اخبار کوتاه

نیروهای القسام، یک بولدوزر نظامی اسرائیلی از نوع D9 را در منطقه المغراقه با راکت یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار داده و سرنشینان آن را به قتل رساندند. رزمندگان القسام یک تانک، یک بولدوزر و یک نفربر ارتش رژیم صهیونیستی در محور خان یونس را با استفاده از راکت‌های یاسین ۱۰۵ مورد هدف قرار دادند. رزمندگان کتائب القسام ابتدا یک بمب را در منزلی در شرق خان یونس که نظامیان اشغالگر اسرائیلی در داخل آن پناه گرفته بودند، منفجر کردند سپس این خانه را با راکت TBG مورد هدف قرار دادند که در این عملیات نیروهای اشغالگر کشته و زخمی شدند. سرایا القدس اعلام کرد مجاهدان این گروه، با ۷ نظامی اشغالگر اسرائیلی در محله شجاعیه در شرق غزه با اسلحه تیربار وارد درگیری شدیدی شدند و همه این نیروها را به قتل رسانده یا زخمی کردند. وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد بیمارستان معمداننی در غزه به سبب ادامه حملات دشمن صهیونیستی، محاصره و بازداشت تعدادی از کادر پزشکی و درمانی، مجروحان و آوارگان از خدمت خارج شده است.

ناگفته‌های فرمانده یگان آزادسازی «تدمر» / تاکتیک‌هایی که سبب فروپاشی صفوف «داعش» شد

  • کد خبر : 7483
  • 27 اسفند 1395 - 13:23
ناگفته‌های فرمانده یگان آزادسازی «تدمر» / تاکتیک‌هایی که سبب فروپاشی صفوف «داعش» شد

فرمانده یگان رزمی شرکت کننده در آزادسازی «تدمر» از تاکتیک‌های ویژه‌ای پرده برداشت که ارتش سوریه در آزادسازی شهر باستانی تدمر به کار گرفت و این تاکتیک، داعش را آشفته کرد و سبب شد تا بسیاری از تروریست‌ها و خودروهای بمب‌گذاری خود را از دست بدهد.  سرتیپ «فواد خضور» فرمانده یگان رزمی شرکت کننده در آزادسازی […]

فرمانده یگان رزمی شرکت کننده در آزادسازی «تدمر» از تاکتیک‌های ویژه‌ای پرده برداشت که ارتش سوریه در آزادسازی شهر باستانی تدمر به کار گرفت و این تاکتیک، داعش را آشفته کرد و سبب شد تا بسیاری از تروریست‌ها و خودروهای بمب‌گذاری خود را از دست بدهد.

 سرتیپ «فواد خضور» فرمانده یگان رزمی شرکت کننده در آزادسازی «تدمر» اظهار داشت : نیروهای ارتش سوریه در جریان عملیات آزادسازی تدمر از اشغال داعش، تاکتیک‌های ویژه‌ای در پیش گرفتند که منجر به فریب تروریست‌ها و گمراه شدن آنها از عملیات اصلی ارتش شد، ما نیروهای زیادی به سمت «المقالع» و کوه «الطار» گسیل داشتیم تا تروریست‌ها فریب بخورند که حمله ارتش از سمت شمالی شهر خواهد بود،‌ولی در حقیقت نقشه ارتش، پیشروی از سمت جنوب کوه «الهیال» و قطع کردن راه منتهی به دمشق و پس ازآن پیشروی در جاده منتهی به مثلث تدمر بود که این نقشه به تمام معنا موفقیت‌آمیز بود.

سرتیپ خضور که با خبرنگار تسنیم گفت‌وگو می‌کرد، افزود : ما تروریست‌ها را از مانور دادن محروم کرده و آنها را از همه طرف به محاصره کامل خود درآوردیم و سیطره ما از بخش جنوبی شهر آغاز شد به طوری که نیروهای فعال در محور اصلی برای آزادسازی تپه‌ها در شرق تدمر وارد عمل شدند و در نتیجه بخش اعظم شهر از نظر نظامی سقوط کرد.

وی خاطر نشان کرد : تروریست‌ها در این مرحله  احساس کردند که در دام محاصره گرفتار خواهند شد و ارتش سوریه با دور زدن آنها از منطقه العامریه در سمت شمال وارد شهر خواهد شد،‌ علامت‌های شکست و عقب‌نشینی بر تروریست‌ها آشکار شد و با فشار آتش سنگین نیروی هوایی و توپخانه ارتش بر سمت جنوبی، نیروهای ارتش به شهر باستانی رسیده و کوه الطار هم از لوث تروریست‌ها پاکسازی شد.

این سرتیپ ارتش سوریه تاکید کرد : تروریست‌ها هنگامی که احساس ضعف و شکست کردند به خودروهای بمب‌گذاری شده و عناصر انتحاری روی آوردند، ولی نیروهای ما در کمین آنها بوده و تعداد زیادی از خودروهای بمب‌گذاری شده را منهدم کرده و شماری از تروریست‌های انتحاری را هم به هلاکت رساندند پیش از آنکه یگان‌های مهندسی به پاکسازی اولیه شهر باستانی برای تامین امنیت پیشروی نیروها با پوشش هوایی روس‌ها دست بزنند، آنگاه معبد «بل» و موزه مردمی پاکسازی شد که این مکان‌ها به سبب اقدامات تروریست‌ها در معرض ویرانی گسترده قرار گرفته بود،‌ در ادامه نیروهای ارتش به طاق نصر و سالن تاتر باستانی تدمر رسیدند پیش از آنکه نیروهای ما به دیوارهای شمالی شهر و از آنجا به دروازه منتهی به میدان شهر تدمر برسند و به این ترتیب بود که ماموریت ما با موفقیت به پایان رسید.

منبع:تسنیم

 به کانال تلگرامی ما بپیوندید

لینک کوتاه : https://akhbarjahadi.ir/?p=7483

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.