اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

رویای تکفیری‌ها و حامیانشان چگونه در دروازه‌های دمشق بر باد رفت؟ + نقشه

  • کد خبر : 7571
  • 01 فروردین 1396 - 12:07
رویای تکفیری‌ها و حامیانشان چگونه در دروازه‌های دمشق بر باد رفت؟ + نقشه

ارتش سوریه در یک عملیات گسترده و تمام عیار توانست تمام تروریست‌هایی را که به شمال محله جوبر و محله‌های اطراف رخنه کرده بودند، بیرون رانده و رویای آنها و حامیانشان را در دروازه‌های دمشق برباد دهد. ارتش سوریه موفق شد تمام نقاطی را در اطراف منطقه «المعامل» در شمال محله «جوبر» در شرق پایتخت از […]

ارتش سوریه در یک عملیات گسترده و تمام عیار توانست تمام تروریست‌هایی را که به شمال محله جوبر و محله‌های اطراف رخنه کرده بودند، بیرون رانده و رویای آنها و حامیانشان را در دروازه‌های دمشق برباد دهد.

ارتش سوریه موفق شد تمام نقاطی را در اطراف منطقه «المعامل» در شمال محله «جوبر» در شرق پایتخت از لوث تروریست‌های تکفیری که طی دو عملیات انتحاری روز یکشنبه(۲۹ اسفند ۹۵) به آن رخنه کرده بودند،‌پس بگیرد.

تروریست‌های باند فیلق الرحمن و جبهه النصره با انجام عملیات‌ انتحاری قصد اشغال این مناطق را داشتند که با واکنش سریع نیروهای ارتش روبرو شد و آنها توانستند شرکت برق و کارخانه نساجی و ساختمان‌های روبروی کارخانه سیرونیکس و در ادامه تمام میدان العباسیین در جوار محله جوبر را به طور کامل از لوث تروریست‌های تکفیری پاکسازی کنند.

نیروی هوایی سوریه در این عملیات بیشترین نقش را ایفا کرد به طوری که جنگنده‌های ارتش بیش از ۲۵ بار استحکامات و تجمعات تروریست‌های جبهه النصره و گروه‌های مرتبط با آن و نیز خطوط کمک‌رسانی به آنها از مناطق «عربین، زملکا و کفربطنا» به سمت محله‌های «جوبر و القابون» در شمال شرقی دمشق را به شدت بمباران کردند که منجر به هلاکت ده‌ها تروریست شد به طوری که منابع رسانه‌‌ای حامی گروه‌های تروریستی به هلاکت دست‌کم ۳۰ تروریست باند موسوم به «هیئه تحریر الشام»(جبهه النصره سابق) طی ۲۴ ساعت اخیر اعتراف کرده‌اند.

رسانه‌های حامی گروه‌های تروریستی ادعا کرده بودند که این گروه‌ها به قلب پایتخت سوریه رسیده و بر بسیاری از ساختمان‌ها و محله‌ها مسلط شده‌اند، این رسانه‌ها همچنین شایعه کرده بودند که تمام وسایل ارتباطی و اینترنت در دمشق قطع شده که منابع سوری بر دروغ بودن این ادعاها و بی‌اساس بودن شایعات مطرح شده تاکید و  اعلام کردند همه چیز تحت کنترل کامل ارتش است و نیروهای مسلح همچنان به عملیات نظامی خود ادامه می‌دهند.

شهر دمشق شاهد حمله شدیدی بود که از سال ۲۰۱۳ تا کنون شاهد آن نبود، داده‌ها به این اشاره می‌کند که پس از  عملیات نظامی که ارتش سویره در محله القابون در شمال شرقی پایتخت آغاز کرد،‌تروریست‌ها خطر را به طور جدی احساس کردند، زیرا گذرگاه عبور به غوطه شرقی در معرض تهدید قرار می‌گرفت و آنها گمان می‌کردند که با حمله انتحاری غافلگیرکننده می‌توانند مانع پیشروی ارتش شوند،‌اما  اطلاعات دریافتی تاکید می‌کند که ارتش سوریه همچنان به تحق  اهدافش در شرق و شمال شرقی دمشق ادامه می‌دهد و پاکسازی محله القابون هدف اجتناب‌ناپذیر ارتش است.

در حلب واقع در شمال سوریه هم نیروهای ارتش در ادامه عملیات خود روستای «جنى السلامه» در جنوب شهر «دیرحافر» و روستای «القصیر» را پس از درگیری‌های شدید با تروریست‌های داعشی آزاد کردند که به هلاکت شمار زیادی از تکفیری‌ها منجر شد.

منبع:تسنیم

به کانال تلگرامی ما بپیوندید

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=7571

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.