناکی بر نیروهای دشمن بگذارد.

بنا بر بیانیه پنتاگون، هدف از استفاده از این بمب عظیم، به‌حداقل‌رساندن خطر برای نیروهای افغان و آمریکایی بوده است که در این منطقه در حال عملیات پاک‌سازی بوده‌اند.

طراحی و توسعه جی‌بی‌یو ۴۳ از سال ۲۰۰۳ و جنگ عراق آغاز شد، اما این بمب تا به حال در میدان نبرد به کار نرفته بود.

ظاهرا این بمب را با هل‌دادن از عقب یک هواپیمای ترابری، روی هدف می‌اندازند و گفته شده که حدود ۱۶ میلیون دلار هزینه هرکدام از این بمب‌ها است.

ارگ ریاست جمهوری افغانستان اعلام کرد که دولت این کشور در جریان پرتاب بزرگترین بمب غیرهسته‌ای به ولسوالی اچین ولایت ننگرهار از سوی آمریکا بوده است.

وزارت دفاع افغانستان هم در اطلاعیه‌ای از کشته شدن ۳۶ نیروی داعش خبر داده است.

شاه‌حسین مرتضوی سرپرست دفتر سخنگوی دولت افغانستان گفت که دولت این کشور در جریان این حمله بوده است.

وی افزود: محلی که پرتاب بمب صورت گرفته، مین‌گذاری شده بود و عملیات زمینی امکان نداشت؛ به همین دلیل این حمله برای رفع تهدیدات داعش علیه نیروهای امنیتی افغان صورت گرفته است.

سرپرست دفتر سخنگوی دولت افغانستان گفت: تروریست‌های داعش در غارها، تونل‌ها و استحکامات زیرزمینی جا به جا شده بودند و این حمله برای از میان بردن آنها ضروری بود.

سخنگوی وزارت دفاع افغانستان نیز با انتشار اطلاعیه‌ای گفته است که در نتیجه این حمله ۳۶ نیروی داعش کشته شده است.

به گفته دولت وزیری، این حمله در روستای مومند دره در ساحه اسد خیل ولسوالی اچین ولایت ننگرهار با هماهنگی نیروهای افغان از سوی نیروهای حمایت قاطع ناتو صورت گرفته است.

وی گفت: در این حمله یک مرکز مهم داعش، سه محل پنهان شدن آنها و مقادیر زیادی سلاح و مهمات از بین رفته است.

وزارت دفاع افغانستان گفته است که در این حمله به غیرنظامیان هیچ آسیبی نرسیده است.

از طرف دیگر، حامد کرزی، رئیس جمهوری سابق افغانستان، قویا این اقدام آمریکا را محکوم کرده است.

کرزی در حساب کاربری خود در توییتر نوشت: این جنگ علیه تروریسم نیست بلکه استفاده غیرانسانی و بی‌رحمانه از کشور ما برای آزمایش تسلیحات جدید خطرناک است.

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا، پنجشنبه از پاسخ به این سوال که آیا خود وی دستور استفاده از این بمب را صادر کرده یا نه خودداری کرد.

وی گفت که به ارتش آمریکا اختیارات کامل داده و به نیروهای مسلح کشورش افتخار می کند.

ترامپ همچنین این بمباران را یک واقعه موفقیت آمیز دیگر خواند و گفت که نمی داند که آیا این بمباران علامتی به کره شمالی است یا نه ولی تاکید کرد که مشکل کره شمالی نیز حل خواهد شد.

منبع:ابنا

 به کانال تلگرامی ما بپیوندید

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=7870

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.