اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

سرنگونی جنگنده صهیونیستی؛ برتری نظامی اسرائیل از بین رفته است

  • کد خبر : 7522
  • 28 اسفند 1395 - 10:16
سرنگونی جنگنده صهیونیستی؛ برتری نظامی اسرائیل از بین رفته است

در حالی که ارتش اسرائیل برای نخستین بار از زمان آغاز بحران در سوریه، به هدف قرار دادن مواضعی در خاک این کشور اعتراف کرده است، یک کارشناس اسرائیلی نیز حادثه سقوط جنگنده اسرائیل را به مثابه پایان برتری نظامی اسرائیل دانست.  به گزارش اخبار جهادی به نقل از پایگاه خبری العهد، نوعام امیر کارشناس نظامی […]

در حالی که ارتش اسرائیل برای نخستین بار از زمان آغاز بحران در سوریه، به هدف قرار دادن مواضعی در خاک این کشور اعتراف کرده است، یک کارشناس اسرائیلی نیز حادثه سقوط جنگنده اسرائیل را به مثابه پایان برتری نظامی اسرائیل دانست.

 به گزارش اخبار جهادی به نقل از پایگاه خبری العهد، نوعام امیر کارشناس نظامی شبکه ۲۰ تلویزیون اسرائیل با اشاره به حملات هوایی اسرائیل به سوریه و بازتاب ناشی از پاسخ پدافند هوایی سوریه به این حمله گفت: این حادثه که بامداد امروز بین نیروی هوایی اسرائیل و ارتش سوریه رخ داد، حادثه ای دراماتیک است که نیروهای هوایی اسرائیل را ناچار می کند مسیر جدیدی را در ارتباط با هرجنگ جدید ترسیم کند.

اسرائیل به ناچار زبان به اعتراف گشود

به گفته وی، انتظار می رفت فعالیت های عملیاتی شبیه آنچه بامداد امروز رخ داد، صبح امروز با گزارش های خارجی در رسانه های عربی تمام شود و سخنگوی ارتش اسرائیل نیز به گفتن « توضیحی در مورد گزارش خارجی نداریم» اکتفا کند، اما فعالیت های استثنایی ارتش سوریه، ارتش اسرائیل را مجبور کرد در اقدامی بی سابقه بیانیه صادر کرده و در آن اعتراف کرد که اهدافی را در سوریه مورد حمله قرار داد و توسط پدافند هوایی سوریه هدف قرار گرفت و ناچار شد به منظور جلوگیری از هدف قرار گرفتن جنگنده های خود از موشک حیتس استفاده کند.

این کارشناس نظامی اسرائیلی افزود: نکته استثنایی این حادثه این است که رادارهای سوریه در جریان پرواز جنگنده های اسرائیلی خارج از حریم سوریه، آن را رصد کردند و شلیک موشک به سمت این جنگنده ها موجب به صدار در آمدن آژیر خطر شد و علاوه بر این سقوط موشک در اردن و انتشار تصاویر آن در اینترنت موجب شد ارتش اسرائیل توضیحاتی را در این خصوص ارائه کند.

چالش طلبی برای ارتش اسرائیل

وی ادامه داد: سوری ها متوجه شدند، برای برخورد با حملات اسرائیلی باید در برخی موارد آستین ها را بالا بزنند و واکنش سوریه،  نیروی هوایی اسرائیل را به فکر وامی دارد که مسیر جدیدی را انتخاب کند زیرا این حادثه پیچیده و به مثابه چالشی برای اسرائیل است.

نوعام امیر افزود: موشک هایی که جنگنده های اسرائیلی را هدف قرار دادند ، قدیمی بوده و سامانه دفاعی پیشرفته که روسیه با خود به خاورمیانه آورده ، نیست اما معلوم نبود اگر سامانه دفاعی پیشرفته استفاده می شد، پایان این حادثه چگونه بود.

وی تصریح کرد، حادثه امروز به معنای شکسته شدن معادله است و چه بسا اگر نیروی هوایی اسرائیل به فکر بهتر شدن نباشد، توان آن در حمله به تسلیحات دشمن در آن سوی مرزها تضعیف شود.

این کارشناس اسرائیلی یادآور شد، سقوط جنگده اسرائیل توسط پدافند هوایی سوریه در حالی است که اسرائیل پیش از این اعلام کرده بود، نمی تواند در مقابل انتقال سلاح راهبردی به حزب الله و به طور کلی در مرزهای خاورمیانه سکوت کند اما پس از رخداد بامدادا مروز بی شک باید گفت که چالش عملیاتی چند درجه پیشرفت کرده است.

منبع:تسنیم

به کانال تلگرامی ما بپیوندید

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=7522

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.