اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

نیروهای سوریه دموکرات: حمله آمریکا به پایگاه الشعیرات ارتباطی با عملیات ما ندارد

  • کد خبر : 7848
  • 23 فروردین 1396 - 17:30
نیروهای سوریه دموکرات: حمله آمریکا به پایگاه الشعیرات ارتباطی با عملیات ما ندارد

سخنگوی نیروهای سوریه دموکرات این مسئله را تکذیب کرد که میان حملات آمریکا به فرودگاه الشعیرات در نزدیکی حمص با عملیات این نیروها که با حمایت ائتلاف تحت امر آمریکا در اطراف رقه صورت می‌گیرد،ارتباطی وجود داشته باشد.  به گزارش اخبار جهادی به نقل از الیوم السابع، طلال سلو، سخنگوی نیروهای سوریه دموکرات با رد اظهارات […]

سخنگوی نیروهای سوریه دموکرات این مسئله را تکذیب کرد که میان حملات آمریکا به فرودگاه الشعیرات در نزدیکی حمص با عملیات این نیروها که با حمایت ائتلاف تحت امر آمریکا در اطراف رقه صورت می‌گیرد،ارتباطی وجود داشته باشد.

 به گزارش اخبار جهادی به نقل از الیوم السابع، طلال سلو، سخنگوی نیروهای سوریه دموکرات با رد اظهارات مطرح شده پیرامون اینکه هدف واقعی حمله آمریکا به حمص جلوگیری از پیشروی ارتش سوریه به منطقه الطبقه و سپس رقه بوده است، گفت: این مسئله درست نیست و حمله آمریکا ارتباطی با پیشروی نیروهای نظام سوریه در هیچ منطقه‌ای ندارد.

وی گفت: اساسا نیروهای نظام ۸۰ کیلومتر از الطبقه و اطراف آن فاصله داشتند و اگر واقعا این هدف واقعی بود حمله به فرودگاه الشعیرات صورت نمی‌گرفت بلکه حمله آمریکا به فرودگاه رسم العبود می‌شد که به الطبقه نزدیک‌تر است.

سخنگوی نیروهای سوریه دموکرات تعداد دقیق نیروهای آمریکایی شرکت کننده در عملیات آزادسازی رقه را اعلام نکرد و گفت: من آمار مشخصی ندارم و شاید تعداد آنها به صدها تن برسد. در کنار نیروهای آمریکایی نیروهایی از کشورهای دیگر در ائتلاف همچون از انگلیس هستند و همگی آنها با ما در میدان نبرد همکاری می‌کنند.

طلال سلو اظهارات برخی در مورد انعقاد توافق‌ها میان نیروهای سوریه دموکرات با آمریکایی‌ها که امتیازها و نفوذ گسترده‌ای را به این نیروها بالاخص در رقه و به صورت کلی در شمال سوریه می‌دهد، تکذیب کرد.

وی گفت: در حال حاضر اقداماتی از این قبیل صورت نگرفته است اما ممکن است که در آینده اقداماتی انجام شود. پس از آزادسازی‌ها، نظام‌های خودمختار و مدنی و شورای نظامی توسط ساکنان رقه تشکیل می‌شود و این‌ها هستند که با همکاری با نیروهای سوریه دموکرات اراضی را در اختیار دارند و در مورد میزان همکاری ممکن با ائتلاف بالاخص با ایالات متحده تصمیم گیری می‌کنند.

وی نگرانی‌ها نسبت به اقدام داعش برای منفجر کردن سد فرات را بی اهمیت دانست و گفت: منفجر کردن سد می‌طلبد که امکانات زیادی وجود داشته باشد که این امکانات زیاد را کشورها و نه نیروهای داعش در اختیار دارند.

از سوی دیگر یک فرمانده نظامی در نیروهای سوریه دموکرات در مصاحبه با خبرگزاری آلمان گفت که این نیروها چهارراه شهر الطبقه در اتوبان دمشق، رقه را به صورت کامل تحت کنترل خود در آوردند.

وی گفت: نیروهای سوریه دموکرات پس از به شکست کشاندن حمله داعش به روستای عایدالکبیر در جنوب شهر الطبقه، حدود ۴۰۰ غیر نظامی از ساکنان این روستا را آزاد کردند.

منبع:ایسنا

 به کانال تلگرامی ما بپیوندید

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=7848

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.